fbpx
Marketing Stiri

Digital Recap 2019

19/02/2019

Digital Recap 2019

S-a lansat o nouă ediție Digital Recap, realizat de The Bridge – hub-ul de social media și digital al agenției Golin – și de bloggerul Alex Ciucă (Hoinaru). Proiectul tratează subiecte precum fake news, deep learning, influencer marketing sau etica în comunicarea cu influencerii și social media. În plus, atenția este îndreptată către noi teritorii ale comunicării de brand, de la podcasturi la conținut video și către noi modalități de a include trendurile acestui an în mod relevant în comunicare. 

”2019 se anunță a fi anul conectării digitale. Pentru prima dată în istorie, se estimează că peste jumătate din populaţia globului va fi conectată la internet, însumând peste 4 miliarde de utilizatori. Așadar, este mai important ca niciodată să îi acordăm atenția cuvenită acestui mediu de comunicare, să-i explorăm și exploatăm adevăratul potențial. Ne uităm în primul rând la trendurile acestui an și cum le putem reflecta și integra în mod relevant în comunicare. Explorăm noi teritorii ale comunicării de brand, de la podcasts la conținutul video și vedem ce este ”new and hot in the old influencer marketing”. Pentru că da, vom continua să vorbim și anul acesta despre influenceri, dar din alte perspective și, poate pentru prima dată în mod serios la noi, ridicând probleme de etică, fake news și fake content în influencer marketing și social media”, spune Irina Roncea, Managing Director, Golin.  

”De la an la an Digital Recap se dezvoltă şi devine un instrument util pentru tot mai mulţi oameni din industrie. Mă bucur că reuşim să aducem ceva nou şi la a 8-a ediţie a acestui proiect realizat alături de Golin. Ştiu că Digital Recap este un proiect apreciat şi de vorbitorii de limbă engleză din companii, aşa că începând cu acest an am decis să publicăm online şi variantele în engleză ale ediţiilor precedente, până acum disponibile exclusiv offline, urmând să lansăm în curând şi traducerea Digital Recap 2019. În felul acesta sperăm la o mai mare deschidere pentru acest proiect, care astfel va ajunge la maturitate”, adaugă Alex Ciucă.

Aflat la cea de-a opta ediție, raportul prezintă principalele evoluții și tendințe din mediul digital, oferind în același timp predicții și recomandări brandurilor și companiilor care doresc să fie relevante în contextul digital al acestui an. Digital Recap 2019 include articole semnate de bloggerul Alex Ciucă (Hoinaru) – ”Key topics in 2018”, Oana Pohrib (Digital Manager, Golin) – ”Raportarea unei campanii, de la setarea obiectivelor la măsurarea ROI”, Alexandra Ion (Digital Manager) – „IGTV – un succes ce se lasă așteptat sau o scenă abandonată?” și de Roxana Ionescu (Senior Digital Manager, Golin) – ”Ghidul tău pentru comunicarea unui business prin video-uri pe social media” sau  ”Question everything. Especially in 2019”.

Una dintre principalele tendințe ale acestui an este creșterea interesului pentru interacţiunea vocală. Datorită serviciilor precum Siri, Google sau Alexa, interacţiunea vocală cu dispozitivele menționate este în continuă dezvoltare. În total, 52% dintre cei întrebaţi au spus că au folosit sau folosesc un asistent vocal, iar 39% dintre respondenți au folosit un asistent vocal pentru telefonul mobil. În 2020, se estimează că cel puţin 50% dintre căutări vor fi făcute prin comandă vocală.

Totodată, în plină ascensiune se află și conţinutul video live. În 2019, la nivel de vizualizări şi engagement, Facebook oferă tot mai multe funcţionalităţi care să atragă atenţia utilizatorilor atunci când un astfel de conţinut este disponibil (remindere, notificări, marcaje de conţinut, etc). Mai mult, funcţia de live streaming este extrem de valoroasă atunci când este combinată cu tactici de influencer marketing.

Posibilitatea utilizatorilor de a interacţiona live cu un influencer, chiar dacă acest lucru se întâmplă doar în comentariile unui live stream, poate atrage atât creşterea numărului de vizualizări, cât şi creşterea engagementului.

O tendință care se menține și anul acesta o reprezintă chatbots, care pot reduce considerabil utilizarea resurselor umane şi implicit, investiţiile în customer service. În 2019, business-urile au posibilitatea de a integra în strategia de comunicare şi dezvoltarea unor boţi care să răspundă întrebărilor recurente ale utilizatorilor, mai ales în cazul platformelor online de achiziţie produse şi servicii.

Raportul integral este disponibil aici.  

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE