Analize Companii

Învingătorii erei corona: domeniile și companiile care au crescut în pandemie

iul. 29, 2020 4 min

Învingătorii erei corona: domeniile și companiile care au crescut în pandemie

Reading Time: 4 minute

Producție și vânzări sporite, extinderi ale domeniului de activitate pentru noile nevoi ale pieței și servicii care au devenit esențiale: iată noua realitate pentru domeniile care cresc în pandemie.

Economia s-a schimbat radical în doar câteva săptămâni, impactul stării de urgență fiind devastator pentru domenii precum HoReCa sau turism. În același timp, însă, există segmente de business care au creșteri peste așteptări în noua realitate economică. Cum arată partea pozitivă a pandemiei de COVID-19 din perspectivă de business? De la această întrebare am pornit la realizarea acestui cover story și am urmărit evoluția câtorva sectoare pentru care principala problemă a acestei perioade a fost cum să facă față cererii tot mai mari din partea clienților.

Faptul că am fost nevoiți să lucrăm de acasă a dat semnalul unei digitalizări forțate la toate nivelurile, de la procesele interne de business ale companiilor, la felul în care facem shopping și ne distrăm. Așa am descoperit dintr-o dată toți că există Zoom ca să putem colabora în continuare, în timp ce Microsoft a redescoperit că are Skype, la fel, Google și-a adus aminte de Hangouts Meet, iar Facebook și-a dat seama că poate îmbunătăți Messenger pentru noua realitate. Biroul de acasă avea nevoie de scaune ergonomice și alte accesorii care să facă mai eficient și plăcut lucrul remote, așa că am avut efervescență și pe zona de mobilier și decorațiuni.

Retailerii care lăsaseră online-ul “pentru anul viitor” de vreo 10 ani și-au dat seama cât de util poate fi acest canal de vânzări când magazinele sunt închise, dar businessul trebuie să continue. Desigur, cei care aveau strategia de e-commerce deja bine pusă la punct și, evident, retailerii online s-au bucurat de creșteri uriașe. Iar efectul de bulgăre de zăpadă s-a simțit la nivelul curieratului și, cum restaurantele nu aveau altă opțiune, la cel al aplicațiilor de food delivery, unde am asistat la intrări pe piață, extinderi, preluări și ieșiri spectaculoase. Apoi, plățile online cu cardul au devenit dintr-o dată norma, nu excepția, și au toate șansele să-și continue creșterea de acum încolo într-un ritm accelerat.

Sunt doar câteva dintre domeniile care privesc pozitiv anul 2020 și ceea ce va urma, lucru care nu se poate spune despre economie în ansamblul său.

PLĂȚI ONLINE: Perioada de izolare a accelerat trecerea către mediul digital atât pentru companii, cât și pentru consumatori. Așa au început să facă plăți online și cei care nu obișnuiau să facă acest lucru, ceea ce a dublat… mai mult

E-COMMERCE: Dacă majoritatea magazinelor au avut porțile închise timp de două luni, online s-a lucrat la foc continuu și la volume duble față de perioada normală. Segmentul de e-commerce a obținut în 8 săptămâni un avans… mai mult

COSMETICE: Piața produselor cosmetice, cu vânzări anuale de 500 de miliarde de dolari la nivel global, ar putea să scadă cu 20-30% anul acesta, potrivit unei analize a companiei McKinsey. Dar produsele de îngrijire… mai mult

GAMING: Criza provocată de pandemie nu a afectat în mod unitar întreaga economie globală, unul dintre contraexemplele de succes fiind industria de gaming, care a cunoscut o perioadă foarte favorabilă în timpul… mai mult

LIVRĂRI: Aplicațiile de food delivery au devenit cel mai bun prieten al angajatului care lucrează de acasă. Jucătorii din domeniu au fructificat acest val de creșteri: fie au continuat procesul de extindere națională, fie… mai mult

MOBILIER ȘI DECORAȚIUNI: Transformarea bruscă a locuințelor în birouri i-a determinat pe mulți să achiziționeze diverse piese de mobilier pentru a lucra mai bine de acasă. Rezultatul a fost creșterea… mai mult

TELECOM: Dacă multe companii s-au confruntat cu scăderi drastice ale activității, pentru companiile din telecom restricțiile impuse în pandemie au avut efectul contrar. Jucătorii din domeniu au găsit însă soluții… mai mult

RETAIL ALIMENTAR: Românii cheltuie din ce în ce mai mult pentru aprovizionarea cu produse alimentare, creșterea cifrei de afaceri a retailului alimentar din România fiind estimată la aproape 125 miliarde… mai mult

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 345 (15 iulie – 15 septembrie 2020). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Ilustrație: concept de Mihai Gongu, Cheil Centrade

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: