Stiri Business Companii Lifestyle

Studiu: piața restaurantelor din România s-a dublat

3 mart. 2020 2 min

Studiu: piața restaurantelor din România s-a dublat

Reading Time: 2 minute

Piața de mâncare gătită a înregistrat o dublare în ultimii doi ani și 73% din totalul comenzilor din restaurante au valori cuprinse între 21 și 50 de lei, potrivit unei analize realizate de Hospitality Culture Institute. Dublarea pieței indică o creștere a puterii de cumpărare a românilor și evoluția mediului de business din domeniul HoReCa, iar ca tendință constantă se remarcă dezvoltarea zonei de food delivery.

Valoarea totală anuală a pieței de mâncare gătită (restaurante standard, fast-food, cantine, pub-uri și supermarket-uri) în cinci dintre cele mai mari orașe din țară (București, Timișoara, Iași, Cluj și Brașov) s-a ridicat în 2019 la 14,1 miliarde de lei, ceea ce reprezintă o dublare față de nivelul din 2017, de 7,2 miliarde lei, relevă studiul National Foodservice Research, realizat de Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training și consultanță din România care studiază piața și trendurile din HoReCa.

“Ne dorim ca studiul nostru, aflat la a treia ediție, să fie un barometru pentru orice antreprenor ori manager din industria ospitalității care vrea să își fundamenteze deciziile pe baza datelor statistice și a interpretărilor calitative”, au declarat reprezentanții Hospitality Culture Institute.

73% din totalul achizițiilor realizate sunt cuprinse între 21 și 50 lei. 

Valoarea medie a bonului de achiziție, indiferent de tipul de locație, este 42,3 lei. Bonul mediu pentru mâncare în segmentul delivery este 37,8, lei.

Din totalul respondenților, aproximativ 83% au fost cel puțin o dată în ultimele șase luni în restaurante standard, cu mese (sitting), 59% au utilizat servicii de livrare și 59% au fost la fast-food.

Dintre respondenții care au utilizat serviciile de livrare pentru a comanda mâncare cel puțin o dată în ultimele șase luni au realizat comanda de acasă în cele mai multe situații, iar 31% de la locul de muncă. Mai mulți respondenți din orașele din țară – Timișoara, Iași, Cluj și Brașov – au comandat mâncare prin intermediul telefonului mobil – 49%, față de 37% dintre consumatorii din București.

Culegerea datelor cantitative pentru acest studiu s-a realizat prin metodologia CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing). Studiul a fost realizat de Hospitality Culture Institute, în parteneriat cu EXACT Business Solutions, companie cu experiență de peste 10 ani în marketing research.

Foto: © Nataliia Mysak | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: