Antreprenori

Explozia digitala creeaza extreme shopper-ul2 min

02/04/2015 2 min read

author:

Explozia digitala creeaza extreme shopper-ul2 min

Reading Time: 2 minute

Boom-ul digital din ultimii ani a schimbat modul cum facem cumparaturile si a aparut un nou concept – extreme shopper, a declarat Iulia Pencea – Group Account Manager, Custom Research & Strategy la GfK, la Retail Revolution.

“Extreme shopper nu inseamna sa faci cumparaturi tot timpul, ci un shopper de noua generatie, cu un venit mai mare, mai educat si mai competitiv. 11 ore pe saptamana cauta informatii despre ceea ce urmeaza sa cumpere pentru ca vrea sa gaseasca best value”, a explicat Iulia Pencea.

Care sunt caracteristicile extreme shopper-ului? Are intre 15 si 45 de ani, locuieste la oras,, foloseste internetul si a facut cumparaturi online cel putin o data in ultimele 6 luni.

Iulia Pencea a aratat si cum este segmentata piata de digital din Romania. Primul segment de consumatori, cu o pondere de 6% in piata, este digital native – persoane foarte tinere, care se simt in mediul digital ca pestele in apa. Problema este insa, ca fiind foarte tineri, nu au bani, a punctat reprezentanta GFK.

Cea de-a doua categorie este digital settler (pondere de 7%). “Acestia sunt ca pinguinii, care se simt bine si in apa si pe uscat. Diferenta o aduce varsta, ceva mai inaintata decat in cazul celor din prima categorie”, a explicat Pencea.

Digital immigrant (16% din piata) este cea de-a treia categorie. Pot fi asemanati cu pescarii, care doar folosesc apa, dar traiesc pe uscat.

Segmentul digital voyeur are o pondere de 30% din piata de digital – sunt familistii segmentarii, se preocupa foarte mult de copii lor, le place sa se uite la ce fac prietenii pe Facebook, dar nu posteaza.

Cel de-al cincilea segment, cu cea mai mare pondere in piata (36%) este digital monk. “Au auzit de mare, dar traiesc foarte departe de ea”, a explicat Pencea, continuand analogia intre mare si digital.

Retail Revolution este un eveniment organizat de Biz, cu sustinerea Carrefour, Vodafone, Tassimo si Fares.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE