Interviuri & Opinii MarComm Marketing Opinii Publicitate

Cum să folosești productiv perioada de izolare dacă ești la început de drum în marcom

27 apr. 2020 4 min

Cum să folosești productiv perioada de izolare dacă ești la început de drum în marcom

Reading Time: 4 minute

Tinere student sau junior din marcom, contextul actual oricât de dificil ar fi, nu ar trebui să reprezinte o piedică în dezvoltarea ta. Ar putea fi chiar o oportunitate de creștere. Oportunitate? – mă vei întreba. Da. Când eram eu studentă, nu visam să pot să accesez gratuit cursurile din Ivy League (adică de la universități precum Harvard, Cornell, Princeton, Yale) și nici să pot vizita muzeele lumii de pe canapea.

Lumea s-a deschis în fața ta mai mult decât oricând, așa că poți transforma perioada asta într-una de creștere și dezvoltare personală sau profesională. Nu-ți poate spune nimeni când se vor debloca job-urile, dar tu cu siguranță te poți pregăti pentru a fi prima opțiune pentru orice angajator când se va întâmplă asta. Cum? Investind în tine, privind pe termen lung și rămânând activ.

(1) Cred că o strategie bună este să te dezvolți pe mai multe paliere sau să ai o dublă specializare. Dacă tot ai timp acum, poate te apuci să înveți photoshop, să faci un curs de vânzări sau să înveți google ads. Practic, ai putea să-ți îmbogățești cunoștințele cu unele care îți vor da flexibilitate și îți vor mari aria de unde poți alege un job. Eu, de exemplu, când eram studentă, pe lângă job-ul din agenția de publicitate, făceam vânzări (aduceam parteneri) pentru proiectele unor asociații studențești. La scurt timp, am putut folosi cunoștințele acumulate în asociația studențească pentru o agenție de PR unde am început să fac cu succes new business.

(2) Chiar dacă nu ai un job acum, asta nu înseamnă că nu poți să înveți lucruri și să câștigi experiență, care va schimba mult CV-ul tău în fața angajatorilor. Sunt foarte multe asociații studențești precum: VIP, Advice, Boss, Prime sau asociația tinerilor profesioniști din marcom – IAA Young Professionals care își continuă activitatea în digital și dezvoltă proiecte pentru industria de comunicare, marketing și advertising. A face parte dintr-o astfel de comunitate te va ajută să înveți project management, să îți exersezi talentul în grafică sau copywriting, să înveți PR, vânzări și multe altele. Iar în cazul IAA Young Professionals vei beneficia de feedback de la oameni cu experiență, care sunt alături de tine în acest proces de învățare.

Dacă ești parte dintr-o comunitate  vei rămâne activ și creativ pentru că membrii se stimulează între ei, fac schimb de idei și lucrează împreună. De multe ori se leagă prietenii frumoase și colaborări în business – pentru că este mai ușor să recomanzi pe cineva cu care ai lucrat deja și pe care îl cunoșți.

(3) Gândește-te la viitor și la ce poți face acum pentru a evolua. Păstrează-ți atitudinea pozitivă și nu fi dezamăgit de refuzurile din perioada asta. Mai degrabă, gândește pe termen lung: contextul ăsta „nefavorabil” poate o să dureze doi ani, dar, din fericire, timpul este de partea ta acum. Așa că lărgește-ți perspectiva și imaginează-ți unde vrei să fii în 5 sau 10 ani și ce poți să faci acum pentru asta. Cu alte cuvinte: ce poți face acum că să îți fie bine mai târziu.

(4) Cred că este un moment bun să fii curajos. Poate te-ai gândit în trecut că vrei să-ți lansezi un vlog sau că vrei să încerci ceva total nou față de cursurile pe care le-ai urmat. Riscă acum, dacă tot ai timp. Te încurajez să testezi cât mai multe lucruri și să fii conștient că ai luxul să o iei de la capăt. Nu uită că fiecare experiență pe care o ai, indiferent de rezultatul ei, te îmbogățește și te face mai bun, dacă alegi să te uiți la ea constructiv.

(5) Fii atent la finanțe. Poate părea tentant acum să achiziționezi diverse produse cu discount, însă, pentru că nu știm cum o să evolueze situația, poate ar fi mai înțelept să reduci cheltuielile și să eviți cumpărăturile inutile. Gândește-te că s-ar putea ca cineva apropriat să aibă nevoie de ajutor financiar în perioada asta.

(6) Găsește-ți un mentor. Dacă vrei o carieră în marcom, lucrezi deja la un proiect sau vrei feedback punctual în legătură cu evoluția ta, poți să-ți găsești un om experimentat cu care să te sfătuiești. Te poți înscrie în MentorIAA, un program care îi aduce în fața ta, în sesiuni de unu-la-unu, pe seniorii din industria de marcom. Programul are că scop creșterea nivelului profesional al tinerilor care își doresc o carieră în marcom, cât și angajarea acestora în industrie. Pe 28 aprilie, organizăm un webinar dedicat studenților în care vom discuta despre oportunitățile din această perioadă. Mai multe despre webinar găsești aici

În final, câteva recomandări pentru cei pasionați de industria de marcom:

IAA Young Professionals oferă recomandări utile și webinarii gratuite pe diverse teme de interes. Ne poți urmări pe pagină de facebook: IAA Young Professionals România.

Școala IAA a lansat training-ul “Brand Purpose în Uncertain Times”. Trainingul se adresează juniori cu până la 4 ani experiență în industrie și va avea loc pe 30 aprilie (jumătate de zi), pe Zoom. Este un training gratuit, însă sunt numai 12 locuri disponibile. Mai multe detalii despre curs și modalitatea de înscriere găsești aici.

SPEAKINGS a creat prima comunitate de public speaking și soft skils pentru studenți. Aici poți găsi materiale educaționale despre public speaking, communication skills, educație financiară și personal branding. Mai multe, aici.  

Accesează Skillshare.com și primești 2 luni gratis pe skillshare unde poți găsi foarte multe tutoriale și cursuri gratuite.

Cannes Lions tocmai ce a anunțat că lansează Lions live – o platformă de educare și de inspirație pe care o putem accesa gratuit din iunie. Mai multe, aici.

 

Iulia Niculae – Cuciurean este Președinte IAA Young Professionals România și Vicepreședinte IAA Young Professionals pentru Europa. 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: