Companii Stiri

Consolidare strategică pentru Air France-KLM

31 iul. 2017 3 min

Consolidare strategică pentru Air France-KLM

Reading Time: 3 minute

Air France-KLM anunță două parteneriate strategice pentru dezvoltarea sa viitoare. Primul este crearea unui singur joint-venture global între Air France-KLM, Delta Air Lines (Delta) și Virgin Atlantic, iar cel de-al doilea este întărirea parteneriatului cu China Eastern Airlines (China Eastern). Aceste două alianțe comerciale vor fi realizate prin investiții de capital, astfel:

  • Air France-KLM va achiziționa pachetul de acțiuni de 31% al Virgin Group din Virgin Atlantic pentru 220 de milioane de lire sterline;
  • Delta și China Eastern vor achiziționa fiecare câte un pachet de 10% de acțiuni din grupul Air France-KLM, prin subscrierea de noi acțiuni, prin creșterea capitalului care vor totaliza 751 de milioane de euro.

Aceste parteneriate strategice, comerciale și de capital va consolida poziția Air France-KLM ca pilon european al rețelei lider globale de aviație.

Un parteneriat global

AF KL tail finsJoint-venture-ul dintre Air France-KLM, Delta și Virgin Atlantic va marca extinderea și consolidarea unuia dintre cele mai avansate modele de parteneriat din industria aviatică.

După aprobarea de către autoritățile competente, acest joint-venture va oferi o serie de beneficii printre care: oferte comerciale trans-atlantice de neegalat, creșterea capacității partenerilor, crearea unui status de partener asociat care va permite alăturaarea altor jucători ulterior, stabilirea unui parteneriat pe o perioadă de 15 ani și generarea unor sinergii semnificative în cadrul joint-venture-ului mulțumită noilor zboruri code share de la și către Londra, coordonarea vânzărilor, parteneriate extinse și reduceri de costuri.

Crearea joint-venture-ului va consolida poziția de lider al Air France-KLM în piețele nord-americane și europene cu cea mai mare rețea de destinații dezvoltate în jurul a 12 huburi puternice pe cele două maluri ale Atlanticului: Amsterdam, Atlanta, Boston, Cincinnati, Detroit, Los Angeles, London Heathrow, Minneapolis-St Paul, New York-JFK, Paris-CDG, Salt Lake City și Seattle.

În paralel, cooperarea cu China Eastern va crește și va înseamna o prezența crescută și sigură pe piața chineză, prin acest parteneriat de lungă durată, va oferi Air France-KLM poziția de lider european în Shanghai, principala piață de business din China și va îmbunătăți serviciile pentru consumatori.

Mișcări viitoare

Tranzacția prin care Air France-KLM preia 31% din Virgin Atlantic se va încheia în 2018, după aprobarea autorităților de concurență competente. Astfel, compania va deveni cel de-al doilea cel mai mare acționar al Virgin Atlantic după Delta (care deține 49%), și va avea același număr de reprezentați, precum Delta, în Consiliul Director.

În plus, Delta și China Eastern vor subscrie capitaluri egale în cadrul Air France-KLM, totalizând 751 milioane de euro, la prețul de subscriere de 10 euro/acțiune, ceea ce va conduce la achiziția a 10% fiecare din capitalul Air France-KLM. Acest subiect va fi aprobat de acționarii Air France-KLM în Adunarea Extraordinară din 4 septembrie 2017 și după aprobarea de către autoritățile de reglementare.

portrait jean marc janaillac 15Jean-Marc Janaillac, Chairman și Chief Executive Officer al Air France-KLM, a spus că ”acest parteneriat, fără precedent la acest nivel, va permite Air France-KLM obținerea poziției de lider în industria aviatică globală. Cu Delta și Virgin Atlantic vom revitaliza alianța transatlantică, ceea ce va duce la alianța numărul 1 dintre Europa și Statele Unite în termeni de trafic. Împreună cu China Eastern, vom consolida poziția noastră pe o piață în creștere. Angajamentul și eforturile echipei Air France-KLM au condus la o îmbunătățire a performanței și la securizarea acestor parteneriate strategice. Aceste acorduri accelerează inițiativele de crearea de valoarea adăugată prin proiectul Trust Together.”

Air France-KLM este liderul de transport aerian în ceea ce privește traficul internațional din Europa. În 2016, a oferit consumatorilor o rețea ce acoperă 320 de destinații din 114 țări, mulțumită celor patru branduri, Air France, KLM Royal Dutch Airlines, Transavia și HOP! Air France. Cu o flotă de 534 de aeronave și 93,4 milioane de pasageri transportați în 2016, Air France-KLM  operează până la 2.200 de zboruri pe zi, cu plecare, în principal, din cele două huburi europene – Paris-Charles de Gaulle și Amsterdam-Schiphol. Programul de fidelizare Flying Blue este printre liderii europeni, cu peste 27 de milioane de membri. Împreună cu partenerii săi Delta Air Lines și Alitalia, Air France-KLM operează cel mai mare joint-venture transatlantic cu 270 de zboruri zilnice. Air France-KLM este, de asemenea, membru al alianței SkyTeam ce adduce laolaltă 20 a linii aeriene.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: