Interviuri Marketing

Comunicare fără limite

15 ian. 2020 4 min

Comunicare fără limite

Reading Time: 4 minute

Când inovația este la baza brandului, comunicarea de marketing trebuie să găsească modalități cel puțin la fel de inovatoare, dar și eficiente de a ajunge la publicul dorit, spune Simona Panait, Marketing Director la Samsung Electronics România & Bulgaria.

Ce înseamnă, în 2019, să promovezi un smartphone pe o piață aglomerată și în care consumatorii sunt bombardați cu mesaje de marketing?

Trebuie să ne adaptăm constant mesajele și propunerile pe care le facem consumatorilor. Faptul că piața de smartphone-uri este aglomerată ne provoacă să investim în produse și servicii inovatoare și să ne concentrăm eforturile pe identificarea modalităților prin care putem ajunge mai eficient și mai targetat către publicul nostru. Da, e tot mai mare zgomotul și e tot mai complicat să îți faci vocea auzită ca brand. De aceea, experimentăm, învățăm și diversificăm comunicarea. Spre exemplu, în 2018 am pus bazele unei strategii de community marketing, în care investim cu prioritate în proiectele noastre și prin care adresăm integrat canalele de social media, evenimentele la care participăm, modul în care comunicăm, dar și partenerii cu care colaborăm. Am identificat anumite “passion points” ale comunității – fotografie, muzică, gaming, travel, coo­king etc. – și am investit în consecință. Astfel, țintim direct segmentele de consumatori care sunt de interes pentru noi și care, în egală măsură, se arată interesate de valorile pe care le comunicăm. Ambasadorii noștri de brand și brand-lovers Samsung sunt aleși în funcție de zonele de interes ale utilizatorilor finali. Să promo­vezi un smartphone pe această piață aglomerată înseamnă, de fapt, să ai curaj să experimentezi mereu, să ai resurse să măsori rezultatele, să ajus­tezi constant și să te înconjori de echipe și de parteneri care să facă toate planurile posibile.

Simona Panait Samsung SeulCât de importantă este inovația pentru Samsung?

Inovația este parte din ADN-ul companiei, este businessul nostru și stă la baza spi­ritului nostru de “Do What You Can’t”, de pionierat și depășire a limi­telor. Samsung a inovat și a investit de-a lungul vremii în zone unde alte companii n-au văzut un potențial. Așa am reușit să ne poziționăm ca lideri în inovație și tehnologie, iar tot ceea ce am realizat până în prezent s-a datorat faptului că am știut să ne ascultăm utilizatorii și am depus toate eforturile să dezvoltăm inovații semnificative, de la specificații de care utilizatorii au nevoie pentru o experiență mobilă excelentă, la modalitatea prin care produsele sunt prezentate în retail, unde punem accentul pe experiențe. Știm, de exemplu, că generația tânără comunică mult și în timp real pe social media și că pune mult accent pe poze reușite – așa am creat noua seria Galaxy A, concepută pentru felul în care tinerii trăiesc o viață conectată – prin sha­ring, captarea momentelor esențiale și redarea acestora live de cele mai multe ori. Știm cât de important este pentru millennials să aibă un telefon capabil să răspundă unor nevoi cât mai diverse – de aceea îmbunătățim constant seria Galaxy Note, care se adresează unui public care îmbină cu succes activitățile profesionale cu cele personale. Cum viziunea Samsung are la bază inovația și accesibilitatea, vrem să le oferim utilizatorilor noștri experiențe personalizate, cu ajutorul inteligenței obiectelor, motiv pentru care am lansat Smart­Things, aplicația care permite conectarea și controla­rea tuturor dispozitivelor direct de pe te­lefon, televizor sau din mașină, printr-o singură aplicație. Inovația se comunică cu atât mai eficient cu cât oamenii au încredere în ceea ce Samsung le oferă.

Cum comunicați inovațiile pe care le aduce Samsung pe piața locală?

E provocator de comunicat inovația, mai ales pentru un brand definit prin progresul tehnologic. Oamenii au atenția din ce în ce mai limitată, iar inovațiile într-o lume atât de dinamică sunt uneori greu de înțeles. De aceea, încercăm să livrăm mesajele potri­vite către categoriile potrivite și să nu aglomerăm discursul de brand. Strategia noastră este să oferim fiecărei categorii de public produsul de care nevoie. Apoi, adaptăm comunicarea acestui produs la limbajul, preocupările și nevoile fiecărui public. Combinăm canale, platforme și tipuri diferite de conținut, prin intermediul strategiei de comunicare dezvoltate local, ce include numeroase campanii dezvoltate în jurul produselor noastre inovatoare – dau ca exemplu campania derulată cu ocazia festivalurilor de muzică Untold și Neversea din 2019. Pornind de la conceptul #seetheimpossible, ne-am folosit de inovațiile cu care vine noul Galaxy S10 – precum o cameră de top, care oferă utilizatorilor acces la tehnologii inovatoare, ce le permite acestora să surprindă cele mai bune imagini ale experienței lor. Având camera ca element principal, am reușit să conturăm o campanie cu o componentă vizuală foarte puternică – iluzii optice, cadre creative, ieșite din comun. Pentru că știm că tehnologia poate face mult mai mult pentru utilizatorii de astăzi, am creat o aplicație care oferă experiențe inedite prin intermediul tehnologiei – dARe by Samsung, un adevărat partener pentru a experimenta evenimente urbane și un facilitator al experiențelor augmentate. Unul dintre cele mai recente proiecte de care suntem mândri este “Concertul într-o bancnotă”, prin intermediul căruia am oferit acces
publicului larg la un eveniment cultural de mare amploare, Festivalul George Enescu. Bancnota de 5 lei a devenit, datorită aplicației dARe by
Samsung, un portal către universul fascinant al muzicii clasice. Samsung știe că video-ul este principalul mij­loc de comunicare folosit astăzi și că din ce în ce mai mulți tineri vor să își construiască o carieră în vlogging – motiv pentru care am gândit un program prin care să le oferim resursele necesare pentru asta – tehnologia de care au nevoie pentru a crea conținut video de calitate (noile Samsung
Ga­laxy Note10 și Note10+), precum și sfaturi de care au nevoie la început de drum într-o asemenea carieră. Așa a luat naștere Stream Your Dream, programul de mentorat inițiat de Samsung, ultima ediție desfășu­rân­du‑se în parteneriat cu YouTube.

Cum reușește Samsung să transmită un mesaj global unitar, fără însă a ignora specificul local?

Think glocal e un principiu pe care îl urmăm – gândim global, dar totuși localizăm cât se poate de mult. Filosofia Samsung este una globală, într-adevăr, pe care noi o adaptăm la specificul nostru local. O mare parte din campaniile Samsung pornesc de la un brief global care, ulterior, este adaptat la publicul local. Există însă și exemple de campanii de brand – cum ar fi cele din seria #dowha­youcant – care și-au păstrat formatul global și pe piața din România. Este absolut firesc ca o stra­tegie de brand globală să fie adaptată în funcție de nevoile, demograficele, inte­resele publicului local. Ne uităm a­tent la consumatorii noștri și analizăm și piața potențialilor consumatori astfel încât să ne asigurăm că mesajul nostru este re­levant și, mai ales, este înțeles corect de publicul din România.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: