Interviuri Management

Drumul către vârf

10 nov. 2016 5 min

Drumul către vârf

Reading Time: 5 minute

Daniel Boaje și-a început cariera în urmă cu mai bine de 20 de ani, ca manager trainee în McDonald’s România, companie pe care o conduce și din care deține 10%.

Am discutat cu Daniel Boaje, director general al Premier Restaurants România, despre parcursul său profesional, despre primele sarcini îndeplinite ca șef de restaurant, dar și despre cum faci carieră în această companie, o veritabilă școală de management absolvită de un număr mare de profesioniști din mediul local de business.

Ați început ca manager trainee când a intrat McDo­nald’s în România, iar acum dețineți 10% din companie. Vă mai amintiți ce sarcini aveați pe atunci?

Într-un restaurant McDonald’s fiecare face de toate. Noi nu avem poziții specializate, cu excepția programelor de lucru pentru tineri sau studenți, cărora le oferim posibilitatea să aibă un program de lucru flexibil și ca număr de ore, și ca perioadă din zi, ca să poată îmbina munca cu studiul. În rest, fiecare face cam de toate. Și asta înseamnă curățenie în zona de mese și în spatele restaurantului, servire, pregătirea produselor în bucătărie, lucrul în tura de noapte, care pentru noi este o perioadă foarte importantă, fiindcă până a doua zi dimineață toate echipamentele restaurantului sunt întreținute și curățate impecabil. Am lucrat 12 ore în prima zi. Îmi aduc aminte când am intrat, îmi aduc aminte și când a spus cineva că s-a terminat și îmi aduc aminte foarte bine că am avut un somn profund după.

Nu este neapărat o muncă grea, dar este un ritm foarte intens și este mai important felul în care te coordonezi cu ceilalți colegi. Dacă la acestea adaugi programul de pregătire, cu perseverență și cu ambiție și dacă reușești să iei fiecare încercare ca pe o provocare de a face lucrurile mai bine, afli istoria de succes la McDonald’s. Anul trecut, 50 de oameni au aniversat 20 de ani de vechime la McDonald’s, anul acesta cred că ajungem la aproape 800 de oameni care au 10 sau 15 ani vechime în McDonald’s. Majoritatea șefilor de restaurant au început ca lucrători. Sunt oameni serioși care își fac treaba temeinic, acesta este „secretul“ succesului. Și, apoi, să îți dorești foarte mult să înveți. Lucrurile se fac cu totul altfel decât la început. Efortul de înnoire și inovația sunt permanente, trebuie să fii în permanență la curent cu cele mai noi lucruri care se întâmplă în industria noastră, dar și pe stradă până la urmă, că trăim în aceeași lume.

Dacă ar respecta cu strictețe acești pași, în cât timp ar avansa cineva în ierarhia McDonald’s?

Pentru noi, una dintre pozițiile cele mai importante este cea din departamentul operațiuni, cea de șef de restaurant și avem șefi de restaurant care au reușit să promoveze în zece ani. Avem oameni care au ajuns șefi de restaurant în numai trei ani. Depinde de fiecare cum și cât își adaptează capacitatea de a învăța, efortul de a se dezvolta în continuare, la nevoia noastră de promovare. Și este adevărat că trebuie să ai și un pic de șansă.

 Care erau provocările cu care vă con­fruntați pe vremea când ați intrat în McDonald’s și care sunt cele cu care vă confruntați acum?

Aceleași două: să reușești să surprinzi de fiecare dată clienții, cu un lucru mai bun, fie că este vorba de un produs, fie că este vorba de un restaurant care arată diferit sau de o interacțiune diferită, și să te asiguri că experiența la McDonald’s îi face să revină. Provocarea aceasta este una permanentă. Iar a doua provocare, și atunci, ca și acum, este să ai o echipă de oameni care poate să facă aceste lucruri la același nivel, de fiecare dată. Diferența este că acum 20 de ani McDonald’s ni s-a părut o experiență extraordinară ca și client și temerea mea cea mai mare a fost dacă vom reuși să găsim și să formăm o echipă de oameni care să lucreze la nivelul acesta. Temerea aceasta a durat o lună, până am reușit să facem primele angajări în România. Avem una dintre cele mai bine pregătite echipe de oameni din McDonald’s. Nu întâmplător există mulți români care lucrează în McDonald’s în Germania, în Anglia, în Austria. Deja dezvoltăm programe de colaborare cu colegii noștri din Malta și sunt sigur că acesta se va extinde. Oamenii fac lucrurile diferit și faptul că avem clienți care se reîntorc la McDonald’s nu ne face decât să fim mândri și să ținem ștacheta sus de fiecare dată.

Ce alte strategii aveți pe partea de resurse umane, pentru dezvoltarea și motivarea angajaților?

Șansa de a se dezvolta este una dintre cele mai importante. Atenția pe care o arătăm evoluției lor, stabilitatea locului de muncă, inovația pe care o menținem ca și cultură, inclusiv în interiorul restaurantului. Desi­gur, atenția ca pachetul salarial și de beneficii să fie competitive. Mai mult decât salariul sunt programele de motivare, care sunt permanente. Pentru o treabă bine făcută, pentru un curs absolvit cu brio, pentru o evaluare profesională bună la jumătatea sau la sfârșitul anului pe aceeași poziție sau într-o poziție superioară. Cam astea sunt principalele atuuri care creează o echipă bună. Și poate nu e lipsit de importanță să menționez că anul trecut am fost desemnați, pentru a doua oară consecutiv, „Cel mai bun angajator din România“ de către compania AON, în cadrul studiului „Best Employer Study“. Așteptăm cu foarte mare interes rezultatul din cel de-al treilea an.

 Ce sfat ați da unui coleg mai tânăr care lucrează în McDonald’s și ar dori să vă urmeze modelul în carieră?

Să muncească mult. Să fie foarte ambițios. Este foarte important să fie un excelent jucător de echipă și să fie întotdeauna deschis să învețe mai mult. Aces­tea sunt trei lucruri care definesc parcursul de succes în compania noastră și poate al patrulea, care nu e cel mai dificil, fiecare obstacol trebuie considerat ca o provocare. Performanța sau rezultatele unei activități bine făcute sunt întotdeauna observate în McDonald’s. Asta este promisiunea pe care o facem oricum.

 Cum arată acum o zi de muncă obișnuită din viața dumneavoastră față de cum arăta când v-ați angajat în McDonald’s?

Să știi că nu este foarte diferită. Am schimbat doar locul în care îmi desfășor activitatea. Dar sunt prezent în fiecare zi într-un restaurant McDonald’s, este esențial pentru noi să luăm pulsul activității acolo unde sunt clienții și acolo unde sunt angajații. Asta este prioritatea zero. O zi este foarte aglomerată, nu ai timp să te plictisești. Sunt foarte multe interacțiuni cu colegii, există și o parte de evaluare a rezultatelor, dar întotdeauna rezultatele sunt o evaluare a unor lucruri care s-au întâmplat și zic că pentru mine și colegii mei este mai important ce se întâmplă acum și ce se va întâmpla. Cam astea sunt direcțiile cele mai mari. Cam asta înseamnă munca la McDonald’s. Este solicitantă, foarte motivantă, foarte provocatoare de fiecare dată, într-o țară interesantă, trebuie să spun și asta, dar sunt lucruri pe care le fac cu plăcere și avem planuri și posibilitatea de a face lucruri care fac diferența între ce facem astăzi și ce urmează să facem de acum încolo. Cam asta fac în fiecare zi.

Ce produse McDonald’s vă plac cel mai mult?

Produsul pe care îl mănânc cel mai des este dublu cheeseburger. Produsul care îmi face de fiecare dată poftă în bucătărie la McDonald’s este BigMac. Cafeaua este aproape nelipsită, cartofii prăjiți, McFlurry mai des când sunt promoții și o salată din când în când.

 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: