Antreprenori Business Companii Tech

Chatboții aduc creștere peste așteptări unui startup românesc

4 aug. 2020 3 min

Chatboții aduc creștere peste așteptări unui startup românesc

Reading Time: 3 minute

DRUID, companie specializată în dezvoltarea de asistenţi virtuali inteligenţi (chatboţi) pentru organizaţii de tip Enterprise, încheie prima jumătate a lui 2020 cu o cifră de afaceri în creştere cu 349% faţă de aceeași perioadă  a anului trecut.

Veniturilor recurente lunare din licenţe au crescut cu 304% față de perioada similară a anului trecut. Acestea provin din atragerea de clienţi noi în portofoliu, precum şi lansarea de noi asistenţi virtuali în cadrul clienţilor existenţi. 

În urma cererii ridicate de asistenţi virtuali generată de criza COVID-19, compania estimează până la sfârşitul anului 2020 o creştere de 560%.

DRUID îşi propune să devină lider în următorii cinci ani în piaţa globală a soluţiilor conversaţionale bazate pe inteligenţă artificială, estimată la 4,2 miliarde USD în 2019, iar până în 2024, se estimează că va ajunge la 15,7 miliarde USD, cu o rată medie anuală de creştere de 30,2%.

“Suntem proaspăt îmbarcaţi într-un roller coaster de mare viteză. Ţintim o creştere a veniturilor recurente din licenţe de peste 6 ori faţă de anul trecut. O dată cu lansarea operaţiunilor în Statele Unite, mă aştept să consolidăm rapid structura internă şi să accelerăm expansiunea internaţională prin atragerea de noi runde de finanţare” declară Liviu Drăgan, CEO, DRUID.

În structura cifrei de afaceri a companiei, cea mai mare contribuţie a avut-o sectorul serviciilor financiare (bănci, asiguratori, leasing financiar şi operațional), care a generat 49% din cifra de afaceri, în timp ce serviciile de sănătate au contribuit cu 25%, retailul cu 15%, restul de 11% revenind altor sectoare, preponderent servicii şi utilităţi.

Ce companii s-au alăturat portofoliului de clienţi DRUID?

Printre clienții care au apelat la serviciile DRUID în prima jumătate a anului 2020 se numără BRD Societe Generale, Garanti Bank, Libra Bank, Idea Bank, Alpha Bank, OTP Bank, OTP Leasing, Groupama Asigurări, Provident, Orange România, Orange Moldova, Carrefour, Cărtureşti, Altex, Profi, FAN Courier, Cora. De asemenea, o serie de clienţi din 2019 au decis să-şi extindă echipele interne de asistenţi virtuali, lansând noi chatboţi care să automatizeze diverse alte procese. Printre aceştia, Banca Transilvania, Regina Maria, Asirom, Servier Pharma, eON, Dona, Orange şi Provident îşi extind permanent chatboţii dezvoltaţi pe tehnologie DRUID, pentru a automatiza noi fluxuri de lucru.

Transformări în contextul COVID-19

Pentru semnarea documentelor la distanţă, DRUID a încheiat un parteneriat cu Namirial şi CertSign, furnizori de semnătură electronică simplă, semnătură electronică avansată sau semnătură electronică calificată. Astel, companiile au putut continua semnarea documentelor prin intermediul chatboţilor, în orice scenariu de semnare, cum ar fi la punctul de vânzare, la punctul de acordare service tehnic, angajaţi aflaţi în mişcare, sau angajaţi care lucrează de acasă.

Pentru evaluarea condiţiilor de riscuri comerciale şi de creditare, platforma DRUID a fost integrată cu serviciile oferite de KeysFin, unul dintre cei mai importanţi furnizori de soluţii de credit risc management şi informaţii de afaceri din România.

Pentru oferirea de soluţii de înrolare digitală a clienţilor sau angajaţilor, DRUID a semnat un parteneriat tehnologic cu Tremend.

Parteneriatele tehnologice de integrare cu Vonage şi SDL au permis chatboţilor DRUID comunicarea prin WhatsApp Business, în scenarii de utilizare perfect compatibile cu reglementările GDPR, dar şi traducerea conversaţiilor în timp real în peste 100 de limbi.

Prin integrarea cu roboţi UiPath, DRUID a oferit soluţii de automatizare într-un mod conversaţional, simplu şi natural, a unor procese end-to-end, cum ar fi preluarea şi soluţionarea cererilor de amânare a ratelor la creditele bancare, degrevând centrele de suport ale instituţiilor financiare şi oferind clienţilor răspunsuri rapide la solicitări.

În luna iunie, DRUID a semnat un acord global cu UiPath, liderul pieţei de automatizare a proceselor de afaceri prin intermediul roboţilor (RPA), prin care UiPath a integrat abilităţile conversaţionale DRUID în prima platformă de hiperautomatizare din lume. Astfel, prin chatboţi preconfiguraţi pe industrii, roluri şi procese, UiPath oferă organizaţiilor şi partenerilor săi de implementare cea mai performantă experienţă digitală de automatizare la nivel global.             

Foto: © Jakub Jirsák | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: