BizRemote by certSIGN Interviuri

Cum să îți construiești o carieră în domeniul asigurărilor

2 dec. 2021 5 min

Cum să îți construiești o carieră în domeniul asigurărilor

Reading Time: 5 minute

Kaan Sipahi, Head of Face to Face Distribution Channels, Executive Team Member, Metropolitan Life ne-a vorbit despre cum pot începe tinerii o carieră în domeniul asigurărilor, dar și despre beneficiile pe care aceștia le au activând în acest domeniu.  

În perioada de pandemie o mulțime de oameni din domenii precum HoReCa sau turism și-au pierdut locul de muncă. Cum ar putea începe o carieră în asigurări cei care doresc să lucreze într-un domeniu care oferă mai multă siguranță? Cum se derulează procesul de licențiere și perioadele de inițiere? Care sunt principalele beneficii pe care le au consultanții?

Domeniul protecției financiare oferă nenumărate posibilități de evoluție profesională și personală pentru Consultanții în Asigurări de Viață. Atunci când oferi protecție, prin asigurări de viață sau sănătate, ai posibilitatea să îți construiești o carieră și să schimbi lumea în bine, în același timp. Practic, alături de echipa noastră, poți învăța cum să începi și să crești un business în domeniul asigurărilor și ai acces la know-how global, care îmbină modelul tradițional cu cel digital. Ne adresăm candidaților cu spirit antreprenorial, cu apetit pentru asumarea riscurilor, care își doresc ca rezultatele lor să facă diferența și să învețe lucruri noi în fiecare zi.

Profilul Consultantului în Asigurări de Viață Metropolitan Life

Pentru a începe o carieră, alături de noi, cei care își doresc să lucreze în domeniul asigurărilor ar trebui să aibă peste 25 de ani, experiență profesională între 1 – 3 ani, dorința de a învăța și de a pune rapid în practică noile cunoștințe, bune abilități de comunicare online și offline, deschidere în fața schimbărilor și capacitatea de a se adapta cu ușurință la tot ce apare nou. Suntem în căutarea celor care își doresc oportunitatea de a-și construi propriul business, alături de una dintre cele mai mari companii de asigurări din lume. Consider că noile generații de Consultanți în Asigurări de Viață sunt generații ale schimbării, ale inovării, ale creativității și ale adaptării rapide. Iar Metropolitan Life le oferă oportunitatea de a lucra pentru o lume protejată financiar, o lume care devine din ce în ce mai bună cu ajutorul lor.

Mai mult, investim constant în dezvoltarea echipei noastre de consultanți prin programe interne de dezvoltare și construim beneficii, în acord cu nevoile acestora, în continuă schimbare, și cu evoluția pieței.

Beneficiile rolului de Consultant în Asigurări de Viață

Candidații care aplică pentru rolul de Consultant în Asigurări de Viață beneficiază, în primul rând, de un program accelerat de dezvoltare personală. Indiferent de industria în care au activat înainte, aceștia au posibilitatea de a acumula rapid informații esențiale, care să îi ajute să obțină rezultate pentru că au expunere la know-how-ul unei companii globale și solide, cu experiență de peste 153 de ani în asigurări de viață, anuități, beneficii pentru angajați și gestionarea activelor. Adăugăm aici și cei 22 de ani de activitate pe piața de asigurări din România și peste 2.5 milioane de clienți care beneficiază de asigurări de viață și pensii obligatorii, oferite de Metropolitan Life la nivel local. Suntem pregătiți să oferim toate resursele necesare, tradiționale și digitale (avem, de exemplu, instrumente digitale de lucru și de training: e-Learning, e-Agency, e-Customer, e-Claims) pentru dezvoltare în funcție de obiectivele și motivația consultantului.

Dacă ne referim strict la câștigurile financiare, putem spune că veniturile lunare ale agenților, în funcție de rezultate, pot fi de peste 8.000 de lei pe lună pentru un agent performant, iar un agent de top cu un portofoliu construit în mai mult de 10 ani poate obține venituri de aproximativ 22.000 lei lunar.

Procesul de licențiere în cadrul Metropolitan Life

În momentul de față avem o echipă de distribuție formată din aproximativ 600 de consultanți financiari și ne dorim o dezvoltare constantă a acesteia. De aceea, suntem alături de candidați atât în procesul de selecție, cât și în procesul de licențiere, punându-le la dispoziție experiența globală de peste 153 de ani și cea locală de peste 22 de ani. În procesul de licențiere, candidatul este susținut cu know-how de către manager, astfel încât săparcurgă programul de licenţiere în maximum 10 zile și să se înscrie la examenul Institutului de Management în Asigurări. Licența odată obținută permite intermedierea serviciilor de asigurare de viață și sănătate în orice companie de asigurări de viață pe teritoriul României.

Ne puteți spune câteva cuvinte și despre volumele de recrutare din perioada de pandemie? Cum s-au desfășurat recrutările și care au fost provocările cu care v-ați confruntat în termeni de recrutare în perioada de pandemie?

Pandemia a reașezat modul în care lucrăm, trăim și privim viitorul. În acest context, siguranța colegilor, clienților, partenerilor și a comunității în care ne desfășurăm activitatea a devenit prioritatea Metropolitan Life. Astfel, investim resursele necesare pentru a construi constant către un mod de lucru, adaptat prezentului și pregătit pentru viitor, pentru a maximiza performanțele colegilor și pentru a oferi soluții și procese mai simple și mai ușor de accesat de către clienți. Știm că această perioadă a adus și nevoia reconversiei profesionale pentru persoanele care activau în horeca, turism sau divertisment și le putem oferi posibilitatea de a-și construi propriul business în industria asigurărilor și acces la know-how digital care să îi ajute să îți dezvolte portofoliul de clienți, chiar și de la distanță. Evoluția forței noastre de vânzări este esențială – ne concentrăm pe formare, pe dezvoltarea resurselor și abilităților, precum și pe recunoașterea rezultatelor acestora. Avem o echipă în continuă creștere, și căutăm oameni pasionați, care să performeze și care au acea dorință interioară de a crește profesional și de a fi cei mai buni. Căutăm potențialul către excelență, pe o piață extrem de competitivă și suntem pregătiți să oferim resursele necesare pentru atingerea obiectivelor noilor noștri colegi. În perioada pandemiei, am continuat procesul de recrutare și, pentru siguranța tuturor, ne-am mutat în mediul online, unde am avut întâlnirile cu candidații prin platformele specializate.

Într-o perioadă a avântului tehnologic și a digitalizării, abilitățile digitale au devenit extrem de importante în rândul angajaților. Care sunt măsurile pe care le ia compania în ceea ce privește îmbunătățirea abilităților digitale în rândul tinerilor angajați și cum pregătește viitorii lideri din companie? Ne puteți spune câteva cuvinte și despre inițiativa Management Academy a Metropolitan Life?

Îmbunătățirea competențelor digitale ale forței noastre de vânzări este o prioritate pentru noi și lucrăm constant în această direcție. Două astfel de inițiative sunt:

Inițiativa Management Academy urmărește dezvoltarea de competențe manageriale de top prin învățare experiențială. Activitatea Consultanților în Asigurări de Viață Metropolitan Life e percepută ca propria lor afacere, astfel că, în cadrul companiei susținem spiritul de inițiativă, prin programe dedicate. În prezent, Consultanții în Asigurări de Viață au acces la Management Academy, începând cu nivelul de Agent, până la cel de Manager de Agenție. Aceștia participă la workshop-uri, sesiuni de coaching (1 la 1), programe de mentorat, proces de certificare. Credem că pregătirea constantă este un punct extrem de important, care face diferența în obținerea rezultatelor și în construirea unui portofoliu de clienți mulțumiți, pe termen lung.

Academia de Vânzări (Sales Academy) cuprinde procesul de dezvoltare continuă și Școala Antreprenorială. În cadrul procesului de onboarding, în primele 3 luni ale unui agent, prioritatea este învăţarea şi deprinderea de cunoștințe și abilități specifice vânzărilor de asigurări de viață. Debutăm astfel cu programe structurate prin care agenții primesc informaţii (prin platforma video e-learning, pe care o pot accesa oriunde şi oricând), exersează cum și ce anume recomandăm clienților, în funcție de nevoile acestora (prin sesiuni de training, jocuri de rol, studii de caz). În următoarele luni, continuă activitățile specifice pentru aprofundarea cunoștințelor despre asigurările de viață, consolidarea abilităților de identificare a nevoilor clienților și a practicilor de succes în asigurările de viață. Școala Antreprenorială, dedicată agenților Top Performers, oferă acces la un program dinamic ca tematică – analiza strategică și înțelegerea mediului de business, antreprenoriat, negocieri, servicii clienți, branding personal, administrare și consolidare portofoliu de clienți, public speaking.

Care sunt planurile pe care le aveți în calitate de Head of Face to Face distribution Channels al companiei?

Obiectivul meu principal este să continui construcția unei echipe puternice, cu abilități sociale și digitale, capabilă să facă diferența în această industrie și deschisă să încerce în fiecare zi lucruri noi, astfel încăt să ne îndeplinim, împreună, misiunea de a proteja financiar lumea. De aceea, digitalizarea procesului de vânzare, astfel încât să putem oferi soluțiile potrivite nevoilor specifice ale clienților noștri, este un obiectiv la care lucrăm de câțiva ani și vom continua să facem acest lucru. Fie că vorbim despre îmbunătățirea experienței de vânzare pe website, sau dezoltarea de noi soluții software pentru clienți, încercăm mereu să inovăm către simplificarea tuturor proceselor și generarea de conținut ușor de înțeles.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: