fbpx
Companii Interviuri

Heineken: Inovație, tradiție și branduri autentice3 min

17/03/2020 3 min read

Heineken: Inovație, tradiție și branduri autentice3 min

Reading Time: 3 minute

Cum combini mărcile internaționale cu cele locale și inovația cu tradiția pe o piață în care gusturile consumatorilor sunt în schimbare? Dan Robinson, Managing Director Heineken România, ne-a oferit detalii despre rețeta succesului grupului olandez pe piața locală.

Care sunt tendințele actuale pe piața berii din România și cum le abordează Heineken?

Consumatorii sunt dispuși să aloce sume mai mari pentru berea pe care o consumă, comportament care se reflectă în categorie prin tipul de ambalaj ales, dar și prin creșterea segmentului de beri premium și internaționale, precum Heineken®. Vedem o creștere semnificativă, deși nu la scală, a segmentelor de bere fără alcool, Radler și Cidru, care răspund tendințelor noi de lifestyle, dar și apetitului pentru a încerca produse noi și diferite. Heineken continuă să inoveze în demersul său de a aduce valoare categoriei, fiind un lider în ali­nierea la toate aceste tendințe noi.

Cum s-au schimbat consumatorii români de bere în ultimii ani?

Categoria de bere a fost influențată de trendurile macro precum creșterea gradului de urbanizare și creșterea generală economică. Asistăm la un interes crescut pentru un stil de viață sănătos și echilibrat, iar asta înseamnă că propuneri precum berea fără alcool și Radler câștigă popularitate în rândul consumatorilor. În segmentul Radler, de exemplu, în 2019, am lansat cu succes două sortimente noi: Ciuc Radler 0.0 Zmeură & Lămâie® și Ciuc Radler 0.0 Citrice & Mentă®. În plus, există un interes crescut pentru berile internaționale, care oferă calitate excepțională și autenticitate. Brandul Heineken® a luat naștere în Amsterdam, dar este recunoscut ca fiind brandul cu cea mai mare acoperire internațională. În 2020, aducem consumatorilor un nou brand, Birra Moretti®, o bere care te inspiră să îți faci timp, în stitlul au­tentic italian, pentru ceea ce contează – plăcerile simple ale vieții alături de prieteni și familie: bere savuroasă, mâncare gustoasă și companie placută.

Cum a evoluat businessul companiei pe piața românească în 2019 și ce așteptări aveți pentru 2020?

2019 a fost un an cu rezultate pozitive, atât din perspectiva creșterii volumelor, cât și a veniturilor. Am consolidat poziția unor branduri, ne-am extins și diversificat portofoliul. Nu în ultimul rând, am consolidat cultura pozitivă din cadrul organizației, construită în jurul valorilor care ne definesc. Pentru noi, oamenii sunt cea mai importantă resursă. În 2020, ne așteptăm în continuare la creștere. Avem produse inovatoare și platforme de comunicare pentru brandurile noastre care ne vor ajuta să ne atingem obiectivele. Suntem norocoși să avem o echipă de supply chain performantă și vom continua să investim semnificativ în cele patru fabrici din România.

Ce branduri din portofoliul Heineken au înregistrat cele mai mari creșteri pe piața românească în ultimii ani?

Avem un portofoliu puternic, compus din mărci internaționale și locale de bere și cidru. În segmentul premium suntem mândri de performanțele Heineken®, care a înregistrat creșteri de două cifre în ultimii ani. Ne așteptăm ca acest ritm de creștere să continue, susținut de par­teneriate deja bine cunoscute cu UEFA Champions League și Formula 1. În plus, în 2020, Heineken® este berea oficială a UEFA Euro 2020 și este sponsor al noului film din seria James Bond. De asemenea, am deschis și am construit pe parcursul acestor ani ca­tegoria de cidru. Ne asumăm rolul de a o dezvolta în continuare, mai ales prin brandul Strongbow®.

Cât de importantă este piața din România în businessul global al Heineken?

Cu siguranță, România este o piață importantă pentru noi. Avem o amprentă puternică aici: 4 fabrici, peste 1.100 de angajați și un impact semnificativ în eco­nomie. Suntem un business românesc, care produce bere în comunitățile locale. Când adaugi avantajul de a fi parte dintr‑un business cu adevărat global, cu rădăcini olandeze, obții unicitatea Heineken.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *