Companii Stiri

Cine este fericit la locul de muncă și de ce?

3 dec. 2019 2 min

Cine este fericit la locul de muncă și de ce?

Reading Time: 2 minute

Fericirea resimțită la locul de muncă este direct corelată cu productivitatea și creativitatea, angajații din SUA fiind cei mai fericiți, în timp ce românii se poziționează la mijlocul scalei, potrivit studiului “The Employee Happiness Survey”, realizat în aprilie 2019 de către Mindspace, pe un eșantion de 5.000 de angajați din 7 țări.

Atunci când se raportează la muncă, 30% dintre angajați precizează că sunt foarte fericiți, în timp ce mai bine de jumătate, 54%, declară că sunt fericiți în majoritatea timpului. 54% dintre angajații americani declară că sunt foarte fericiți iar 39% dintre aceștia spun că sunt fericiți în majoritatea timpului.

21% dintre angajații români au declarat pentru Mindspace că sunt foarte fericiți, 61% că sunt fericiți în majoritatea timpului petrecut la birou iar cel mai puțin încântați de mersul la birou sunt angajații din UK, aproape 25% dintre aceștia declarând că nu sunt foarte fericiți sau deloc fericiți.

Infographics2

În funcție de industria în care activează, angajații români care au înregistrat cel mai mare scor de fericire la locul de muncă lucrează în domeniul creative și media, dar și în cel bancar. La polul opus se situează cei care lucrează în domenii precum ingineria și industriile de fabricare, dar și în IT.

Când vine vorba de rolul ocupat în companie, angajații români care au înregistrat cel mai ridicat nivel de fericire sunt cei care lucrează în departamente creative și marketing, în timp ce angajații din logistică și operațiuni sunt cel mai puțin fericiți.

Potrivit studiului întocmit de Mindspace, 34% dintre angajați spun că nu se implică în ceea ce fac pentru că simt că nu sunt remunerați corect, însă un procent asemănător, 35%, a declarat că motivul este mediul de lucru care nu îi inspiră.

Evaluarea engagementului

Pentru a aduce un impact pozitiv asupra nivelul de fericire evaluarea engagementului este esențială, însă în multe țări încă nu este considerată ca fiind obligatorie. 21% dintre companii nu realizează nici un tip de evaluare a engagementului iar din acest punct de vedere, diferențele geografice sunt mari – în Statele Unite, doar 18% dintre business-uri nu evaluează engagementul, în timp ce în Israel 31% nu desfășoară deloc astfel de evaluări.

În România, 15% dintre companii nu realizează evaluări de engagement  și omit astfel primul și cel mai important pas în îmbunătățirea nivelul de fericire și implicare al angajaților.

Raportul complet poate fi descărcat de aici.

Foto: © Irina Rahalskaya | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: