Analize

Centrul luxului se muta la Luterana

13 mart. 2012 4 min

Centrul luxului se muta la Luterana

Reading Time: 4 minute

<p> <strong>Strada Luterana ar putea deveni un pol al luxului bucurestean. Daca Global Eye Investments isi pune in aplicare toate planurile despre care ne-a vorbit Daniel A. Rosner, directorul diviziei de lux a companiei, acest obiectiv nu este departe de a fi atins.</strong></p> <p>  </p> <p> Primul pas a fost facut prin inaugurarea in luna martie a primului magazin Burberry din Romania. In  aprilie, urmeaza deschiderea unui showroom Tehnogym. Nu in ultimul rand, se pregateste lansarea magazinului multibrand de incaltaminte Shoe Boudoir, adiacent magazinului Burberry, o premiera atat din punct de vedere al mixului de branduri, cat si din punct de vedere arhitectonic.</p> <p>  </p> <p> <strong>Burberry a ajuns in Romania. Cum credeti ca va fi receptat de catre consumatorii romani?</strong></p> <p> Burberry este un brand britanic iconic, sinonim cu inovatia si maiestria care are un impact global. Una dintre piesele definitorii brandului, trench coat-ul este un obiect care depaseste granitele sexelor, ale generatiilor sau pe cele geografice.</p> <p>  </p> <p> <strong>Colectiile Burberry de la Londra se vor regasi si la Bucuresti? Vor fi lansate simultan?</strong></p> <p> Colectiile Burberry sunt globale, ca si calendarul livrarilor. Astfel, clientii romani vor avea acces la categoriile de produse Menswear, Womenswear, Non Apparel, Fragrances, Watches si Eyewear concomitent cu marile  capitale.</p> <p>  </p> <p> <strong>Preturile de la Bucuresti vor fi aceleasi cu cele de la Londra?</strong></p> <p> Preturile produselor din Romania sunt aliniate cu cele din regiune, respectand ca atare conceptul “suggested retail price”.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cat de matura si pregatita este piata romanesca a produselor de lux sa primeasca un asemenea brand?</strong></p> <p> Exista o dinamica clara intre evolutia unei societati, hinterlandul economic si apetitul pentru lux. Respectiv, putem sa vorbim despre elasticitatea cererii pentru lux in raport cu elasticitatea veniturilor. Odata cu cresterea acestora creste si apetitul pentru lux, care devine o necesitate sau un bun de consum la niveluri de venituri diferite. De exemplu, pentru o persoana instarita, care deja detine o colectie de masini, urmatoarea etapa o poate constitui achizitionarea unui iaht (la acest nivel de venituri masina devine un bun de consum).</p> <p>  </p> <p> In Romania observam doua tendinte distincte, generate de consumatorul de lux traditional si de clientul de lux aspirational. Primul, in contextual rafinarii gusturilor sale, opteaza pentru bunuri care sunt personalizate, sunt produse in editii limitate sau unicat. Clientul de lux aspirational cumpara mai mult in contextul general al democratizarii luxului. Colectiile marilor branduri cuprind mult mai multe referinte la “entry price level”, astfel fiind mai multe obiecte accesibile. In continuare piata de lux din Romania este inca in curs de maturizare, dat fiind faptul ca de abia recent putem sa vorbim despre o prezenta concludenta a brandurilor de lux pe piata autohtona.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum se defineste luxul la Londra? Care sunt cele mai noi tendinte in acest domeniu acolo?</strong></p> <p> Londra, prin definitie, este o metropola care atrage un segment demografic extrem de afluent financiar si prin urmare in mod organic oferta de lux este foarte ampla. Unicitatea produselor este varful de lance in ceea ce priveste campaniile de promovare pentru acest sezon. In toate colectiile sunt prezente: pielea exotica (crocodil, piton, strut), disponibilitatea serviciilor “made to measure” sau “made to order” precum si o multitudine de editii limitate. In acest sezon exclusivitatea este cuvantul cheie. O caracteristica importanta ramane in continuare serviciul care insoteste produsul; astfel aproape toate brandurile de lux ofera personal shopping, stilisti la cerere sau chiar si un serviciu de concierge.</p> <p>  </p> <p> Interactiunea digitala, respectiv retelele de socializare, permit o mai buna monitorizare a preferintelor clientilor si astfel observam o evolutie spectaculoasa a programelor de CRM (Customer Relationship Management), care sunt mult mai personalizate si focusate pe client. Daca acum cativa ani companiile se limitau la un simplu “thank you note” trimis clientilor fideli, acum observam mecanisme mult mai complexe si elaborate, care variaza de la facilitarea accesului la premiera unei piese de teatru sau a unei expozitii pana la cadouri personalizate sau create special pentru un grup de clienti.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce defineste acum consumatorul roman de lux? Cum s-a schimbat fata de inceputul anilor 2000?</strong></p> <p> Vorbim despre un consumator mult mai informat care in contextual sedimentarii unui stil propriu vestimentar cat si de viata este in masura sa articuleze valentele si afinitatile sale fata de un brand. Odata cu aparitia mai multor jucatori pe piata, acesta poate sa faca o comparatie directa intre branduri facand diferente intre caracteristicile definitorii ale acestora. Este o evolutie organica acumulata odata cu o expunere mai indelungata la lux. Raportat la consumatorul de acum un deceniu, care era mai degraba instinctiv in ceea ce priveste achizitiile sale, azi putem sa vorbim despre un consumator de moda mai versat. Daca initial achizitiile acestuia se limitau la obiectele vizibile (automobil, ceas, acessorii si haine), incepem sa observam o unitate in toate achizitiile sale, acestea fiind orientate si catre zona mai putin vizibila, respectiv obiecte de arta, de decor, pana la vesela sau tacamuri. Observam per ansamblu mai multa coerenta si consistenta in stilul sau de viata.</p> <p>  </p> <p> <strong>Anul trecut ati lansat Sport/Couture. Ce inseamna acest concept?</strong></p> <p> Sport/Couture este un concept care doreste sa incapsuleze “best of both worlds” sub forma unui magazine multibrand de 1.000 mp care cuprinde colectii sport, casual si upper casual, menite sa satisfaca un amplu segment demografic de la clientul de lux aspirational, pana la consumatorul de moda versat. Situat la etajul 1 al Baneasa Shopping City, operational din mai 2011, a fost creat dupa un concept arhitectonic urban dezvoltat de Design Team din Atena, iar identitatea vizuala poarta semnatura lui Thomas Hutton din Londra. Printre brandurile prezente in magazin, dintre care o parte reprezinta o premiera pentru Romania, se gasesc Etro, Marc Jacobs, Marc by Marc Jacobs, M Missoni, BCBGMAXAZRIA, MW Matthew Williamson, Emanuel Ungaro Fuschia, Just Cavalli, Dirk Bikkenbergs, Adriano Goldschmied, J. Brand, True Religion, 7 for all Mankind, Fred Perry, Liu Jo, Pinko, Vicini, Stella McCartney for Adidas, Adidas Porsche Design, Urbanears si Moshi Moshi.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce alte proiecte aveti in derulare? </strong></p> <p> Avem mai multe proiecte pe Strada Luterana. Showroom-ul exclusive Tehnogym urmeaza sa fie deschis in cursul lunii aprilie, cu o suprafata de 150 de metri patrati. De asemenea, lucram pentru lansarea unui magazin multibrand de incaltaminte, “Shoe Boudoir”, adiacent magazinului Burberry, care se doreste a fi o premiera atat din punct de vedere al mixului de branduri, cat si din punct de vedere al conceptului architectonic. Ne implicam activ in elevarea generala a Strazii Luterane din dorinta de a crea un mediu propice retailului de lux.</p> <p> <strong>Citeste si:</strong></p> <p> <a href=”http://www.revistabiz.ro/din-nou-piata-se-electrizeaza-500.html”>Din nou piata se electrizeaza</a><br /> <a href=”http://www.revistabiz.ro/strategia-bate-concurenta-499.html”>Strategia bate concurenta</a><br /> <a href=”http://www.revistabiz.ro/retailul-face-toti-banii-498.html”>Retailul face toti banii</a><br /> <a href=”http://www.revistabiz.ro/luxul-made-in-romania-497.html”>Luxul made in Romania</a><br /> <a href=”http://www.revistabiz.ro/moda-a-iesit-in-strada-496.html”>Moda a iesit in strada</a><br /> <a href=”http://www.revistabiz.ro/un-brand-atemporal-494.html”>Un brand atemporal</a></p>

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: