Estera Anghelescu, Kaufland: Un partener de încredere
Reading Time: 5 minuteCând ești unul dintre cei mai mari angajatori din România, provocările de a construi și consolida o echipă puternică sunt pe măsură. Cum reușește Kaufland România să le facă față și să fie de zece ani Top Employer ne spune Estera Anghelescu, Director de Recrutare & Employer Branding al companiei.
Care sunt cele mai mari provocări pentru un angajator important, cum este Kaufland România, în 2025?
Kaufland este recunoscut ca un angajator de încredere, care oferă stabilitate. Acesta este obiectivul nostru principal: să continuăm să le oferim angajaților stabilitatea de care au nevoie. Iar această stabilitate provine din dezvoltarea sănătoasă a businessului și din luarea unor decizii corecte în momente cheie.
Piața muncii se confruntă de câțiva ani cu transformări continue, care, cel mai probabil, vor continua și în 2025. Aceste schimbări reprezintă o provocare pentru orice angajator. Ce înseamnă asta pentru noi? Faptul că trebuie să asigurăm stabilitatea despre care vorbeam mai devreme, să le oferim încredere colegilor noștri și să îi ajutăm să se adapteze la aceste transformări, indiferent că vorbim despre dezvoltarea competențelor, impactul tehnologiei sau schimbările în modul de lucru. Recrutarea persoanelor potrivite și retenția talentelor rămân două zone-cheie pentru noi în acest an.
Cât de important este brandul de angajator astăzi? Cum l-ați construit și cum îl consolidați?
Brandul de angajator își arată cu adevărat importanța în perioadele cu provocări. Fără oameni loiali, competenți și fără o echipă puternică, nu poți depăși dificultățile. Atragerea candidaților potriviți și retenția angajaților care, în vremuri dificile, lucrează împreună pentru a găsi soluții sunt esențiale pentru supraviețuirea și dezvoltarea unei afaceri.
Noi am construit brandul de angajator în timp, alături de oamenii din echipă, ceea ce ne-a permis să demonstrăm că facem ceea ce promitem și să creăm încrederea pe care o caută oamenii atunci când se alătură unei companii.
De ce sunt importante diversitatea și incluziunea în cadrul unei companii? Cum promovați aceste valori în companie?
Diversitatea și incluziunea trebuie înțelese ca o reflecție a societății. Diversitatea nu este ceva ce putem alege să avem sau nu în organizație, pentru că ea este intrinsecă oricărei societăți sau organizații moderne. Excepția ar fi o alegere conștientă de a limita compoziția echipei la o singură categorie de oameni, însă, în practică, nicio societate și nicio organizație nu pot funcționa astfel. Incluziunea presupune conștientizarea acestei diversități existente în jurul nostru.
Acțiunile specifice de incluziune asigură echilibrul atunci când uităm să recunoaștem că lumea este formată din oameni diferiți, care merită drepturi și șanse egale. Oricât de „tipici” ne-am considera, într-un anumit context fiecare dintre noi poate fi „diferit”. Mi-aș dori ca oamenii să înțeleagă că diversitatea nu înseamnă ceva „exotic” sau „departe” de noi. Există diversitate în fiecare familie, grup social sau comunitate. Trebuie doar să fim conștienți de asta și să avem deschiderea să acceptăm diferențele dintre noi, care, în loc să ne divizeze, ar trebui să ne aducă împreună.
La Kaufland, derulăm acțiuni de conștientizare și proiecte dedicate unor categorii de persoane care, din păcate, sunt adesea dezavantajate prin prisma diferențelor lor. Un exemplu este programul A.C.C.E.S., creat pentru integrarea persoanelor cu dizabilități pe piața muncii și în cadrul companiei.
Ce programe derulați în această zonă?
Programul A.C.C.E.S., menționat anterior și dedicat persoanelor cu dizabilități, este unul dintre cele mai ample și de lungă durată inițiative din organizație, având peste 5 ani de existență. Pe lângă acesta, desfășurăm numeroase acțiuni adresate și altor categorii de persoane, precum femeile, pentru a asigura egalitatea de șanse în rândul membrilor echipei noastre.
Ați obținut pentru a zecea oară titlul de Top Employer. Ce înseamnă acest lucru și cum reușiți să vă mențineți la un nivel atât de înalt an după an?
Deși este al zecelea an consecutiv în care primim această certificare, în fiecare an tratăm acest proces cu aceeași seriozitate ca la început. Este adevărat că experiența acumulată ne-a familiarizat cu cerințele procesului, însă am observat o evoluție constantă a criteriilor de evaluare și așteptărilor auditorilor. Nu poți obține această certificare an de an fără să demonstrezi evoluție în cadrul organizației.
Obiectivele stabilite sunt revizuite anual, iar implementarea măsurilor și progresul constant sunt monitorizate îndeaproape. Aceste cerințe sunt, de fapt, aliniate cu așteptările angajaților. Ele nu sunt impuse de Top Employer Institute, ci reflectă nevoile reale ale angajaților într-o piață a muncii în continuă evoluție. Menținem acest ritm pentru ca membrii echipei noastre să rămână motivați și performanți, iar acest lucru ne asigură, în final, recunoașterea ca Top Employer.
Cum reușiți să atrageți și să rețineți cele mai bune talente din piață? Ce înseamnă o carieră la Kaufland?

Aici voi fi subiectivă, pentru că cei peste 20 de ani de carieră în companie mi-au permis să înțeleg profund modul în care funcționează Kaufland și să contribui la consolidarea brandului de angajator. Kaufland este o companie mare, atât prin numărul de angajați, cât și prin diversitatea ofertelor de locuri de muncă și extinderea geografică. Această structură permite oportunități vaste de dezvoltare profesională, pentru cei care își doresc acest lucru.
Totodată, oferim locuri de muncă adaptate diferitelor etape din viața unei persoane, în funcție de nevoile și obiectivele individuale. Pe lângă varietatea de roluri, avem standarde foarte înalte în ceea ce privește eficiența și calitatea serviciilor oferite clienților. Știm că businessul nostru este puternic doar dacă menținem aceste standarde, ceea ce presupune muncă, implicare și asumarea responsabilităților de către fiecare membru al echipei.
O carieră la Kaufland poate însemna peste 20 de ani de activitate, așa cum este cazul meu, sau poate fi un program de internship de câteva luni care să devină rampă de lansare profesională. Fiecare are libertatea să aleagă ceea ce i se potrivește.
Cum vedeți rolul dumneavoastră în companie?
Experiența mea de lungă durată în companie mi-a permis să asist la întreaga evoluție a Kaufland România, încă dinaintea deschiderii primului magazin din țară. Am avut oportunitatea să contribui la deschiderea operațiunilor în două țări – România și Republica Moldova – și să construiesc de la zero departamente și proiecte strategice, cum este employer brandingul. Pe parcursul acestor ani, rolul meu a fost în continuă transformare, iar această dinamică a fost unul dintre motivele pentru care am ales să rămân atât de mult timp în organizație.
Ce planuri aveți pentru 2025?
2025 se anunță a fi un an plin de provocări, având în vedere schimbările preconizate la nivel internațional, care vor influența, desigur, și piața locală. În ceea ce privește departamentul pe care îl coordonez, Recrutare și Brand de Angajator, ne așteptăm la o competiție intensă cu alți angajatori pentru atragerea de talente. Oamenii competenți rămân cheia succesului oricărui business, indiferent de contextul economic sau social. Obiectivul nostru principal este să ne consolidăm echipele și să atingem țintele stabilite, pentru a oferi stabilitate și oportunități de dezvoltare colegilor noștri.
Biz Germania este un proiect Biz unic în lume, powered by #Melitta. Parteneri: #Beiersdorf, #Kaufland, #MercedesBenz, #Penny, #Porsche #Weihestephaner
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 390 (20 februarie – 15 martie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz


