Deadline pentru înscrieri la Festivalul Mediului Înconjurător: 30 aprilie

Sunteți producători de film la început de drum, storytellers sau pur și simplu vreți să faceți o schimbare în lume? Sony Pictures Television Networks în parteneriat cu Fundația Națiunilor Unite organizează a doua ediție a Festivalului Mediului Înconjurător “Imaginează-ți asta!”, o competiție de video-uri la care sunt invitați să se încrieri creatori de clipuri video din peste 70 de țări. Clipurile trebuie să aibă o durată între 1 și 8 minute și trebuie să fie inspirate Obiectivele de Dezvoltare Durabilă, agreate de toate cele 193 țări membre ONU ce au ca scop eradicarea sărăciei, protejarea planerei și promovarea unei vieți mai prospere pentru toți locuitorii planetei.

Sunt acceptate orice formate video. Înscrierea este gratuită și deadline-ul pentru înscrieri este 30 aprilie 2018.

Competiția se desfășoară în etape, în rețeaua SPT la nivel global, iar premiul cel mare va fi desemnat la studiourile Sony Pictures din Los Angeles, într-un eveniment organizat în această vară.

Care sunt etapele competiției?

În această vară, opt câștigători regionali vor ajunge în Los Angeles, unde vor lua parte la o serie de evenimente, traininguri și la o vizionare la Hollywood, la studiourile Sony Pictures. În cadrul vizitei de la Hollywood, va fi anunțat și câștigătorul global al competiției. Câștigătorii atât la nivel local, în fiecare țară, cât și regional sau internațional, vor fi selectați după calitatea lucrărilor – puterea de a spune o poveste video coerentă și interesantă, precum și respectarea temei competiției ”Imaginează-ți asta!”: cum am putea transforma planeta într-un loc mai bun.

Mecanismul concursului

Participanții din România vor accesa site-ul www.imagineazatiasta.ro, unde vor înscrie clipul cu care doresc să participe până pe 30 aprilie 2018. Un participant poate înscrie o singură lucrare, care să respecte tematica festivalului.

În România, membrii juriului local sunt:  

Daniel Mitulescu. Producător de film și manager cultural. Cineast român, semnând producția filmelor „Cum mi-am petrecut sfârşitul lumii”, „Eu când vreau să fluier, fluier” sau „Loverboy”. A înființat Metropolis Film, casă de distribuţie si de productie de film independent și este directorul Caravanei Metropolis, cinema în aer liber, al Balkanik! -Bucharest World Music Festival sau al KINOdiseea, festivalul internațional de film pentru publicul tanar. 

Ramona Cordoş si Codin Sebastian Pop – Creative Monkeyz. Ramona Cordoş si Codin Sebastian Pop sunt fondatorii proiectului de educatie si entertainment Creative Monkeyz si realizatori ai celui mai de succes serial de animație românesc, RObotzi. 

WWF România. Înfiinţată în anul 1961, WWF (World Wide Fund for Nature) este una dintre cele mai importante organizaţii internaţionale care derulează proiecte pentru conservarea naturii, în peste 100 de ţări. Misiunea WWF la nivel global este să oprească degradarea mediului înconjurător şi să construiască un viitor în care oamenii trăiesc în armonie cu natura. În România, WWF lucrează de peste 10 ani pentru conservarea apelor, pădurilor și speciilor sălbatice cum ar fi ursul brun, zimbrul, sturionul. 

Greenpeace. Greenpeace este o organizaţie internaţională independentă (1971), prezentă în peste 50 de ţări din întreaga lume, care acţionează pentru a schimba atitudini şi comportamente, pentru a proteja şi conserva mediul înconjurător şi pentru a promova pacea. Din anul 2007, Greenpeace este prezentă şi în România, unde în prezent derulează două campanii – “Schimbări climatice și energie” și “Protecția pădurilor”. 

TVmania. Cel mai vândut ghid TV din România. TVmania a fost lansat de grupul Ringier în octombrie 1998. 

Cristi Mărculescu. Selecționer TIFF, Dracula IFF și Buzz CEE. Ocazional membru în Jurii (AnimEst, Dakino, Pelicam). Ocazional guest speaker la convenții SF. Pasionat de posibilitățile actuale ale domeniului vizual și învrezător în talentele tinerei generații de cineaști români. 

Criteriile de jurizare sunt: respectarea tematicii, originalitate, creativitate și capacitatea lucrării de a stârni emoție.

Premiile locale, pentru România, sunt:  o camera Sony AX53, 50 de tricouri oferite de WWF și 20 recipiente pentru expediții din partea Greenpeace. Mai mult, primele 10 persoane care vor înscrie clipuri în cadrul competiției vor primi un cont WeTransfer plus, valabil un an.

Premiile regionale constau în transport și cazare (2 nopți) pentru câștigător și un însoțitor în Los Angeles, precum și o camera Sony RX0.

Marele premiu, acordat la Hollywood, constă într-o camera Sony A6500 și un obiectiv SEL 1670. 

Câștigătorul locului 1 local va fi și reprezentatul României pentru etapa europeană, unde va concura alături de câștigători din celălalte țări. Un juriu regional, format din experți AXN, va alege trei video-uri care vor reprezenta Europa în etapa finală, de la Hollywood.

La nivel mondial, în juriul care va alege câștigătorul ediției de anul acesta se află nume celebre și lideri ai industriei care au arătat un interes legat de problemele cu care se confruntă planeta. Pe lângă reprezentanți SPTN, la masa juriului se va afla Megan Boone (actrița cunoscută telespectatorilor din serialul The Blacklist), aceasta fiind o activistă pe zona de mediu, Anggun (câștigătoarea World Music Awards), Damon și Jo ( creatori de conținut digital, antreprenori cu peste un million de followers pe platformele de socializare), dar și Elizabeth Cousens (Deputy CEO, Fundația Națiunilor Unite), Damian Bradfield ( Președinte și CMO, WeTransfer), Debbie Levin ( Președinte și CEO Asociația Media a Mediului Înconjurător).