Antreprenori Interviuri

Cori Grămescu: Agilitatea și viteza de reacție sunt esențiale în antreprenoriat

26 nov. 2020 6 min

Cori Grămescu: Agilitatea și viteza de reacție sunt esențiale în antreprenoriat

Reading Time: 6 minute

yummdiet.com, platforma de diete și well-being fondată de Cori Grămescu, a atras o rundă de investiții de 200.000 de dolari condusă de Simple Capital, vehiculul de investiții fondat de Andrei Pitiș, împreună cu compania de tehnologie Softbinator Technologies. Având în vedere actuala structură a acționariatului, investițiile aduse, precum și capacitatea echipei de a-și adapta strategia la contextul social actual, yummdiet.com își propune ca până la finalul anului 2021 să atingă aproximativ 35.000 de clienți, ajungând astfel la un venit generat de  peste un milion de euro pe an.

Am stat de vorbă cu Cori Grămescu despre acest proiect, dar și despre celelalte afaceri ale ei și cum a reușit să facă față provocărilor unui an dificil.

 

Cori Grămescu, site-ul tău yummdiet.com tocmai a primit o finanțare foarte importantă. Spune-ne mai multe detalii?

yummdiet.com este o platformă care generează diete de slăbire personalizate și oferă exerciții pentru acasă și suport din partea echipei de diet coaches, nutriționiști certificați care îi asistă zi de zi pe clienții noștri. Parteneriatul cu Andrei Pitiș a venit firesc pentru că ne cunoaștem de mai bine de 10 ani din sfera profesională și avem încredere că avem același sistem de valori și competente complementare, iar Softbinator este compania care a dezvoltat platforma, ceea ce a făcut ca ei să vadă în timp real cum creștem acest produs de la o lună la alta.

Pornind de la un nucleu esențial – sistem de valori comun și o viziune a antreprenoriatului compatibilă, etapa de parteneriere și finanțare a venit firesc și fără mari eforturi de negociere. De asemenea, cred că un lucru important care a contribuit la atragerea investiției este că yummdiet.com este un produs cu tracțiune internațională, care încă de la lansare a avut succes în țări precum UK, Germania, Franța sau Suedia.

Care sunt planurile odată ce ați primit această rundă de finanțare?

Runda de finanțare presupune finalizarea tehnică a platformei și dezvoltarea unei aplicații mobile, iar din punct de vedere economic vizează un focus din ce în ce mai mare asupra internaționalizării.

Suntem într-un an foarte dificil. Cum a fost pentru tine 2020?

Pentru mine este probabil cel mai greu an din viața mea de până acum, pentru că pe lângă provocările profesionale foarte mari, am avut și o perioadă neagră în viața personală, așa că e un an greu. 

Studiourile LadyFIT sunt în mod direct afectate de răspândirea virusului și activitatea noastră a suferit o contracție puternică în domeniul fitnessului, însă din fericire migrarea masivă înspre online ne-a ajutat să găsim noi soluții pentru noi și pentru clienții noștri. Într-o primă etapă am lansat servicii noi de antrenament online care au fost foarte bine primite de clientele noastre, iar recent am introdus în programul sălilor LadyFIT și clase pe Zoom care se țin simultan cu orele de la sală și în timpul cărora clientele care preferă să se antreneze de acasă o pot face cot la cot cu antrenoarele preferate care le vor putea vedea și corecta în timp real. În plus, anul acesta ne-a oferit și posibilitatea să dezvoltăm yummdiet.com.

Date fiind condițiile stricte pentru a funcționa în această perioadă, cum ați reușit să vă adaptați noilor condiții?

La sala funcționăm la o treime din capacitate pentru a respecta regulile de distanțare socială și a ne proteja atât clientele, cât și pe noi. Compensăm parțial această scădere de activitate prin clase online și clase pe zoom, care oferă o soluție de antrenament clientelor noastre care nu doresc să vină la sală sau nu pot să o facă.

Este o perioadă dificilă, plină de provocări, în care suntem solicitați intens din punct de vedere economic și social, pentru ca înainte de a fi un club pentru antrenamente fizice, am considerat mereu că LadyFIT este o afacere în domeniul ospitalității, pentru că oamenii vin la sala de sport să se destindă, să se energizeze și să socializeze, înainte de a veni pentru exerciții fizice.

Cred că acesta este și motivul pentru care clasele pe Zoom au fost atât de bine primite de clientele noastre, deoarece le oferă posibilitatea să interacționeze direct cu antrenoarele preferate, dar și cu colegele care se antrenează în aceleași timp cu ele indiferent dacă de la sală sau de acasă.

Cât de importantă a fost reinventarea în tot acest timp?

Cred că marele nostru noroc a fost că am putut pivota foarte rapid online, cu o structura mixtă de ore înregistrate și transmise în direct, ceea ce ne-a asigurat supraviețuirea în această perioadă.

Ce vă diferențiază de competitori?

Cred ca principala diferență vine din modul în care ne susținem clienții prin tehnologie îmbinată de suport profesional permanent. Deși mai sunt platforme care generează calcule nutriționale sau oferă programe de sport, sunt destul de puține aplicații care oferă un pachet la fel de complet cum o face yummdiet.com.

În primul rând în yummdiet.com se restricționează produsele care sunt profund dezagreabile, pe care clienții chiar nu doresc sau nu pot să le consume, iar toate celelalte ingrediente devin accesibile pentru a fi folosite în meniu. Obiectivul nostru este să învățăm clienții să aleagă cât mai multe ingrediente sănătoase, în acest fel eliminăm plictiseala și creștem șansele de a susține pe termen lung un plan alimentar sănătos. Motivul pentru care alegem această versiune este că scopul unui program sustenabil de îmbunătățire a alimentației este să deschidă și să lărgească opțiunile alimentare ale consumatorilor.

În al doilea rând, ceea ce ne diferențiază este accesul permanent la instrumentele de adaptare și flexibilizare a dietei: calculatorul de înlocuiri alimentare și suportul din partea coach-ilor de schimbare creează premisele fixării pe termen lung a comportamentelor alimentare. Această intervenție care combină tehnologia și factorul de suport emoțional și nutrițional este extrem de utilă în asigurarea rezultatelor de durată în slăbire.

Cât de importantă este comunitatea care s-a format în jurul platformei yummdiet?

Comunitatea are ea un rol foarte important, de asemenea. Este un loc lipsit de judecăți și prejudecăți și facem tot ce ține de noi pentru a menține un mediu încurajator, pozitiv și care promovează o imagine de sine sănătoasă și realistă. yummdiet.com este un mediu de învățare și suport pentru clienții noștri, în sensul în care fiecare membru își postează zilnic jurnalul alimentar în secțiunea publică a platformei. În felul acesta își asumă responsabilitatea pentru ceea ce alege să mănânce și asta îi cultivă intern poziția observatorului, care este primul pas în construirea unei relații adulte, mature cu mâncarea și cu propriul corp. Prin feedbackul zilnic primit de la coach-ii de schimbare își întărește această poziție internă și reușește să calibreze procesele cognitive ca să își susțină prin acțiuni coerente deciziile personale.

Săptămânal clienții noștri trimit în secțiunea privată a platformei rezultatele lor (poze de progres și cântărirea), iar în privat li se oferă feedback individual, li se adaptează de către coach-ii meniul și programul de exerciții și, acolo unde este cazul, li se oferă o consultație personalizată pentru a-i ajuta să depășească dificultățile pe care le întâmpină. Am ales să facem această secțiune privată pentru a nu încuraja clienții să se compare unii cu alții și să se concentreze asupra propriului proces

În plus, majoritatea platformelor de dieta oferă o singură schemă nutrițională (keto, low carb sau standard american diet) pe când noi putem construi un număr infinit de tipuri de dieta, de la keto la meniuri low carb, meniuri fără carne, meniuri fără lactate, meniuri pentru alăptare, meniuri pentru menținerea greutății sau tipuri speciale de combinații de nutrienți. Prin designul platformei, este o structură de algoritm care generează atât combinații alimentare cât și tipologii diferite de scheme nutriționale într-un număr practic infinit de opțiuni nutriționale.

Secțiunea de rețete și lista de cumpărături construite cu ingredientele din dietele yummdiet.com sunt de asemenea un instrument foarte util și, totodată, diferențiator în piața aplicațiilor de dietă.

Ce alte produse sau servicii mai pregătiți?

Urmează să lansăm aplicația mobile a platformei și lucrăm la configurarea unui tool de AI care să ne permită o interacțiune în timp real cu userii noștri.

Care sunt provocările cu care vă confruntați acum?

În ceea ce privește yummdiet.com principala provocare o reprezintă internaționalizarea platformei, etapă pentru care testăm deja câteva țări care au potențial și apoi urmează să ne intensificăm eforturile de expansiune și să ne adaptăm tot mai mult piețelor locale în care lansăm platforma.

În acest moment avem deja clienți internaționali din țări care au o cultură foarte bine dezvoltată în zona de diete sau țări cu comunități mari de români. Câteva exemple de astfel de țări ar fi Germania, Franța, Belgia și Marea Britanie, dar și Statele Unite ale Americii. Pentru perioada următoare vom ținti și alte piețe în care există o preocupare pe scară largă pentru un stil de viață sănătos sau piețe în care produsele de dietă și slăbire sunt unele căutate.

Care sunt lecțiile învățate în tot acest an?

Că oricât de bună sau grea ar fi o situație, ea se schimbă. Am învățat că agilitatea și viteza de reacție sunt esențiale în antreprenoriat și din fericire asta ne ajută să ne pregătim mai eficient pentru viitor. Va trece și criza sanitară provocată de Covid, valoros e însă faptul că am reușit să trecem cu bine prin etapa cea mai grea și această reziliență și creativitate ne vor ajuta să fim mai puternici în viitor.

Există și lucruri pozitive în timpul acestei pandemii pe care le-ai văzut sau simțit?

Cred că partea cea mai bună a venit din deschiderea cu care clienți ai unor servicii legate ferm de offline au reușit să migreze online. Mersul la sală a devenit phygital, mersul la o consultație medicală sau nutriționist de asemenea, iar noi vom beneficia de pe urma acestei schimbări pentru că ne poate aduce clienți din alte zone geografice. Probabil că viitorul va fi deopotrivă online și offline de aici înainte, pe măsura ce lumea tinde să devină remote-first.

Cum vezi viitorul?

Sunt un om optimist și rezilient, așa că viitorul imaginat de mine arată cam tot așa, chiar dacă sunt mai rezervată în speranțe decât de obicei. Se vor schimba comportamente și sper că această criză să ne facă să renunțăm puțin la consumerism și cheltuielile nejustificate, să ne aducă mai aproape de bunurile și serviciile cu adevărat sustenabile și de calitate, să ne facă să ne trăim viața după niște valori mai sănătoase și după o grilă morală fermă. După cum ar zice unii, Maktub. O să fie bine! :)

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: