HONOR: Magia inteligenței artificiale
Reading Time: 5 minuteLa jumătatea lunii trecute, HONOR a adus pe piața din România, cel mai subțire smartphone pliabil: HONOR Magic V5. Aflat la evenimentul de lansare, Eric Fang, Senior Director of Product Planning la HONOR, a acordat revistei Biz un interviu în care a vorbit despre noul telefon, despre cum va schimba inteligența artificială felul în care folosim telefonul mobil și ne-a dezvăluit care au fost cele mai mari provocări tehnice cu care s-a confruntat compania în crearea noului smartphone.
Cum se diferențiază HONOR Magic V5 de alte telefoane pliabile de pe piață?
Magic V5 este telefonul nostru pliabil flagship. La această generație am îmbunătățit semnificativ trei aspecte cheie. Primul este camera foto. La Magic V5, performanța și funcțiile camerei, comparativ cu generația anterioară, au fost îmbunătățite considerabil. Al doilea aspect este cel de multitasking: am dezvoltat funcția de multitasking cu trei ferestre, pe care utilizatorii o pot folosi flexibil pentru a avea două ecrane, plus unul dedicat Gemini, care acționează ca un asistent Copilot.
Iar al treilea aspect este că noi considerăm că acest telefon pliabil, pe termen lung, va deveni un companion al utilizatorului, un superasistent. În zona de productivitate, am îmbunătățit funcțiile AI, am îmbunătățit aplicațiile de notițe și documente și, pentru funcțiile de productivitate, colaborăm cu Google Gemini. Asistentul Gemini poate accesa aplicațiile HONOR printr-un flux de lucru inteligent: de exemplu, îi poți spune să memoreze o informație în notițe, să adauge o întâlnire în calendar sau să seteze o alarmă.
Care a fost cea mai mare provocare tehnică în realizarea modelului Magic V5 și cum a fost depășită?
Magic V5 are un design foarte subțire, ceea ce face dificilă echilibrarea cerințelor hardware cu nevoile software. Am inovat în domeniul bateriilor – am crescut densitatea de siliciu cu 15% pentru a obține o capacitate mare chiar și într-un format subțire. În paralel, am optimizat modelele AI pentru a păstra acuratețea, dar cu un consum redus de energie. Astfel, am reușit, prin inovație hardware și optimizare software, să creăm un dispozitiv puternic, dar echilibrat, care oferă performanță ridicată și autonomie bună.
Cum credeți că va schimba inteligența artificială modul în care folosim telefoanele mobile în următorii cinci ani sau mai mult?
Pe termen lung, cred că telefonul va deveni un partener foarte apropiat al utilizatorului, cu care acesta interacționează mult. Ar trebui să devină un asistent personalizat, nu doar un dispozitiv cu funcții generale. În această direcție, din perspectiva noastră de companie din ecosistemul dispozitivelor AI, analizăm cum putem construi inteligența artificială astfel încât să ofere utilizatorilor flexibilitate și sprijin real. Un aspect este zona de creație: tot mai mulți oameni folosesc telefonul pentru activități creative – de la editare foto sau generare video, până la crearea de conținut personalizat.
Cu ajutorul inteligenței artificiale generative, aceste funcții vor oferi putere individuală utilizatorilor: chiar și o singură persoană își poate porni un start-up, folosind AI pentru a scrie cod, a genera conținut și a construi proiecte. Cred că este o oportunitate extrem de valoroasă pentru utilizatori, iar HONOR este hotărât să investească în integrarea funcțiilor AI în dispozitivele proprii. Am lansat recent planul ALPHA la MWC Barcelona și suntem foarte implicați în această nouă eră AI, cu obiectivul de a ocupa o poziție de lider.
Care sunt planurile HONOR pe termen scurt, mediu și lung pentru piața din România?
Un principiu al planului ALPHA este localizarea. Nu ne concentrăm doar pe globalizare și parteneriate internaționale, ci și pe adaptarea la cerințele regionale. Asta înseamnă sprijin pentru limba română, dar și extinderea colaborărilor cu parteneri locali – operatori telecom și furnizori de servicii regionali.
Cum plănuiți să interacționați cu generația tânără din România?
Începem cu cercetare și analiză – facem interviuri cu reprezentanți ai generației Z pentru a înțelege așteptările și preferințele lor. Toate aceste informații sunt integrate în planificarea produselor și a funcțiilor viitoare. Generația tânără este deschisă la idei și experiențe noi, iar pentru HONOR este important să folosească AI pentru a rezolva probleme reale și a aduce beneficii concrete.
Cum se diferențiază HONOR Magic V5 de alte telefoane pliabile de pe piață?
Magic V5 este telefonul nostru pliabil flagship. La această generație am îmbunătățit semnificativ trei aspecte cheie. Primul este camera foto. La Magic V5, performanța și funcțiile camerei, comparativ cu generația anterioară, au fost îmbunătățite considerabil. Al doilea aspect este cel de multitasking: am dezvoltat funcția de multitasking cu trei ferestre, pe care utilizatorii o pot folosi flexibil pentru a avea două ecrane, plus unul dedicat Gemini, care acționează ca un asistent Copilot.

Iar al treilea aspect este că noi considerăm că acest telefon pliabil, pe termen lung, va deveni un companion al utilizatorului, un superasistent. În zona de productivitate, am îmbunătățit funcțiile AI, am îmbunătățit aplicațiile de notițe și documente și, pentru funcțiile de productivitate, colaborăm cu Google Gemini. Asistentul Gemini poate accesa aplicațiile HONOR printr-un flux de lucru inteligent: de exemplu, îi poți spune să memoreze o informație în notițe, să adauge o întâlnire în calendar sau să seteze o alarmă.
Care a fost cea mai mare provocare tehnică în realizarea modelului Magic V5 și cum a fost depășită?
Magic V5 are un design foarte subțire, ceea ce face dificilă echilibrarea cerințelor hardware cu nevoile software. Am inovat în domeniul bateriilor – am crescut densitatea de siliciu cu 15% pentru a obține o capacitate mare chiar și într-un format subțire.
În paralel, am optimizat modelele AI pentru a păstra acuratețea, dar cu un consum redus de energie. Astfel, am reușit, prin inovație hardware și optimizare software, să creăm un dispozitiv puternic, dar echilibrat, care oferă performanță ridicată și autonomie bună.
Cum credeți că va schimba inteligența artificială modul în care folosim telefoanele mobile în următorii cinci ani sau mai mult?
Pe termen lung, cred că telefonul va deveni un partener foarte apropiat al utilizatorului, cu care acesta interacționează mult. Ar trebui să devină un asistent personalizat, nu doar un dispozitiv cu funcții generale. În această direcție, din perspectiva noastră de companie din ecosistemul dispozitivelor AI, analizăm cum putem construi inteligența artificială astfel încât să ofere utilizatorilor flexibilitate și sprijin real.
Un aspect este zona de creație: tot mai mulți oameni folosesc telefonul pentru activități creative – de la editare foto sau generare video, până la crearea de conținut personalizat. Cu ajutorul inteligenței artificiale generative, aceste funcții vor oferi putere individuală utilizatorilor: chiar și o singură persoană își poate porni un start-up, folosind AI pentru a scrie cod, a genera conținut și a construi proiecte. Cred că este o oportunitate extrem de valoroasă pentru utilizatori, iar HONOR este hotărât să investească în integrarea funcțiilor AI în dispozitivele proprii. Am lansat recent planul ALPHA la MWC Barcelona și suntem foarte implicați în această nouă eră AI, cu obiectivul de a ocupa o poziție de lider.
Care sunt planurile HONOR pe termen scurt, mediu și lung pentru piața din România?
Un principiu al planului ALPHA este localizarea. Nu ne concentrăm doar pe globalizare și parteneriate internaționale, ci și pe adaptarea la cerințele regionale. Asta înseamnă sprijin pentru limba română, dar și extinderea colaborărilor cu parteneri locali – operatori telecom și furnizori de servicii regionali.
Cum plănuiți să interacționați cu generația tânără din România?
Începem cu cercetare și analiză – facem interviuri cu reprezentanți ai generației Z pentru a înțelege așteptările și preferințele lor. Toate aceste informații sunt integrate în planificarea produselor și a funcțiilor viitoare. Generația tânără este deschisă la idei și experiențe noi, iar pentru HONOR este important să folosească AI pentru a rezolva probleme reale și a aduce beneficii concrete.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 397 (1 – 20 septembrie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz