Companii Marketing Stiri

Crama Vinarte lansează aplicația mobilă de Realitate Augmentată

28 ian. 2021 4 min

Crama Vinarte lansează aplicația mobilă de Realitate Augmentată

Reading Time: 4 minute

Domaine Vinarte, prezentă în zona Olteniei cu Crama Bolovanu, în Sâmburești și Crama Stârmîna, în Mehedinți, cu o experiență de peste 20 de ani pe piața vinurilor autohtone, lansează aplicația mobilă VINARTE, făcând astfel și primul pas către Realitatea Augmentată în îndustria atât de conservatoare a vinurilor. Digitalizarea comunicării brandurilor din portofoliu, cu focus pe Realitatea Augmentată și reconstrucția platformei online, cu focus pe shopul online sunt o consecință firească a înțelegerii noilor obișnuințe de consum din anul precedent.

Toată situația generată de restricțiile impuse a influențat și modificat mult capacitatea companiilor producătoare de vin de a interacționa cu consumatorii, piața Horeca și de evenimente fiind cele care ofereau în trecut experiențele cele mai complexe prin degustările oferite. Retailul modern, prin diverse acțiuni întreprinse, a făcut eforturi de a păstra apropierea de consumatori în această perioadă, bineînțeles ținând cont de diferențele de abordare dintre cele două canale de vânzare și aplicând măsurile de siguranță sanitară.

În urma analizei dinamicii obiceiurilor de consum, Vinarte a decis să se alinieze cu prezența consumatorilor săi și să facă astfel, un upgrade în comunicarea cu aceștia.

„Reorientarea către canale noi de vânzare sau adaptarea produselor din portofoliu pentru noi canale este un proces destul de greu și nu se poate petrece de pe o zi pe alta, mai ales în cazul unui produs cu puternice atribute senzoriale, care are nevoie de sesiuni de degustări și evenimente. Cu toate acestea, în jumătate de an, echipa Vinarte a reușit să stabilească noi parteneriate cu magazine online, să-și construiască propriul shop online, chiar dacă logistica pentru implementare a fost o imensă provocare. În plus, ne-am concentrat pe elemente de comunicare noi, moderne, din zona de Augmented Reality, încercând să substituim într-un limbaj modern, atributele subtile ale vinurilor noastre. Daca vreți, este ca și cum mutăm petrecerile din offline în online, adaptându-ne la noua realitate” a spus Rodica Căpățână, director general Vinarte.

Pentru anul 2021, Vinarte iși propune să acorde o atenție sporită canalelor de comunicare digitală, încercând să transmită consumatorilor într-un mod virtual, prin intermediul AR, caracteristici ale vinurilor, modalități de asociere culinară, sugestii de servire, precum și povesti ale personajului principal care guvernează Crama VINARTE, emblematicul Țap Pan (simbol regăsit pe coifurile tracice, sec IV Î.C, descoperite la Porțile de Fier) – simbol al libertății, rusticului și al petrecerilor în natură.

În susținerea noii strategii, deja 90% dintre etichetele vinurilor Vinarte conțin elemente de Realitate Augmentată, ce aduc consumatorilor, prin scanarea cu telefonul mobil, o experiență imersivă și multisenzorială în universul cramelor Stărmina (Mehedinți) și Castel Bolovanu (Sămburești, Olt).

Totodată, digitalizarea brandului VINARTE aduce pentru partenerii de afaceri avantaje multiple. Cercetările de specialitate au aratat ca prezența elementelor AR crește valoarea percepută a produselor și capacitatea de reacție la marca respectivă.

Campaniile de comunicare devin dinamice și chiar “palpabile”. Tehnologia permite prezentări aproape reale și instrumente de măsură eficiente, ceea ce broșurile și rapoartele clasice nu pot cuprinde.

Aplicația mobilă VINARTE este gratuită și poate fi descarcată din App Store și Google Play, utilizatorii fiind surprinși încă de la primul download.

În timp, prin actualizări permanente ale aplicației, utilizatorul/consumatorul va fi în legatură cu noile animații, promoții și evenimente.

Investiții Crame

În 2019, compania a început un program de conversie a plantațiilor vechi, dublându-se suprafața cultivată din soiurile Negru de Drăgășani, Novac și Fetească Neagră.

La Crama Stârmina s-au plantat soiuri noi de struguri albi: Chardonnay, Muscat Ottonel, Fetească Regală, Marselan. Aceste investiții au fost în jur de 300.000 de euro în tehnologie pentru linia de etichetare, filtre tangențiale, barique-uri. La Crama Bolovanu se vor planta noi soiuri de struguri albi: Crampoșie, Sauvignon Blanc, Chardonnay, Fetească Albă.

Produse lansate în 2020

  • Gama Prince Mircea: pe lângă Fetească Neagră, Cabernet Sauvignon, Merlot, Cuvee D’Excellence
  • Gama Soare: pe lângă Cabernet Sauvignon, Soare Rose, Soare Blanc de Noir (Cabernet Sauvignon vinificat în alb, un produs inedit)

Înființată încă din 1998, patrimoniul Vinarte în Romania este reprezentat de Crama Castel Bolovanu dîn Samburești, judetul Olt – o podgorie de 60 ha și Crama Stârmina, lăngă Turnu Severin în județul Mehedinți – o podgorie de 190 ha. Brand-urile din portofoliul Vinarte: Soare, Prince Mircea, Sirena Dunării, Castel Bolovanu, Roza de Samburești, Nedeea, Domeniile Vinarte, Castel Stărmina.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: