Datanet Systems investește 1.5 milioane euro într-un Network Operations Center
Reading Time: 2 minuteDatanet Systems lansează propriul Network Operations Center (NOC), disponibil pentru organizații din România și din afara țării. Implementarea NOC-ului a fost posibilă printr-o investiție eșalonată de peste 1,5 milioane de euro, alocată dezvoltării unei echipe specializate, programelor de training și certificare, precum și creării unor proceduri operaționale aliniate la standardele ITIL, integrate cu platforme și unelte de monitorizare și administrare.
NOC-ul Datanet oferă mentenanță preventivă, operarea rețelelor mobile 3G/4G/5G, precum și gestionarea completă a ciclului de viață al serviciilor utilizatorilor finali, inclusiv a SIM-urilor. Obiectivul principal este maximizarea disponibilității serviciilor asociate rețelelor de date și voce, indiferent de complexitatea infrastructurii, cu posibilitatea extinderii suportului prin intervenții on-site realizate de echipele Datanet din punctele de lucru distribuite la nivel național.
„Prin lansarea propriului NOC, oferim clienților din România și din Europa o soluție completă pentru menținerea disponibilității și a siguranței rețelelor critice. Expertiza echipei noastre asigură timpi de reacție garantați și ne permite să intervenim rapid și eficient, indiferent de complexitatea rețelei sau de locația clientului. De asemenea, la serviciile NOC putem adăuga intervenții on-site și servicii de Security Operations Center, care adaugă o dimensiune esențială de securitate cibernetică. Avem un nivel ridicat de flexibilitate în configurarea pachetelor de servicii pe cerințele oricărui client, pentru ca aceștia să obțină nivelul de reziliență dorit. Gestionăm deja infrastructuri și servicii mobile 3G/4G/5G și asigurăm suport pentru un parc de peste 50.000 de echipamente, prin urmare lansarea propriului NOC a fost un pas firesc. Este o investiție pe termen lung în oameni, echipamente de laborator și stocuri de echipamente de schimb, distribuite pe teritoriul României, care depășește 1,5 milioane de euro, dar care va aduce o valoare adăugată clienților”, a declarat Dragoș Stroescu, Director Executiv, Datanet Systems.
Serviciile NOC
Cu o echipă de 12 specialiști, serviciile NOC Datanet sunt disponibile 24/7, pe întreg teritoriul României, dar și la nivel internațional. Sunt bazate pe un sistem de inteligență artificială dezvoltat intern. Noul centru este conceput pentru a reduce riscul de întreruperi și pierderi operaționale, asigurând repunerea în funcțiune a infrastructurilor de comunicații în maximum 4 ore, iar în anumite condiții chiar în 2 ore.
Pentru infrastructurile IP, Datanet oferă servicii complete, în funcție de contract, precum monitorizarea comunicațiilor, autosesizarea defecțiunilor și declanșarea procedurilor de remediere, care pot include intervenții on-site și înlocuirea echipamentelor defecte, precum și asistență tehnică în depanarea problemelor software pentru echipamentele de telecomunicații. Toate aceste servicii sunt livrate în conformitate cu acordurile de nivel de servicii (SLA), respectând timpii garantați contractual, și pot fi completate, după caz, cu servicii de asistență în monitorizarea și securizarea infrastructurii (SOC).
Secțiune susținută de Raiffeisen Bank
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz