Management MarComm

Anca Catarambol, Chief Talent Officer Publicis Groupe România

23 dec. 2021 2 min

Anca Catarambol, Chief Talent Officer Publicis Groupe România

Reading Time: 2 minute

Am vorbit cu Anca Ca­tarambol despre provocările atragerii și retenției de talente într-un domeniu în care creativitatea este atât de importantă, dar și despre cultura ,,The Power of One”, care grupează șapte agen­ț­ii și șapte culturi organizaționale.

Atragerea și retenția de talente

Avantajul nostru este că suntem cel mai mare grup de comunicare din România, iar asta ne dă forța necesară – avem resursele financiare și umane, dar și puterea de a investi în programe coerente de atragere și retenție. Posibilitățile de dezvoltare și învățare în Publicis Groupe România sunt nelimitate.

Pentru orice nou venit, procesul de învățare on the job este accelerat. Lucrând cot la cot cu unii dintre cei mai buni specialiști, pentru clienți mari, campanii complexe și produse de comunicare de ultimă oră. Viteza de acumulare și dezvoltare ține doar de capacitatea și motivația fiecăruia dintre noi.

Prin intermediul Marcel, o platformă integrată de inteligență artificială care conectează toate cele 80.000 de minți creative ale Publicis Groupe de pe cele cinci continente, ai acces la oportunități internaționale, la programe de e-learning și chiar la expertiza unui ­coleg, dintr-un alt colț de lume, la un mail distanță.

Provocările muncii hibrid

În mai puțin de o lună, pe 9 aprilie 2020, am lansat ,,The Power of Us” – un program de susținere a colegilor pe perioada pandemică. De la workshop-uri pe teme tehnice sau de business, până la nevoile emoționale ale colegilor și discuții cu un psihoterapeut. Prin ­survey-uri periodice luăm pulsul organizației, identificăm noi nevoi și le adresăm imediat.

Anul acesta am lansat Lion’s Planet – o platformă de ­comunicare internă concepută pentru a-i ajuta pe ­colegi să navigheze mai ușor prin contextul pan­demiei. Parte din noua platformă a fost și Lion’s Dream. O competiție internă, în care am strâns visurile a 140 de colegi și pentru a căror îndeplinire am pus la bătaie un premiu de 10.000 de euro. Avem și un câștigător după două luni de comunicare intense: Colivăria Ioanei și Anei – adică o cofetărie unde se găsesc mai multe tipuri de colivă și un proiect care vrea să transforme coliva într-un ­desert național.

Beneficii pentru viitor

Noi, în Publicis Groupe România, îmbinăm într-o manieră fericită conceptul de corporație cu cel de industrie creativă, antreprenorială. Mă gândesc aici la dimensiunea grupului care se traduce în accesul la cunoaștere și know-how local și internațional, combinat cu grija față de oameni, de starea lor de bine.

Concret, plecând de la platforma de e-learning ­Marcel, la LinkedIn Learning, coaching și continuând cu mic dejun din partea casei, cadouri de Crăciun și Paște, abonamentele de sănătate pentru colegi (și soț, soție, copii), acces la Headspace, ­Bookster, acces la psihoterapeut etc.

În plus, anul viitor vom lansa programul Work Your World, o experiență globală unică, gândită special pentru ­întreaga echipă ­Publicis Groupe și dezvoltată ca parte din platforma Marcel, care combină flexibilitatea, oportunitățile și dezvoltarea. Work Your World va începe în ianuarie 2022 și va permite fiecărui angajat să lucreze din orice țară, în care  grupul este prezent, timp de până la 6 săptămâni pe an.

Cultura companiei

Șapte agenții. Șapte culturi organizaționale. Un singur obiectiv: să fim mai buni în fiecare zi. Cum? Prin cultura ,,The Power of One” care ne asigură diversitate și unitate.

Cred cu tărie în eficiența și eficacitatea soluțiilor de HR și talent ma­nagement croite pe nevoile de business ale fiecărei organizații. Mai cred în mixul între om și rol, un mix care, dacă este bine dozat, ținut în echilibru, asigură productivitate, dar și engagement.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: