Companii

Cum a ajuns Bolt un business evaluat la 7,6 mld. euro în doar nouă ani

19 aug. 2022 2 min

Cum a ajuns Bolt un business evaluat la 7,6 mld. euro în doar nouă ani

Reading Time: 2 minute

Aplicația de mobilitate Bolt și-a crescut afacerile de patru ori de la începutul pandemiei, iar luna iulie a acestui an a fost cea mai profitabilă din istoria companiei.

Bolt a lansat două noi verticale de business în ultimii trei ani și desfășoară operațiuni în 45 de țări și peste 500 de orașe din Europa și Africa, marcând o creștere de peste 200% în comparație cu perioada pre-pandemică.

Boost pentru Bolt în pandemie

Compania și-a triplat numărul de clienți la nivel global, ajungând la peste 100 de milioane de la începutul lui 2020, a crescut numărul șoferilor de pe platformă cu peste 2 milioane și a dublat personalul angajat, care a ajuns la peste 3.000.

În ultimul an, Bolt a deschis noi birouri în lume, inclusiv hub-uri pentru ingineri IT în Berlin și Nairobi, iar în prezent are peste 350 de posturi vacante și scopul de a angaja 700 de specialiști până la finalul anului.

Aceste statistici marchează aniversarea a nouă ani de când Markus Villig a fondat Bolt în Tallinn, Estonia, în 2013. Adolescent la vremea respectivă, Markus a recrutat personal primii șoferi pentru platformă, iar de atunci a creat un business evaluat – la ultima rundă de finanțare – la 7,6 miliarde de euro.

„Pandemia a fost cel mai mare șoc economic din ultimele generații, așadar 100 de milioane de clienți și operațiuni în peste 500 de orașe sunt realizări de care suntem foarte mândri. Atunci când Bolt s-a lansat pentru prima dată, misiunea noastră a fost să provocăm industria tradițională de taxi din Tallinn printr-un nou serviciu de tip ride-hailing. Dimensiunea la care am ajuns astăzi – alături de gama de servicii pe care o oferim – ne conferă avantajul unei poziții de la nivelul căreia putem revoluționa modul în care oamenii se deplasează în mediul urban, punându-le la dispoziție o alternativă la mașinile personale, cu scopul de a crea orașe mai verzi, mai sigure și mai prietenoase.”

Markus Villig, CEO & Founder

Fondatorul Bolt subliniază însă că, în condițiile creșterii inflației și a dobânzilor, compania va prioritiza eforturile de creștere pe piețele unde este deja prezentă, în defavoarea extinderii serviciilor pe noi teritorii.

Bolt s-a lansat pe piața din România în 2016, aducând pe parcurs în țară principalele verticale de business: serviciile de ride-hailing, micromobilitate, Bolt Business, Bolt Food și Bolt Market. Serviciile de ride-hailing sunt prezente în 28 de orașe din țară, Bolt Food livrează în 5 orașe, iar numărul localităților din țară unde trotinetele Bolt pot fi închiriate a ajuns la 14.

„În cei șase ani de activitate Bolt pe piața din România am reușit să lansăm patru verticale de business, care ne asigură în prezent o poziție de lider. Avem la București unul dintre cele mai mari hub-uri regionale pentru ingineri software, care deservește întreaga Europă și care a creat aplicația Bolt Food și continuăm să creștem prin lansarea constantă, susținută a serviciilor noastre în majoritatea orașelor din țară. Dacă ar fi să facem o comparație cu perioada pre-pandemică, serviciile Bolt ride-hailing au crescut în România de patru ori.”

Cristian Sălceanu, Bolt Romania Country Manager, Ride-hailing
Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: