Femeile dau click mai des pe reclame

Pe piata din Romania, femeile genereaza o rata de click mai mare decat barbatii in cazul campaniilor publicitare online, potrivit celui mai recent raport gemiusAdMonitor.

Ponderea femeilor care interactioneaza cu bannerele este mai mare decat cea a barbatilor in Polonia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania si Ucraina, in timp ce in Bulgaria, Croatia, Serbia si Slovenia barbatii dau click mai des. In Cehia si Slovacia, numarul de click-uri din campanii este distribuit egal intre femei si barbati.

In 68 de campanii publicitare online din Romania derulate in septembrie 2014 si selectate de Gemius pentru analiza, s-a inregistrat o rata de click de 0,6% in cazul femeilor si de 0,4 % in cazul barbatilor. Rata de click (CTR) inregistrata in Romania este de 0,52%, plasand Romania pe locul 3 in regiune dupa Ucraina (0,89%) si Croatia (0,71%). Doar 11% dintre utilizatorii de internet expusi acestor campanii au dat click pe bannere.

O pondere de click-uri mai mare decat ponderea de afisari este obtinuta in randul segmentul de varsta 16-24 de ani, la care procentul de afisari este de 22%, in timp ce ponderea de click-uri este de 26%.

In ceea ce priveste nivelul de educatie al utilizatorilor care interactioneaza cu bannerele online, 58% din click-uri sunt realizate de utilizatori cu studii medii, 34% de cei cu studii superioare si 7% de cei cu educatie primara. Mai multe detalii gasiti in imaginile din galeria foto.

gemiusAdMonitor este un raport periodic realizat de Gemius, prezentand o gama larga de indicatori pentru campaniile online din Europa Centrala si de Est.

Foto: Dreamstime