BizRemote by certSIGN

Cum au mâncat românii mai sănătos în pandemie

8 iul. 2021 3 min

Cum au mâncat românii mai sănătos în pandemie

Reading Time: 3 minute

În timpul pandemiei de COVID-19 românii se pare că și-au schimbat obiceiurile alimentare. Dacă în anii trecuți, printre vedetele de pe mesele acestora se numărau în special alimente nesănătoase, bogate în calorii sau preparate de la restaurantele de tip fast-food, în timpul crizei de sănătate publică o bună parte dintre români au fost mai atenți la ceea ce mănâncă și la sănătatea proprie.      

Cum sălile de fitness au fost închise și posibilitățile de a face mișcare ­reduse, o bună parte dintre români au ales să reducă din efectele sedentarismului punând în farfurie preparate mai sănătoase. Cei care au lucrat de acasă și nu au mai pierdut ore bune în trafic au reușit chiar să își găsească timpul necesar pentru a-și găti un prânz delicios și sănătos. Și, chiar atunci când și-au comandat de mâncare, nu au mai optat, ca în anii trecuți, pentru pizza sau burgeri ori cartofi prăjiți, ci pentru preparate mai puțin grase, precum peștele și fructele de mare. O arată și un studiu, realizat la nivel mondial de Money Beach, potri­vit căruia în timpul pandemiei românii au comandat cel mai des sushi. Cele mai căutate cuvinte pe ­Google, atunci când și-au ­dorit să comande mâncare acasă în timpul pandemiei, au fost, în România, „sushi delivery”. Pe lângă faptul că cele­brul preparat japonez este extrem de benefic pentru sănătate, se pare că românii l-au pre­ferat în favoarea cartofilor prăjiți și a fripturilor și pentru că este una dintre mâncărurile care nu își schimbă gustul până să ajungă la destinație.

Mai mult, aproape 90% dintre români au evitat produsele cu aditivi, 86% au folosit ingrediente naturale sau orga­nice în prepararea mâncării, iar peste 80% au evitat băuturile carbogazoase, după cum arată și rezultatele studiului „Impactul pandemiei de Covid-19 asupra consumului de alimente”, realizat de Starcom România. Tot studiul Starcom mai arată că, pentru 7 din 10 români din mediul urban, fructele și legumele proaspete au devenit indispensabile în perioada pandemică. Similar, cafeaua (62%), produsele lactate (58%) și carnea de pasăre (55%) reprezintă acum ele­mente de bază în dieta românilor. Totuși, carnea continua să fie unul dintre produsele principale folosite la gătit (64%), alături de fructe și legume (58%), urmate de condimente (52%) și uleiuri (52%), după cum mai arată raportul Starcom. Alte produse folosite sunt orezul, produsele lactate și peștele.

Gătitul a devenit unul dintre ­hobby-urile dezvoltate de persoanele din mediul urban în perioada pande­miei. În plus, noul context a determinat schimbări în obiceiurile de gătit: oamenii au încercat noi rețete (88%) și tipuri de mâncare (86%) și au pregătit deserturi de casă pentru a crea momente de răsfăț în familie (82%).

„Peri­oada pandemică a accentuat nevoia românilor din mediul urban de a avea un stil de viață mai sănătos pentru a contrabalansa sedentarismul și a crescut gradul de apreciere a meselor în familie. Legumele și fructele au fost la mare căutare în dieta românilor în această perioadă, în detrimentul produselor cu aditivi și conservanți artificiali. Totodată, contextul pandemic a creat mediul perfect ca oamenii să gătească mai mult în casă, acordând o mai mare atenție produselor folosite în prepararea mâncării, ingredientelor naturales au chiar organice”, spune Andreea ­Zanfir, Consumer Insights & Research Coordinator la Starcom România.

Din ce în ce mai mulți români încep să facă distincția clară între caloriile goale din mâncarea de slabă calitate și nutrienții din alimentele sănătoase, trend accelerat puternic și de pan­demie. Iar impactul acestei tendințe a fost vizibil și asupra businessului ­Republica Bio, un magazin de ­produse bio, organice și naturale. Cifra de afa­ceri a companiei a fost de 6,4 milioane de lei în 2020, în creștere cu 120% față de 2019, iar pentru finele lui 2021, ținta este o majorare a veniturilor de cel puțin 50 de procente.

„Impactul acestui trend asupra businessului nostru a fost major în 2020. Suntem un business pentru care contează în primul rând misiunea și, dacă focusul nostru va rămâne pe dezvoltare, educație și grijă față de românii care vor să fie sănătoși, rezultatele financiare vor fi o consecință naturală a îndeplinirii acestei misi­uni”, spune Ciprian ­Stancu, fondatorul Republica Bio.

Principalele zone de creștere pentru Republica Bio au fost diversificarea portofoliului de produse, creșterea loialității și a retenției clienților, inovația științifică în dezvoltarea de produs și creșterea numerică a distribuției cu ajutorul partenerilor de retail. Categoriile care au înre­gistrat cele mai ridicate vânzări în magazinul Republica Bio în 2020 au fost produsele alimentare (92%), produsele apicole (127%), superalimentele (97%), suplimentele alimentare (161%) și remediile (83%). Trendul de creștere este vizibil și în 2021, în special la alimente, suplimente alimentare și superalimente.

„Asistăm la un fenomen extraordinar. Oamenii au înțeles că ceea ce mâncăm poate fie să ne îmbolnăvească, fie să ne asigure sănătatea și o viață împlinită”, spune Ciprian Stancu, fondatorul ­Republica Bio. „Este un proces absolut natural. Pandemia a fost unul dintre acele momente în care am conștientizat colectiv că suntem fragili, vulnerabili și muritori. Iar realitatea cu care ­ne-am confruntat este în deplin contrast cu felul în care trăiam: fără să acordăm prea multă atenție unui corp a cărui sănătate poate fi compromisă în câteva zile de un virus puternic. Cu toții am înțeles că trebuie să folosim modalități sustenabile de a ne întări organismul în fața bolii. Din cele mai vechi tim­puri, mâncarea sănătoasă a fost nu doar combustibil de supraviețuire, ci și cel mai eficient medicament”, adaugă Ciprian Stancu. 

Foto:  © Nd3000 | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: