MarComm Evenimente parteneri Stiri

Învățăminte de la Shopgrade, ediția a III-a

11 iun. 2021 3 min

Învățăminte de la Shopgrade, ediția a III-a

Reading Time: 3 minute

Shopgrade 2021 a reprezentat zeci de reprezentanți de branduri, agenții, retaileri care s-au reunit pentru o zi plină de rapoarte de research, analize despre trenduri și prezentări de soluții. Cu un line-up de două ori mai mare decât la edițiile precedente, evenimentul a avut loc în București, marcând redeschiderea conferințelor live în context post-pandemic.

Ziua a început cu Raluca Raschip, Consumer Goods & Retail Director la GfK, care a prezentat o perspectivă cantitativă asupra dinamicilor de consum ale anului precedent, categoria care a performat cel mai bine fiind cea a băuturilor alcoolice.

Diana Stafie, Foresight Consultant la Future Station a continuat discuția, schimbând perspectiva de la cum arată retail-ul astăzi la cum va arăta în viitor. Pe lângă faptul că a introdus concepte precum magazinele negre, rafturile robotice și looks today to how it will look in the near future. Besides introducing concepts such as dark stores, robotic shelves and sortimentele conduse de inteligența artificială, Diana a propus și o abordare acționabilă pentru adoptarea de analize cu viziune în operațiunile de zi cu zi.

A urmat Cosmin Marinescu, Managing Director Lummetry AI care a prezentat un caz convingător privind aplicabilitatea practică a inteligenței artificiale. Lucrând doar cu un set de date aflate în orice chitanță din casă, un motor de IA poate prevedea cu o acuratețe incredibilă vânzările viitoare și poate atrage atenția spre conexiuni neașteptate între SKU-uri și categorii.

Florina Zamfir, Client Service Director la g7, a introdus discuția despre cum trebuie făcut sampling-ul, segmentarea condusă de date și delivery-ul acasă. Sampleit, un serviciu dezvoltat inițial în Irlanda oferă brandurilor o conexiune directă cu feedback-ul venit de la consumatori și aduce o nouă dimensiune a social media sampling-ului tactic.

În plus, o nouă modalitate de a manageria proiectele de field marketing a fost prezentată de Silviu Costin, Product Manager la Feasy.io, o platformă customizată construită special pentru industrie și care oferă brandurilor și agențiilor un software de management puternic, dedicat campaniilor, conectat la un marketplace de agenții de teren independenți. Feasy aduce mai multă viteză și transparență proiectelor de field marketing.

În a doua parte a zilei, Radu Atanasiu, Lector de Thinking & Decision in Business la Bucharest International School of Management, a provocat audiența la o porție de gândire critică. În ceea ce privește pitch-urile de sales, viziunea comună este de focusare pe aspectele pozitive, în același timp pregătindu-te în avans pentru cele negative și înțelegând de ce faptul că consumatorii ar putea spune nu este mai eficient.

Și chiar dacă este un pic contrar abordării raționale de business adevărul este că noi, consumatorii, acționăm de cele mai multe ori irațional. În keynote-ul ei Ana Iorga, Chief Neuroscientist la Buyer Brain, a scos în evidență exact comportamentul irațional care poate fi observat în noile călătorii digitale prin care cumpărătorii pot trece. Există o soluție magică și aceea este reducerea fricțiunii și ușurarea vieții consumatorilor.

Sorin Psatta, unul dintre cei mai cunoscuți publicitari din România, i-a adus pe participanți la începuturi. A vorbit despre faptul că un brand este o promisiune și că marketing-ul și publicitatea sunt despre construirea de relații. Și chiar dacă contextul este total diferit, nevoile oamenilor și inspirația sunt aceleași. Iar datoria oamenilor de marketing este tot aceeași: de a rămâne sinceri promisiunii de brand și de a o livra în fiecare zi, pe fiecare canal.

Discuția despre canalele de media a continuat cu Mirela Bucoviceanu, Founder Molecule F și Molecule PR care, ca și influencer, a fost ghidul perfect pentru a povesti despre de ce influencer marketing-ul este aici să rămână. Ea a vorbit atât despre aspectele pozitive, cât și despre părțile mai dificile din munca cu influencerii și a oferit un set de tool-uri care să asigure potrivirea brand-influencer, regula de aur privind acest topic. 

Razvan Cucui, un profesionist sezonier în industria de media și antreprenor în HoReCa a închis ziua cu o poveste intimă despre provocările sale ca business owner în transformarea digitală și distrupția abruptă a modelelor de business. De asemenea, a oferit o serie de insight-uri favorabile despre cum să te repoziționezi și cum funcționează modelul de muncă direct-to-home.

“Am primit un feedback fantastic de la oaspeții noștri și suntem extrem de bucuroși cu decizia noastră și curajul de a găzdui un eveniment offline. A fost un pariu câștigat. Credem că retail marketingul este despre conexiunile umane și, deși recunoaștem valoarea evenimentelor online, nu se pot compara cu întâlnirile față în față. Suntem onorați de prezența atâtor profesioniști în retail marketing la Shopgrade și de deschiderea acestora privind speakerii. 2021 a rămas deja în urmă, am început deja să lucrăm la următorul eveniment, deci stați pepoziții pentru ediția a patra a Shopgrade în 2022, să sperăm fără restricții,” a spus Toni Gherca, CIO g7 Marketing.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: