Antreprenori Business Management

Cum resimt micii producători de legume impactul COVID-19 în apropierea Paștelui

13 apr. 2020 2 min

Cum resimt micii producători de legume impactul COVID-19 în apropierea Paștelui

Reading Time: 2 minute

Până în prezent, criza medicală a dus la o ușoară scădere a volumului de vânzări pentru legume și zarzavat, însă nu a avut un impact negativ semnificativ, spun producătorii locali. Un moment important în acest sens însă vor fi vânzările pentru sărbătoarea Paștelui, când e posibil să apară modificări în ceea ce privește consumul.

„Pentru fiecare vârf de vânzări ne pregătim temeinic din vreme cu toate produsele care știm că vor fi căutate. La fel am făcut și anul acesta, chiar dacă ne aflăm cu toții într-o situație mai delicată, pentru că ne dorim să continuăm să livrăm legumele și verdețurile de care clienții noștri au nevoie. Am luat măsuri suplimentare de siguranță și suntem atenți la fiecare detaliu, astfel că păstrăm standardele de calitate pentru produsele noastre”, a declarat Cristina Zeamă, fondator Fresh Veg.

Măsurile suplimentare vizează dotarea angajaților cu echipament de protecție, restricționarea accesului persoanelor în fermă, dar și asigurarea transportului angajaților la și de la fermă. Totodată, compania a achiziționat și cinci lămpi UV pentru sterilizarea depozitului.

Fresh Veg este un startup românesc fondat în 2017, care produce pentru piața locală 14 tipuri de produse proaspete: salată verde, mărar, pătrunjel, leuștean, spanac, ridichi, ceapă verde, usturoi verde, varză albă, conopidă, broccoli,  căpșuni, pepene verde și roșu. Compania a pornit de la o investiție inițială de 70.000 de euro, iar acum produce anual câteva tone de produse. În 2019, compania a avut o cifră de afaceri de 1.200.000 de euro.

Compania are în vedere dezvoltarea fermei, dar și creșterea parteneriatelor cu marile lanțuri din retail. În prezent lucrează la extinderea suprafeței acoperite cu încă 3.000 de metri pătrați, astfel că, în luna mai, la finalizarea lucrărilor de amenajare, va ajunge la 10.000 de metri pătrați de teren pentru solarii, urmând ca până la finalul anului să completeze această suprafață cu alți 5.000 de metri pătrați.

Mai mult decât atât, Fresh Veg are o strategie de conversie la produse bio pentru două hectare de teren. Pentru cei doi ani cât durează conversia, compania planifică în 2021 o recoltă de ardei kapia, ardei gras, vinete și dovlecei cu zero reziduuri, urmând ca în 2022 să aibă prima producție bio 100%.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: