Marketing

Dublu la achizitii online

30 sept. 2014 4 min

Dublu la achizitii online

Reading Time: 4 minute

Din 2011 pana in prezent, in intreaga lume, intentia de a face achizitii online s-a dublat in cazul mai multor categorii de divertisment si produse de folosinta indelungata, inclusiv e-books, bilete la evenimente, articole sportive si jucarii, potrivit unui nou studiu realizat online de Nielsen.

foto: Dreamstime

Aproape jumatate din respondentii la nivel global intentioneaza sa faca o achizitie online in urmatoarele sase luni din categorii de mare importanta inclusiv imbracaminte (46%), rezervari la companii aeriene (48%) si hoteluri (48%).

Piata online pentru achizitia de alimente si alte produse consumabile – desi nu la fel de puternica precum cea a categoriilor de produse non-consumabile – incepe sa fie promitatoare.

Din 2011, intentia de achizitie din mediul online pentru categoria produse cosmetice a crescut cu 6 puncte procentuale, la 31%, alimentele au crescut cu 5 puncte procentuale, la 27 la suta iar consumabilele pentru copii au crescut cu 12 puncte procentuale, la 20 la suta. Categoria produselor pentru animale de companie s-a dublat in doi ani, de la 9 procente in 2012 la 21 procente in 2014.

Achizitii online sau navigare?

Cand vine vorba de cumparaturi de haine, bilete la evenimente, carti sau jucarii, sau de a face rezervari pentru excursii si hoteluri, exista o corelatie directa intre cautarile si achizitiile online–cei care navigheaza in mediul online, de asemenea, cumpara online.

Produsele consumabile, pe de alta parte, au rate mai mici de intentie de cautare/cumparare decat produsele non-consumabile, dar rata lor de corelare cautare-achizitie este la fel de puternica. De exemplu, pentru cosmetice, 33% dintre respondentii la nivel global spun ca naviga si cauta, iar 31% declara ca achizitioneaza. In mod similar, aproximativ o treime din respondentii la nivel global spun ca naviga in procesul de cautare si achizitioneaza produse de ingrijire personala (31% / 29%) si alimente (30% / 27%). Aproximativ un sfert cauta si cumpara produse pentru animale de companie (24%/21%) si produse consumabile pentru copii (23%/20%), iar aproximativ o cincime cauta/cumpara flori (20%/18%) si bauturi alcoolice (20%/17%).

Produsele favorabile mai degraba cautarilor online decat achizitiei includ: echipament electronic, telefoane mobile, hardware/ software, articole sportive, filme/ DVD-uri/ jocurisi masini/motociclete. Aceste produse pot avea un nivel de pret ridicat si necesita de multe ori testarea inainte de achizitie. Diferenta dintre rata cautarilor si cea de achizitie pentrua cesteproduse este in medie de 7 puncte procentuale.

Pietele in dezvoltare se intrec in adoptarea comertului online

Potrivit studiului Nielsen, apetitul consumatorilor pentru navigare online este cel mai puternic in regiunile in curs de dezvoltare din America Latina si Asia-Pacific, ambele regiuni depasind media globala pentru toate cele 22 de categorii incluse in studiu. Cu toate acestea, in timp ce ratele de navigare online sunt cele mai inalte pentru America Latina, ratele de achizitie online pentru regiune sunt cele mai scazute in cazul tuturor categoriilor din studiu. In schimb, ratele de achizitie online in Asia-Pacific sunt cele mai inalte din toate regiunile.

Procentele de cautari si achizitii online sunt similare in Europa, America de Nord si Orientul Mijlociu/Africa, cu catevaexceptii, in functie de disponibilitate si oportunitate. In regiunea dezvoltata din America de Nord si regiunea dezvoltata din Europa, optiunile de cumparaturi se inmultesc, iar comertul cu amanuntul online reprezinta un alt canal concurent pentru cota de piata. Pe de alta parte, in regiunea Orientul Mijlociu/Africa, procentaje online sub medie pot fi atribuite in mare masura oportunitatilor – sau lipsei acestora. Intr-o regiune in care venitul disponibil este redus, iar cumparaturile pentru nevoile zilnice reprezinta norma, cumparaturile online nu sunt o prioritate. Nielsen se asteapta ca acest lucru sa se schimbe pe masura ce tot mai multi consumatori vor continua sa urce pe scara socio-economica.

Romanii si e-commerce-ul

In Romania, se observa , cel putin la nivel declarativ, o intentie de cumparare online, in urmatoarele 6 luni, pentru haine, echipamente electronice si telefoane mobile la aproximativ 50% din respondenti. De asemenea, aproape 50% din romanii chestionati in acest studiu au declarat ca nu intentioneaza sa achizitioneze online bauturi alcoolice si flori. Cel mai folosit device pentru realizarea cumparaturilor online este, si in Romania, calculatorul.

40% din respondenti recunosc ca este mai convenabil sa isi faca online cumparaturile si o treime din ei declara ca se documenteaza inainte de a cumpara din magazin, citind recenzii sau doar vizualizandu-le.

nielsen
Sursa: Nielsen Baza: Toti respondentii n=500

Diferentiere in functie de dispozitivele utilizate

In timp ce computerele sunt dispozitivul favorizat pentrunavigare si achizitionare online in randul respondentilor din toate regiunile, telefoanele mobile reprezinta a doua optiune pentru respondentii din regiunile Orientul Mijlociu/Africa, cu 55% dintre respondenti utilizand dispozitivul pentru cumparaturi online – cu 11 puncte procentuale mai mult fata de media globala de 44%. In mod similar, utilizarea telefonului mobil este popular in Asia-Pacific (52%) si America Latina (48%). O treime din respondentii europeni (33%) si mai mult de un sfert (27%) din nord-americani utilizeaza telefoanele mobile pentru a face cumparaturi.

Sondajul Global Nielsen Privind Comertul Online a fost realizat in perioada 17 februarie – 7 martie 2014 si a adunat peste 30.000 de respondenti cu acces la internet din 60 de tari din regiunile Asia-Pacific, Europa, America Latina, Orientul Mijlociu, Africa si America de Nord. Acest esantion are cote bazate pe varsta si sex pentru fiecare tara in parte, fiind realizat pe utilizatorii de internet ai acestora, este reprezentativ pentru utilizatorii de internet si are o marja de eroare de ±0.6%.

Acest sondaj Nielsen se bazeaza doar pe comportamentul respondentilor cu acces la internet, rata de raspandire a internetului variind in functie de tara. Sondajul Nielsen foloseste un standard minimum de raportare de 60% privind nivelul de raspandire a internetului sau minimum 10 milioane de utilizatori de internet pentru includerea in sondaj.

 

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: