fbpx
BizRemote Management

Noua realitate la birou. Cum vom lucra după pandemie5 min

30/06/2020 3 min read

Noua realitate la birou. Cum vom lucra după pandemie5 min

Reading Time: 3 minute

Angajații și angajatorii doresc flexibilitate mai mare în muncă, contractual pe bază de ore este pus sub semnul întrebării și se conturează un nou profil de leadership empatic. Acestea sunt unele dintre cele mai importante concluzii ale studiului „Resetting Normal: Defining the New Era of Work” realizat de Adecco Group, potrivit căruia lumea muncii nu se va mai întoarce niciodată la „normalul” pe care îl știam înainte de pandemie.

Pandemia de coronavirus a adus schimbări majore ale atitudinilor și așteptărilor în rândul angajaților și managerilor. Ambele părți solicită schimbări permanente în modul în care lucrăm, relațiile de la locul de muncă și competențele viitoare, potrivit unei noi cercetări Adecco Group.

Grupul Adecco, compania globală de soluții în domeniul resurselor umane, a dezvăluit astăzi rezultatele celui mai recent studiu al său, Resetting Normal: Defining the New Era of Work, examinând impactul scontat pe termen scurt și lung al pandemiei asupra resetării normelor la locul de muncă. 

“Lumea muncii nu se va întoarce niciodată la „normalul” pe care îl știam înainte de pandemie. Schimbarea bruscă și dramatică a peisajului locului de muncă a accelerat tendințele emergente, cum ar fi munca flexibilă, EQ-leadership înalt și calificarea, până în punctul în care acestea sunt acum fundamentale pentru succesul organizațional. Întrucât multe țări ies din faza crizei acute a pandemiei, angajatorii au posibilitatea de a „reseta” practicile tradiționale la locul de muncă – multe dintre acestea fiind rămase în mare parte neschimbate de la revoluția industrială. Această cercetare evidențiază faptul că atitudinile angajaților s-au schimbat și au existat diferențe între așteptările forței de muncă și procesele înrădăcinate ale pieței muncii. Pe măsură ce intrăm în noua eră a muncii, acum este momentul să stabilim norme mai bune care să permită o forță de muncă holistică sănătoasă, productivă și incluzivă în viitor”, spune Alain Dehaze, Chief Executive Officer Adecco Group

Cercetările au dezvăluit că lumea muncii este pregătită pentru un nou model „hibrid”, trei sferturi (74%) din lucrătorii chestionați spunând că un amestec de lucru la birou și de la distanță este cea mai bună cale de urmat. Idealul universal de a petrece jumătate (51%) din timpul lor la birou și jumătate de lucru de la distanță (49%) este valabil indiferent de continent, vârstă sau statut parental. Și directorii de companii sunt de acord, cu aproape opt din zece (77%) lideri care spun că întreprinderile vor beneficia de o flexibilitate crescută.

“Concluziile acestei cercetări globale sunt valabile și în piața muncii locală. Cei mai mari angajatori din România sunt companii multinaționale conectate la practicile și culturile organizaționale globale. România se alinează deja la aceste tendințe iar in curând succesul unui brand de angajator va depinde de capacitatea de adaptare a companiilor la așteptările candidaților și angajaților” susține Florin Godean, Cluster Manager Adecco România și Ungaria.

O altă constatare vizibilă ar putea semnala sfârșitul contractului pe bază de ore. Mai mult de două treimi (69%) din lucrători sunt în favoarea „muncii bazate pe rezultate”, prin care contractele se bazează pe satisfacerea nevoilor de business, mai degrabă decât să lucreze un număr fix de ore. O mare parte din directori (74%) sunt de acord că durata săptămânii de lucru trebuie revizuită.

De asemenea, pandemia a cerut un nou set de competențe de conducere și se așteaptă ca aceste așteptări să accelereze o reinventare a lidershipului actual. Inteligența emoțională a apărut în mod clar drept trăsătura definitorie a managerului de succes de astăzi, dar diferența dintre abilitățile soft este evidentă. Peste un sfert (28%) dintre cei chestionați au spus că bunăstarea lor mentală s-a înrăutățit din cauza pandemiei, doar 1 din 10 angajați își consider managerii ca fiind capabili să îi susțină emoțional.

Similar cu nevoia de flexibilitate, rezultatele demonstrează un apetit universal pentru învățare continuă și dezvoltare de competențe noi. Șase din 10 respondenți afirmă că abilitățile lor digitale s-au îmbunătățit în timpul statului acasă, în timp ce alte două treimi (69%) sunt în căutarea unor noi perfecționări digitale în era post-pandemică. O gamă largă de competențe a fost identificată ca fiind importantă de forța de muncă, inclusiv gestionarea personalului de la distanță (65%), abilități soft (63%) și gândire creativă (55%).

În cele din urmă, concluziile au evidențiat importanța menținerii încrederii în noua lume a muncii. Companiile s-au ridicat la nivelul așteptărilor de a-și sprijini oamenii în timpul crizei și, în consecință, încrederea în companii a crescut. De fapt, 88% din respondenți afirmă că angajatorul lor s-a ridicat la nivelul așteptărilor sau le-a depășit așteptările în adaptarea la provocările pandemiei. Cu această încredere sporită și așteptările viitoare sunt crescute. În timp ce viitorul muncii este o responsabilitate colectivă, 80% dintre angajați consideră că angajatorul lor este responsabil pentru asigurarea unei norme de muncă mai bune post-Covid și a normelor de resetare, comparativ cu 73% care spun că guvernul este responsabil, 72% care sunt de acord că este o responsabilitate individuală și 63% care cred că este în mâinile sindicatelor.

Foto:  © Edhar Yralaits | Dreamstime.com

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *