Marketing

Online-ul a adus industria la un nivel pe care il spera de mult

14 dec. 2015 2 min

Online-ul a adus industria la un nivel pe care il spera de mult

Reading Time: 2 minute

Cu ce provocari se confrunta, care sunt transformarile prin care a trecut piata si care sunt calitatile care “se cer” acum unui om de PR? I-am invitat pe reprezentantii agentiilor care au participat in mod activ la realizarea studiului Biz & Unlock Market Rearch la un exercitiu de analiza a industriei de PR.

Octav Stefan_6868_1
Octav Stefan / Foto: Vali Mirea

Octav Stefan, PR Leader, SmartPoint Romania

Varsta: 30 de ani

Experienta in industria de comunicare: 8 ani

Studii: Facultatea de Filosofie, Universitatea Bucuresti; Facultatea de Comunicare si Relatii Publice, SNSPA

Este responsabil de coordonarea operatiunilor SmartPoint in Romania, de activitatea agentiei la nivel regional este responsabil Adrian Munteanu. SmartPoint este detinuta de Adina Dutu si Catalin Patrasescu. Din 2010, agentia face parte din reteaua ComUnity.pro, specializata in comunicarea strategica pentru pietele hi-tech.

Provocarea: Inovatia este o provocare actuala in multe domenii si cu atat mai importanta pentru industria de PR, care este legata atat de mediile de comunicare in continua schimbare, cat si de tehnologiile de ultima generatie. Oamenii au acum acces foarte usor la informatii, astfel incat trebuie sa livrezi in acel loc si in acel moment in care le cauta, ceea ce presupune multa cercetare si testare. In relatia cu clientii, provocarea tine de fapul ca acestia asteapta rezultate rapid, masurabile. Pentru a face fata acestei provocari este nevoie de o planificare atenta a resurselor coroborata cu o sincronizare buna cu clientul. In al doilea rand, a crescut presiunea in zona de finantare a proiectelor, unde, pe langa costurile fixe, se adauga costurile din acel moment care trebuie sustinute de agentie pana in momentul platii.

Transformarea: Online-ul si social media au adus industria la un nivel pe care il spera de mult, cu o comunicare bidirectionala reala si in care consumatorul a devenit la randul sau generator de continut. Implicit, industria s-a adaptat tehnologic si tactic, iar oamenii de PR au nevoie si de skill-uri de digital si de tot mai multa viteza. Nevoia de monitorizare in timp real a crescut, iar intervalul pe care agentiile il au la dispozitie pentru a formula puncte de vedere oficiale s-a diminuat considerabil.  

De ce are nevoie un om de PR? Creativitate, curiozitate si disciplina.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: