Analize Digital Lifestyle MarComm Marketing

Digitas România prezintă barometrul de emoții ale consumatorilor pentru luna iulie 2022

12 aug. 2022 2 min

Digitas România prezintă barometrul de emoții ale consumatorilor pentru luna iulie 2022

Reading Time: 2 minute

Digitas România prezintă principalele concluzii cu privire la percepția românilor asupra evenimentelor recente și a creșterii prețurilor, precum și impactul acestora asupra comportamentului de consum pentru luna Iulie.

Rezultatele provin din conversațiile purtate în sfera digitală românească, precum și dintr-un chestionar de tip CAWI, realizat de Data Intelligence by Publicis Groupe România și se găsesc pe www.dataintelligence.ro/barometru.

În urma analizei percepției românilor asupra brandurilor care activează în diverse categorii, în luna iulie, Oil & Gas continuă să fie principala sursă de conversație în mediul online, cu cele mai multe mențiuni legate de preț, dar și cea mai vulnerabilă categorie, generând cel mai mare procent de sentiment negativ.

În ceea ce privește comportamentul de consum, 91% dintre români prioritizează cheltuielile pentru produse de maximă necesitate, cele mai importante categorii de cheltuieli pentru aceștia fiind cele pentru locuință (88%), sănătate/medicamente (80%) și alimente și băuturi nealcoolice (72%).

În luna iulie, percepția asupra categoriei Oil & Gas a fost influențată de adâncirea crizei energetice în Europa, precum și de efectele reducerii carburanților cu 50 de bani pe litru în România, în timp ce, din punct de vedere al percepției asupra creșterii prețurilor, Retail și Real Estate au generat cel mai mare procent de mențiuni legate de preț din luna aprilie și până acum, în contextul atingerii unui nivel record pentru rata inflației și ROBOR.

În acest context, ar fi bine ca brandurile să își concentreze eforturile pentru a satisface nevoile principale ale clienților lor, cum ar fi siguranța, securitatea și confortul de zi cu zi. Oferind empatie și îngrijire în timpul acestor crize, brandurile pot construi o bază de conexiuni emoționale de lungă durată cu comunitățile pe care le deservesc”, a spus Diana Agafiței, Data Analyst Digitas România.

Digitas România prezintă principalele concluzii cu privire la percepția românilor asupra evenimentelor recente și a creșterii prețurilor,

Principalele concluzii în ceea ce privește percepția românilor asupra evenimentelor recente și a creșterii prețurilor:

Oil & Gas: categoria cu cel mai mare procent de sentiment negativ și cele mai multe mențiuni legate de preț, influențată de evoluția conflictului din Ucraina și măsurile de reducere a prețurilor pentru carburant;

Ecomm și Telecom: categoriile percepute cel mai pozitiv, datorită numeroaselor reduceri și oferte disponibile în această perioadă;

Retail și Real Estate: cel mare procent de mențiuni legate de preț de la începutul perioadei analizate, fiind cele mai impactate de rata inflației și ROBOR;

Principalele concluzii cu privire la comportamentul de consum al românilor:

  • 91% dintre români amână investițiile pentru bunuri de folosință îndelungată și prioritizează cheltuielile pentru produse de maximă necesitate;
  • 64% din bugetul familiei se duce pe cheltuieli obligatorii, în timp ce benchmark-ul din recomandările uzuale de educație financiară este de 50%;
  • cheltuielile pentru transport sunt considerate mai puțin importante, aceasta fiind categoria cu cea mai mare scădere față de luna Iunie (-5%).

Barometrul de emoții ale consumatorilor oferă la nivel lunar:

  • identificarea percepției românilor asupra evenimentelor recente și a creșterii prețurilor;
  • înțelegerea impactului emoțiilor pe care le trăiesc românii astăzi asupra comportamentului de consum;
  • posibilitatea înțelegerii mai bune a consumatorilor și a modalităților de le fi aproape acestora.

Photo 140991034 / Consumers Emotions © Ihor Bulyhin | Dreamstime.com

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: