fbpx
Interviuri

Imi doresc transparenta si fairplay

20/05/2011

author:

Imi doresc transparenta si fairplay

<p> <strong>Descendenta a casei regale daneze, Eleonore af Schaumburg-Lippe a venit la conducerea UAPR cu planuri mari. Vrea sa puna umarul la realizarea unor obiective precum transparenta si fairplay intr-o industrie macinata de orgolii puternice si tensiuni.</strong></p> <p>  </p> <p> <strong>Care a fost prima dumneavoastra impresie la prima vizita in Romania?</strong></p> <p> Am venit pentru prima data in Bucuresti in 2008 impreuna cu tatal meu, in calitate de turisti. Am fost impresionata de frumusetea tarii si de cat de multe evenimente culturale aveau loc aici, la un nivel si mai inalt decat cele cu care eram obisnuita in Danemarca. Am fost impresionat i si de cat de saritori erau oamenii, in cazul in care ni se intampla sa nu gasim ceva prin Bucuresti. La vremea respectiva nu stiam ca, la distanta de cativa ani, urma sa ma mut in Romania.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cat de familiarizata sunteti cu industria de publicitate din Romania?</strong></p> <p> Industria romaneasca de Publicitate arata ca o mare familie si poate ca in anumite privinte chiar este, dat fiind ca toata lumea pare sa cunoasca pe toata lumea. Am auzit multe povesti despre conflicte din interiorul industriei si despre cum orgoliile exagerate au afectat multe proiecte sau evenimente. Insa nu ma intereseaza sa aud astfel de povesti despre trecut, intentionez sa-mi formez propriile pareri si sa incerc sa creez coeziune in industria romaneasca de advertising. Din cate am observat, industria se macina din interior din cauza lipsei de transparenta si a orgoliilor exagerate care incearca sa impuna standarde. Nu am o problema cu orgoliile. Ele fac parte din natura industriei, insa cred ca se pune prea mult accent pe castigarea pozitiei de lider in aceasta industrie. Am cunoscut oameni cu adevarat talentati aici si am vazut lucrari creative, insa ma tem ca oamenii creativi se vor indeparta de aceasta industrie daca clientii vor continua sa puna accent pe obtinerea celor mai mici preturi, cu care nicio industrie nu poate supravietui. Este o spirala negativa.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cat timp ati lucrat pentru Asociatia Daneza de Publicitate?</strong></p> <p> Lucrez pentru Asociatia Daneza de Publicitate (DRRB) din 2007. Contractul meu expira abia pe 31 august 2011, prin urmare colaborez inca cu ei printr-un sistem online. Mi-am dat demisia de la DRRB deoarece ei doreau ca eu sa ma intorc in Danemarca, iar eu voiam sa raman aici, in Romania. Deci inca sunt Project Manager pentru DRRB si persoana de contact pentru agentiile membre. Ma ocup de tot ce inseamna  comunicare online si offline, de la planificare si realizarea proiectelor pana la productia finala. Coordonez cursurile online, inclusiv cursurile EACA, stabilesc contacte intre membri si fac parte din comitetul educational. De asemenea, sunt responsabila cu coordonarea redesignului si dezvoltarii website-ului, a newsletter-ului si bazelor de date.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce asemanari ati observat intre industriile de publicitate din Danemarca si Romania?</strong></p> <p> Trebuie sa recunosc ca nu sunt prea multe, in special in felul in care sunt facut pitchurile, licitatiile publice si in privinta felului in care clientii si agentiile lucreaza. Totul este foarte diferit fata de Danemarca, ceea ce m-a si surprins. Principala similaritate pe care o vad este dragostea fata de aceasta industrie. Oamenilor din acest domeniu le place sa lucreze in publicitate, sunt avizi sa invete mai mult. Observ toate acestea si ca urmare a listei de participanti pe care am primit-o pentru cursurile EACA pe care le organizam aici in Romania cu experti din Marea Britanie pe teme precum social media, achizitii, creativitate, new business, leadership si comunicare online.</p> <p>  </p> <p> <strong>Care credeti ca ar fi principalele diferente?</strong></p> <p> Din cate am observat, industria romaneasca de publicitate se afla in mainile clientilor, ceea ce in Danemarca nu mai este cazul. In Danemarca exista, desigur, concurenta intre jucatorii din industrie, insa exista mai mult fairplay intre clienti si industria de publicitate si mai mult respect intre agentii si industrie. Mi-ar placea sa contribui la implementarea unor bune practici, a fairplay-ului si transparentei, deoarece multi oameni din industrie chiar isi doresc aceste lucruri.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce planuri aveti pentru UAPR?</strong></p> <p> Am acceptat pozitia de director executiv al UAPR pentru a promova industria aceasta pe piata locala. Propunerea a venit din partea lui Radu Florescu, presedinte al UAPR, care este un mentor pentru mine. Ne intalnim saptamanal, in fiecare zi de marti, si deja am facut progrese. Am pus la punct un newsletter saptamanal pentru membrii UAPR. Organizam programe de training, cursuri EACA, participam la intalnirile Effie, pregatim un nou festival de creatie ce va fi anuntat in curand, lucram la studiul Ad- Market si studiul despre salarii, vom lansa un nou website si un nou newsletter bilingv, in romana si engleza. Pe termen lung, cuvintele de ordine sunt: transparenta, bune practici, fairplay, mai multe trainguri si accent pe unitatea industriei de publicitate.</p> <p>  </p> <p> <strong>Pana acum ce ati observat ca ar trebui imbunatatit in industria romaneasca de publicitate?</strong></p> <p> Sunt director executiv al UAPR de numai cateva luni si am participat pana acum doar la o sedinta de consiliu. Deci mai am multe de invatat pana sa ma pot exprima ce ar trebui imbunatatit. Pana acum e ca si cum as fi parcurs un curs intensiv despre cum functioneaza industria romaneasca de publicitate. Romania este pentru mine o tara noua, limba este noua, mentalitatea este alta, cultura este alta. Trebuie sa ma adaptez. Am multe de invatat, de asemenea trebuie sa-mi definesc rolul aici. Insa mai multa transparenta si fairplay sunt obiectivele cheie pe care mi le-am stabilit.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cat timp intentionati sa stati in Romania?</strong></p> <p> Sunt aici si imi place ceea ce fac la UAPR. Chiar cred ca pot sa fac ceva deosebit pentru industria de advertising de aici. Nu am nicidecum intentia sa ma intorc in Danemarca. Timpul le va rezolva pe toate.</p> <p>  </p> <p> <strong>Aveti de gand sa invatati limba romana?</strong></p> <p> Am urmat deja, la inceputul acestui an, un, curs de limba romana la Institutul Cultural Roman, iar pe diploma mea scrie “foarte bine”. Inteleg cam 60-70% din ce se vorbeste si vorbesc un pic romaneste. Cand timpul imi va permite, o sa ma mai inscriu la inca un curs de limba romana la ICR.</p> <p>  </p> <p> <strong>Eleonore af Schaumburg-Lippe</strong></p> <p> Nascuta in 1978 la Copenhaga, s-a mutat la Bucuresti in 2011. Din 2007 este Project Manager la Asociatia Daneza de Publicitate, iar din 2006 este jurnalist freelancer la HER & NU, o publicatie culturala daneza. Intre 2005 si 2007 a fost coordonator de marketing la retailerul de imbracaminte Escales si anterior a lucrat ca jurnalist si consultant de vanzari la revista daneza “People”. Detine o diploma in Business Administration la Copenhagen Business School (CBS), este licentiata in Multimedia Design &Communication, cu specializare in comunicare interactiva. A urmat cursuri si certificari de marketing, comunicare grafica, management de proiect, vanzari si DTP, psihologie, IT si comunicare.</p>

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE