Opinii Marketing

Despre „împreună” ca mod de lucru

20 nov. 2019 3 min

Despre „împreună” ca mod de lucru

Reading Time: 3 minute

Cum am reușit în ultimii trei ani o schimbare de paradigmă în modul de lucru la Škoda România, astfel încât ideile cu valoare intangibilă, precum strategia și viziunea, să ocupe aceeași scenă cu ideile cu valoare rațională, numerică (KPI).

de Patricia Zegreanu, Marketing & Communication Manager la Porsche România

Salvador Minuchin, un terapeut, susține că dușmanul schimbării e siguranța. În timp ce Seth Godin spune că acest dușman e competența. Alții ar spune că dușmanul cel mai mare al schimbării este obișnuința: să faci în continuare lucrurile la fel pentru că “așa se face”. Emergența pieței din România și criza financiară din 2008 au bătătorit niște obiceiuri nesănătoase, un stil de lucru smucit, în care rezolvăm pe repede-nainte task-uri punctuale și proiecte urgente, fără a avea timpul și spațiul necesare ca să gândim, să așezăm și cons­truim. Experiența și know-how‑ul se acumulează în timp, iar noi, în iureșul evenimentelor, întâmplărilor și schimbărilor, am învățat să ne adaptăm din ce în ce mai bine, dar ne-am “așezat” din ce în ce mai greu.

În ultimii trei ani am reușit să facem o schimbare de paradigmă în modul nostru de lucru la Škoda România. Am început cu un prim pas foarte important pentru așezare: un studiu de piață amplu prin care am înțeles mai bine așteptările publicului nos­tru, poziționarea mărcii în piața românească, precum și percepția pe care o avem, intern, despre cum se întâmplau lucrurile la momentul res­pectiv. Rezultatele studiului ne-au motivat: Škoda este un lovebrand pe piața din România. Așa că strategia ce a urmat nu a făcut decât să ne ajute să fim mai aproape de clienții noștri: direct și prin distribuitorii din toată țara. Câteva luni mai târziu, după mii de pagini de documentație înțelese și sintetizate, ne-am așezat la masă împreună cu agenția noastră de comunicare (n.r. – Roddia) și am pariat totul pe “împreună”. Acest “împreună”, deși un clișeu des întâlnit în comunicare, l-am vrut folosit la adevărata lui forță și capacitate: coo­perare și reciprocitate cu distribuitorii, abor­darea tuturor elementelor și canalelor de comunicare în dinamica lor și nu separat, depășirea tuturor problemelor printr-o continuă creștere a nivelului de înțelegere și know-how. Și sunt convinsă că am reușit.

Am reușit în trei ani de zile să ajungem la peste 50 de evenimente locale, pe an, împreună (Ziua Škoda, Ziua Familiei, Cara­vana Škoda, lansări de noi modele etc.), evenimente cu impact la nivel național și care, atunci când nu animează showroom-urile – spații tehnice prin definiție –, îi surprind pe trecători în locurile lor favorite. Am reușit să ne facem timp pentru planificări împreună în cadrul unor întâlniri care au devenit, de la an la an, mai bogate, mai vii, mai pline de know-how și de experiențe împărtășite cu mândrie. Am reușit să creăm noi instrumente de lucru: un ghid intern amplu, manualul nostru de comunicare, denumit “Ghidul Împreună”, care ne ajută să rămânem mereu “pe aceeași pagină”, precum și să dezvoltăm un portal de marketing (Advertising Tool) si un CRM performant în spatele www.oferteskoda.ro. Noua noastră abordare a funcționat sustenabil încă din primul an: am crescut de la 0 la 19 evenimente locale în primul an și am observat o creștere spectaculoasă de +61% leads în online. Iar de atunci trendul s-a păstrat.

Am înțeles după acești trei ani că strategia nu poate să se bazeze doar pe cuvinte frumoase, la fel cum cifrele (KPI, metrics) nu pot exista doar de la sine. Doar împreună cele două pot face minuni. Ideile cu valoare psihologică, intangibilă (precum strategia și viziunea) trebuie să ocupe aceeași scenă cu ideile cu valoare rațională, numerică (KPI). Altfel, riscăm să pendulăm între idealism și cinism și să nu observăm rezultatele cu adevărat importante: deschiderea și implicarea partenerilor, grija crescută pentru clienții nostri, modul în care avem puterea să transformăm cuvântul “împreună” din clișeu în rea­litate. Lucrând împreună.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: