Companii CSR Digital Interviuri

Top Social Brands 2021 – Arctic: Solidaritate pentru un viitor mai bun

2 iul. 2021 4 min

Top Social Brands 2021 – Arctic: Solidaritate pentru un viitor mai bun

Reading Time: 4 minute

Prezent de peste 50 de ani în casele românilor, brandul Arctic privește spre viitor alături de cei care îi folosesc produsele și de comunitățile în care activează.

Murat Büyükerk, CEO  al Arctic, și Gabriel Eremia, Marketing & Product Management Director al companiei, ne-au vorbit despre cum împletești responsabilitatea socială cu social media.

Care este rolul social media în strategia de marketing a Arctic?

Gabriel Eremia Marketing and Product Management Director Arctic
Gabriel Eremia, Marketing & Pro­duct Management Director Arctic

Gabriel Eremia, Marketing & Pro­duct Management Director: Social media ne ajută să construim o relație solidă și directă cu clienții, acesta fiind de altfel și unul dintre punctele focale ale strategiei noastre de marketing. Arctic este lider în volum și în toți indicatorii de brand power, fiind o marcă prezentă de 50 de ani în casele românilor, o marcă iubită și apreciată pentru calitate. În acest context, este extrem de important să ne păstrăm un tone of voice distinct și o față umană, printr-o strategie de conținut mereu adaptată contextului.

Conținutul este elementul esențial care te scoate din mulțime și dă o identitate aparte brandului, de aceea ne concentrăm pe a aduce plusvaloare pentru consumatori prin prezența noastră pe rețelele de socializare. Astfel, strategia noastră este să generăm conținut în care combinăm informațiile utile – mă refer aici în principal la cele legate de dezvoltarea unor obiceiuri sustenabile – cu informații despre tehnologiile produselor menite să facă viața mai ușoară consumatorilor noștri.

Comunicăm, de asemenea, campaniile tactice – cum este cea privind cei 5 ani de garanție pe care îi oferim și care reprezintă un diferențiator puternic în piață, cu beneficii reale pentru cei care au ales produsele noastre.

Care sunt principalele rețele sociale pe care le folosiți și de ce?

Gabriel Eremia: Arctic este prezent în principal pe Facebook, Instagram, LinkedIn (pentru componenta de comunicare corporate), dar și pe YouTube, care pentru noi este un agregator de proiecte speciale, cu rol în explicarea tehnologiilor de produs. Facebook și Instagram sunt principalele rețele sociale prin care aducem clienții în lumea digitală Arctic.

Pandemia a schimbat comportamentele cumpărătorilor și în domeniul electrocasnicelor, accelerând trecerea către digital. A devenit mai important ca niciodată să stabilim o relație cu consumatorii înainte, în timpul și după vânzare, iar canalele amintite ne ajută să ne conectăm mai repede și mai eficient cu diverse segmente de consumatori, în special cu cei tineri, pentru care mediul digital face parte din stilul lor de viață.

Care sunt pilonii strategiei de CSR a Arctic?

Murat Buyukerk CEO Arctic
Murat Büyükerk, CEO Arctic

Murat Büyükerk, CEO Arctic: Sun­tem o companie orientată spre ino­vație și standarde înalte de calitate și înțelegem că avem responsabilitatea de a ne implica în dezvoltarea comunităților și de a ajuta la soluționarea problemelor cu care acestea se confruntă.

De peste 50 ani suntem prezenți în casele românilor și ne implicăm în activități de sprijin, fiind preocupați să consolidăm angajamentul nostru în sfera responsabilității sociale. Pilonii strategiei noastre de CSR sunt protejarea mediului și educația pentru sustenabilitate, aceasta din urmă fiind din punctul nostru de vedere fundația pentru un viitor mai bun.

Anul acesta vine cu dezvoltarea unor acțiuni ample și cu inițiative despre care vom putea vorbi cu mândrie la momentul oportun.

Ce campanii ați derulat în acest domeniu în ultimul an?

Murat Büyükerk, CEO Arctic: În ultimul an am fost implicați activ în a oferi sprijin angajaților, clienților și parte­nerilor, dar și celor din sistemul medical, având în vedere presiunile la care acesta a fost supus. Suntem mândri că am reușit să contribuim la dotarea a peste 90 de spitale și servicii de ambulanță cu electrocasnice în valoare de peste
1,4 milioane de lei, atât de necesare pentru pacienți și cadrele medicale.

În plus, am venit în sprijinul clienților noștri seniori, prin tratarea cu prioritate a solicitărilor acestora și prin intervenție gratuită pentru repararea produselor electrocasnice.

În parteneriat cu Direcția de Sănătate Publică Dâmbovița și Regina Maria am organizat o campanie de vaccinare la ambele noastre fabrici, Găești și Ulmi, pentru imunizarea angajaților companiei, familiilor acestora, partenerilor și subcontractorilor.

Totodată, un loc special pentru noi îl are campania de ­solidaritate „Respect pentru linia întâi!”, o campanie manifest cu scopul de a arăta recunoștință și apreciere profesioniștilor din prima linie. Mesajul a fost adus în atenția publică în fabricile noastre, în rețeaua de service-uri, în social media și media outdoor. Campania a avut un ecou rapid și într-un timp foarte scurt am reușit să inspirăm și alte companii, dar și lideri de opinie, să ni se alăture și să amplifice mesajul în semn de apreciere, în mediul digital și în social media.

Cum s-au reflectat acestea în social media?

Gabriel Eremia: Prin campania „Arctic pentru sănătate”, Arctic a făcut un pas înainte și a angrenat și alte branduri și companii mari într-o mișcare de solidaritate care s-a propagat rapid în social media. Ne bucurăm să putem spune că am dat tonul și am ajuns din nou în inimile românilor, dovadă fiind și recunoașterea primită.

Arctic a fost declarat cel mai puternic și iubit brand românesc (conform studiului realizat de Unlock Market Research și Biz, 2020), o realizare la care a contribuit întreaga echipă de marketing.

Cum poate ajuta social media un brand ca Arctic să-și transmită mesajele către consumatori?

Gabriel Eremia: Platformele de ­social media nu mai sunt de mult simple ­canale de display pentru produse sau servicii. Ele s-au transformat ­într-un teren de „joacă”, cu reguli care au la bază un schimb de valoare, care ajută brandurile să promoveze idei și va­lori cu care oamenii se identifică. În direcția aceasta ne îndreptăm și noi eforturile de marketing și mizăm foarte mult pe educarea consumatorilor atât în ceea ce privește explicarea tehnologiilor din spatele produselor, cât și adoptarea unui stil de viață sustenabil.

Ne asumăm cu entuziasm această misiune și ne dorim să construim un viitor mai bun. Acesta cred că este și atuul Arctic – mixul fericit între produse de calitate, comunicare relevantă și misiune –, care a făcut ca toate campaniile noastre din ultimul an să se bucure de succes și să aibă un impact real, dincolo de cifre.

Arctic este prezent în Top Social Brands 2021, clasamentul brandurilor campioane în social media din România.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 354 (15 iunie – 15 iulie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: