Corporatiile adopta copii

Asociatia Stop Hunger da startul campaniei umanitare “Maraton de Fapte Bune”, parte a programului “Adopta o Familie”, adresat copiilor ce prezinta un risc crescut de abandon scolar. In cadrul campaniei, asociatia isi propune ca un numar de 52 de copii din Bucuresti, Brasov, Constanta, Iasi, Oradea, Timisoara, Satu Mare, precum si din alte orase sa fie “adoptati” de catre o companie care ii va sustine financiar si le va oferi mentoring pe durata anilor de studii.  

Obiectivul proiectului “Adopta o Familie” este crearea unei retele de sprijin pentru copiii care traiesc in conditii de saracie si prezinta un risc crescut de abandon scolar. In Romania, peste 6% dintre copiii de varsta ciclului primar si gimnazial se afla in afara sistemului de invaţamant, iar 17,5% dintre tinerii de 18-24 de ani au parasit timpuriu scoala, conform statisticilor UNICEF, astfel ca riscul de analfabetizare este unul ridicat.

Mecanismul de sprijin al celor inclusi in program presupune ca fiecare copil selectat sa fie sprijinit de catre o companie care se angajeaza sa ii ofere o bursa lunara de 300 de lei si mai ales mentoring pe intreaga durata a studiilor acestuia.

“Bursa lunara oferita de catre companii copiilor inclusi in programul <<Adopta o Familie>> reprezinta un sprijin important”, spune Jean Istasse, CEO Sodexo Romania. “Mentoringul este insa cel care va avea cu adevarat un impact pe termen lung. De aceea, incurajam companiile sa aloce, in plus fata de resursele financiare, resurse umane, care sa le ofere copiilor indrumare si sprijin pentru un viitor mai bun.”

In cadrul programelor de sprijin adresate categoriilor de persoane aflate in dificultate desfasurate de Asociatia Stop Hunger, printre problemele majore constant intalnite in randul tinerilor sunt lipsa de modele, de repere pozitive si de indrumare. Astfel, pentru a raspunde acestei nevoi, Stop Hunger a implementat incepand cu anul 2011 proiectul “Adopta o Familie”, in parteneriat cu organizatii nonguvernamentale locale.  

Mecanismul proiectului a fost gandit pentru a-i sustine pe copii sa devina mai responsabili pentru dezvoltarea lor si sa le incurajeze familiile sa utilizeze bursele lunare doar pentru nevoile copiilor. Familiile implicate in proiect sunt indrumate si primesc gratuit consiliere, iar legatura copiilor cu sponsorii ii ajuta pe acestia sa aiba o perspectiva pozitiva asupra vietii, prin exemplele care li se ofera. 

Singurele obligatii ce le revin copiilor inclusi in acest program pentru a beneficia de sprijinul companiilor sunt sa invete si sa nu abandoneze scoala. 

“Ne dorim sa punem intreaga experienta de care dispunem in sprijinul si suportul campaniei <<Adopta o Familie>>”, adauga Jean Istasse. “Incurajam si alte companii responsabile sa ni se alature in acest demers maraton prin care ne dorim sa le oferim un viitor mai bun celor 52 de copii inclusi in proiect, protejandu-le, in acelasi timp, identitatea. Este o onoare sa-i sprijinim pe cei care au nevoie de ajutorul nostru fara sa le cream vreun disconfort. De aceea, copiii inclusi in program vor fi cunoscuti exclusiv de compania care i-a adoptat, nicio informatie despre acestia nu va fi facuta publica.”

Companiile care doresc sa se alature campaniei demarate de Asociatia Stop Hunger pot afla detalii pe site-ul www.stophunger.ro, la sectiunea “Proiecte”. Pentru detalii despre cazurile sprijinite, companiile care doresc sa participe in cadrul proiectului vor primi acces la sectiunea restrictionata creata special pentru a proteja imaginea copiilor ajutati. 

Asociatia Stop Hunger a fost infiintata in Romania in anul 2008, cu sprijinul companiei Sodexo, continuand eforturile de combatere a saraciei si a vulnerabilitatii sociale incepute la nivel mondial in anul 1996 prin programul Stop Hunger, initiat in Statele Unite ale Americii.

Asociatia Stop Hunger este independenta si este auditata anual de catre compania Sodexo, care se asigura ca fondurile de care beneficiaza Asociatia sunt utilizate exclusiv in scopul pentru care au fost primite. Sodexo este partenerul constant al Stop Hunger in implementarea proiectelor derulate, iar angajatii companiei voluntariaza in cadrul actiunilor Asociatiei, menite sa imbunatateasca calitatea vietii unor categorii vulnerabile, precum copiii si batranii. 

De-a lungul timpului, tot mai multe companii private si angajatii lor au ales sa aiba incredere in initiativele Asociatiei Stop Hunger si sa sprijine actiunile acesteia in comunitatile locale donand bani si produse:  Volksbank, Takata, SmartPoint, Clinica Sante, Romcab, Labormed, Dr. Oetker, Cadbury, Ara Shoes, Celestica, Nuclearelectrica, Vector Telecom, A&D Pharma, Medicover,  Pentalog, Novo Park, Ringier, Mondelez, HP, P&G, Luxoft, Infineon, Garanti Bank, Yokogawa, Sodexo,  Iiruc Service, Wfmc, Fan Courier,  Unicredit si altii. 

Proiectul “Adopta o Familie” a debutat in anul 2011 si este implementat de Asociatia Stop Hunger, cu sprijinul companiei Sodexo. Programul este implementat in prezent in Bucuresti, Brasov, Constanta, Iasi, Oradea, Timisoara si Satu Mare.