Curajul de a spune lucrurilor pe nume: Cheil România își consolidează departamentul creativ cu o echipă care pune umanitatea înaintea ego-ului.
Reading Time: 6 minuteCheil România anunță consolidarea departamentului de creație printr-o serie de angajări strategice care reflectă noile valori ale agenției: Curaj & Generozitate.
Mitch Andronescu, Executive Creative Director reformează departamentul de creație care vrea să schimbe modul în care se face publicitate în România alături de Alex Bădărău (Group Creative Director – Copy), Ruxandra Matache (Group Creative Director – Art), Cătălin Bulat (Sr. Copywriter) și Paul Crăciunescu (Sr. Copywriter)
Noile echipe Cheil povestesc despre cum arată cu adevărat o agenție în care oamenii contează mai mult decât premiile, deși Cheil România este un nume constant pe podiumurile naționale și internaționale.
„Curajul nu e despre a fi cel mai tare din cameră. E despre a fi cel mai onest.”
Mitch Andronescu: Curajul în publicitate nu mai înseamnă ce însemna acum 10 ani. Nu mai e vorba despre idei care să șocheze sau să strălucească în award show-uri. Curajul real înseamnă să fii onest cu colegii și cu clienții – chiar când e incomod. Înseamnă să spui „nu” atunci când o cerință poate dăuna brandului pe termen lung. Înseamnă să ai curajul să ceri ajutor când simți că nu te descurci sau că nu ai suficientă informație.
La Cheil România lucrăm cu transparență totală și fără ego-uri. Dacă ai o idee mai bună, perfect! O vom implementa pe a ta. Ce contează cu adevărat e să creăm cele mai bune experiențe conectate pentru brand și oameni.
„Generozitatea e când dai un rând de bere, dar și când sari să ajuți colegii să facă o treabă mult mai bună”
Mitch: Generozitatea e cumva cea mai puternică armă anti-toxică pe care o putem avea în agenție. Pentru noi înseamnă mai multe lucruri simple, dar esențiale: să-ți asculți colegii cu adevărat, nu doar să aștepți să vorbești tu. Să le dai timpul necesar să facă cel mai bun work posibil, nu să-i împingi să livreze repede ca să bifezi tu un task. Să fii săritor când ți se cere ajutorul, chiar dacă ai și tu deadline-uri tale. Să fii proactiv în a ajuta, nu doar reactiv. Și evident, să mai dai un rând de bere când e răndul tău.
Alex Bădărău: Pentru mine, a fi generos înseamnă în primul rând a fi zgârcit cu anumiți termeni cheie care deja ridică 10 red flags. Familie, dream team, squad, suntem o industrie cu mult papagal alimentat de cele mai multe ori de burnout, ego-ul altuia și “merci, dar facem ca mine”. Nu suntem o familie la Cheil și nici nu vrem să fim, suntem oameni care ne respectăm input-ul, încercăm să ne ajutăm când putem și ne rezolvăm diferențele de opinii cu respect fiindcă e un job care se termină preferabil la program și-n care încercăm mereu să dăm tot ce putem.
Ruxandra Matache: Exact. Și generozitatea se vede și în feedback. Feedback-ul nu poate să fie doar un „nu-mi place”. Feedback-ul adevărat înseamnă timp oferit pentru a explica ce e ok și ce nu e ok, înseamnă să oferi soluții alternative, să construiești împreună. Asta face diferența între o echipă misto și una unde vii cu stomacul strâns în fiecare dimineață.
„Digital și social media nu sunt canale. Sunt în ADN-ul nostru.”
Mitch: Nu mai gândim de mult „campanie TV + adaptare digital”. Gândim din start ecosisteme de comunicare unde digital-ul nu e un add-on, e fundația. Rețeaua globală are în sânge inovația, retail-ul, gaming-ul, community building-ul. „Creating Connected Experiences that Matter” nu e doar un slogan, e modul în care creăm campanii pentru fiecare client.
Cătălin Bulat: Și e super important pentru că ne permite să fim relevanți pentru Gen Z și chiar Alpha. Ei nu mai consumă media clasic. Ei trăiesc pe TikTok, Twitch, și Discord. Dacă nu înțelegi limbajul nativ al acestor platforme, nu poți să comunici autentic cu ei. Noi avem avantajul că avem echipe care respiră asta zilnic.
Paul Crăciunescu: Plus că digital-ul ne permite să fim mult mai agili. Ascultăm, testăm, pivotăm, și optimizăm în timp real. Nu mai așteptăm 3 luni să vedem dacă a mers campania. În 3 ore știm ce rezonează și ce nu. Asta e o libertate creativă imensă, dar și o responsabilitate. Trebuie să fim quick thinkers.
„Suntem hub regional. Asta înseamnă viteză pentru clienți.”
Mitch: Dobândirea președinției în zona Adriatica de către Cheil Romania e o chestie masivă de care mulți nu își dau seama la prima vedere. Înseamnă că un client local poate lansa campanii integrate în toată regiunea – Serbia, Croația, Ungaria, Bulgaria – cu costuri operaționale mult mai mici și cu viteza mult mai mare. Nu trebuie să treacă prin 5 straturi de aprobare la nivel global. Avem mandatul și resursele să executăm regional direct din București.
Alex: O reclamă mai veche de la Barclays cu Anthony Hopkins ne spune destul de bine de ce “big” e un lucru bun. Expertiza regională îți scrie o carte de vizită destul de bună, atât pentru clienți cât și pentru new talent.
„Premiile nu definesc o agenție. Dar arată că faci ceva bine.”
Mitch: Premiile sunt importante. Nu pentru că ne umplu rafturile, ci pentru că validează că lucrăm la standardele internaționale. Primul Aur pentru Samsung la Golden Drum cu „#22EpicNights” de acum câțiva ani și restul premiilor au arătat că Cheil poate sta alături de cele mai bune agenții din lume.
Ruxandra: Dar premiile vin ca rezultat al muncii bune, nu ca scop în sine. Noi nu facem campanii „pentru festivaluri”. Facem campanii care rezolvă probleme de business și care rezonează cu oamenii. Dacă pe drum mai câștigăm și un trofeu, perfect. Dar scopul e să facem bine ce facem și of course to have a bit of fun every day.
„Vrem oameni cu care vrei să vorbești și să lucrezi în fiecare zi”
Alex: Oameni care pot duce proiecte singuri dar nu se tem să ceară ajutor atunci când nu iese. Cu suficient ego cât să doară orice refuz și suficient de mult bun simț pentru a se simți motivați de propunerea final_final_final_final_finalpebune.
Paul: Și sinceritatea e key. Dacă e o problemă hai să vorbim și să o rezolvăm. Nu are rost să te consumi încet în tăcere până ajungi să urăști ce faci. Nu asta înseamnă o carieră în publicitate.
Ruxandra: Vrem oameni curioși. Care citesc, care se uită la filme, care ascultă muzică diversă, care merg la expoziții, care experimentează. Creativitatea nu se naște în vid. Se naște din imputuri diverse și din conexiuni neașteptate între idei. Dacă singura ta pasiune e publicitatea, probabil o să faci publicitate plictisitoare.
Cătălin: Și vrem oameni care înțeleg că publicitatea e despre oameni, nu despre produse. Produsul e important, clar. Dar dacă nu înțelegi oamenii – ce visează, ce-i sperie, ce-i face să râdă, ce valori au – nu o să faci niciodată comunicare care să rezoneze cu adevărat.
„Clienții sunt parte constantă din proces, nu doar un contractor”
Mitch: Ne tratăm clienții mai mult decât niște parteneri care au investit bani, reputație și speranțe într-un brand. Transparența cu care lucrăm în interiorul agenției îi include și pe ei. Sunt o parte constantă din proces. Rolul nostru e să-i ajutăm să reușească, nu să ne luptăm cu ei pe „idei creative pure” care nu servesc business-ul.
Alex: Vorbeam de premii mai devreme – vitrina Cheil nu vorbește doar despre ce se întîmplă în creație ci și despre mentalitatea clienților agenției. Toată lumea spune “curaj” dar din punctul meu de vedere, e mai degraba vorba de sinergie. În general, o idee coerentă nu ar trebui să ceară un leap of faith.
Ruxandra: Și the nice thing e că având hub-ul regional aici, clienții noștri beneficiază de expertiza întregii rețele Cheil. Dacă undeva în lume s-a făcut un proiect similar putem să învățăm din experiența lor și să share the know-how.
„Industria are nevoie de mai multă transparență și responsabilitate”
Mitch: Toată lumea vorbește despre work-life balance, dar apoi te sună la 23:00 cu „urgențe”. Se întâmplă peste tot, dar la noi acele ore, zile, devin zile de concediu pentru că timpul este o resursă importantă pentru noi toți. Toată lumea vorbește despre „purpose-driven brands”, dar face exact aceleași campanii generice despre „împreună suntem mai puternici”.
Cu toții simțim când cineva este autentic sau fake. În 2025, cu toată tehnologia de AI care ne stă în față, autenticitatea și conexiunea umană vor deveni cele mai valoroase resurse pe care brandurile le pot oferi.
Alex: Când m-am întâlnit pentru prima oară cu Mitch cred că am vorbit vreo 10 minute despre portofoliu și work si vreo trei ore despre un model de agenție în care bunul simț să fie coordonata principală. Încercăm să construim asta în fiecare zi.
Ruxandra: Și hai să ne reamintim de ce ne place în publicitate. Majoritatea pentru că ne plăcea să creăm, să rezolvăm probleme într-un mod interesant. Undeva pe drum, industria a devenit politică, bârfă și bisericuțe. Hai să revenim la idei care mișcă ceva în lume.
Cheil România face parte din rețeaua globală Cheil Worldwide – o colecție de specialități unite de spiritul antreprenorial al HQ-ului din Seul.
Deținând președinția în Zona Adriatică, Cheil România coordonează strategia de comunicare și creație pentru regiunea Sud-Est Europeană, acoperind 4 piețe. Această poziție strategică permite clienților să lanseze campanii integrate regional cu viteză crescută și costuri operaționale reduse.
Cheil România leagă cele trei lumi – fizic, digital și immersiv, redefinind ce e posibil pentru a crea experiențe conectate mai profunde și mai valoroase care livrează rezultate concrete.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz