ING a dat credite de 25 mld. lei și a ajuns la o cotă de piață de peste 10%

Profitul brut al ING Bank România anul trecut a fost de 781 milioane lei, cu 34% mai mult comparativ cu 2017, datorită în principal dezvoltării portofoliului, creșterii numărului de clienți și tranzacțiilor procesate prin conturile ING. Veniturile băncii, care anul acesta sărbătorește 25 de ani de prezență pe piața locală, s-au majorat cu 27% față de anul precedent, depășind 1,82 miliarde lei.

În 2018, portofoliul de credite al ING Bank România a fost de peste 25 miliarde lei, atingând în premieră o cotă de piață din două cifre (10,1%). Segmentul companiilor reprezintă 43%, iar cel al persoanelor fizice – 57%. Anul trecut, 2 din 10 credite de nevoi personale au fost acordate în România de către ING.

“În 2018 am înregistrat cea mai mare creștere de până acum în România. Pe parcursul acestor 25 ani, prin creștere organică constantă, am reușit să acoperim o cotă de piață pe creditare formată din două cifre, respectiv de 10,1%. Am majorat numărul de clienți activi pe segmentul de retail cu 13% și ne-am îmbunătățit prezența digitală prin atingerea unui nou record de 112 milioane autentificări în Home’Bank”, a declarat Michal Szczurek, CEO al ING Bank România.

Numărul clienților activi ai băncii a crescut cu 145.000 în ultimele 12 luni, ajungând la 1,29 milioane, cu 13% mai mult față de anul 2017. Numărul de clienți care își încasează veniturile recurente într-un cont al băncii a crescut la 852.000, având o creștere de 20% în comparație cu 2017. Practic, 1 din 8 români își încasează salariul într-un cont ING. Cota de piață pentru depozite a crescut de la 8,4% la 9,0%, valoarea depozitelor ajungând la 31,1 miliarde lei, cu 18% mai mult față de 2017.

Mizând pe digitalizare, ING are în prezent 30% dintre angajați în domeniul IT – 999 din totalul de 3.691 de angajați. Banca a investit 9 milioane lei în pregătirea angajaților săi în arii precum tehnologie, analiză de date sau robotică. ING Bank a închis în noiembrie anul trecut casieriile, ca urmare a faptului că deja 99% din tranzacțiile clienților se realizau pe platforme digitale, în special prin ING Home’Bank, care are un grad de penetrare în portofoliul retail de 80%. Potrivit Transfond, 3 din 10 tranzacții e-commerce și 1 din 5 plăți la POS sunt realizate cu un card ING. Anul trecut, ING Home’Bank a înregistrat 112 milioane vizite, față de 1,5 milioane de vizite în sucursale, iar 76% dintre accesări vin de pe smartphone. Creditul de nevoi personale disponibil online nu a făcut excepție, contractul fiind semnat electronic de pe mobil în 80% din cazuri. Soluția de plată direct cu telefonul ING Pay a fost folosită de 70.000 persoane, cumulând 2,5 milioane tranzacții.

Divizia de Mid-Corporate Banking (ce include și categoria de IMM-uri) a atins primul miliard de euro de credite acordate clienților, dublându-și cota de piață în ultimii 3 ani până la 8,7%. Platforma de digital banking destinată clienților de Mid-Corporate și IMM-urilor, ING  Business, are 2.200 de clienți care au realizat deja 370.000 tranzactii.

Divizia de Wholesale Banking a ajuns la o cotă de piață de 15% în active, cu 20% creștere în portofoliul de credite. Pe parcursul anului 2018, banca a participat la 5 din 7 împrumuturi sindicalizate, și a revenit pe piața de capital prin listarea de obligațiuni.