fbpx
Analize Companii

Învingătorii erei corona: Investiții în îngrijire3 min

29/07/2020 3 min read

Învingătorii erei corona: Investiții în îngrijire3 min

Reading Time: 3 minute

Piața produselor cosmetice, cu vânzări anuale de 500 de miliarde de dolari la nivel global, ar putea să scadă cu 20-30% anul acesta, potrivit unei analize a companiei McKinsey. Dar produsele de îngrijire a pielii și părului, produsele pentru baie (în special cele pentru spa la domiciliu) se numără printre cele care rămân pe plus.

Cum s-au adaptat producătorii locali de cosmetice la actuala situație? Farmec, Gerocossen, Ivatherm, dar și alți jucători din piață, au demarat rapid producția de biocide.

La începutul crizei declanșate de noul coronavirus, compania clujeană Farmec a început să producă în regim de urgență două igienizante pentru mâini sub marca Farmec pentru uz personal, un nou săpun lichid antibacterian Farmec, precum și produsul Nufăr dezinfec­tant universal într-un format extins, iar din aprilie a lansat gama Dermo­farm, care conține dezinfectanți pentru mâini și suprafețe, creați special pentru a fi utilizați în cabinete medicale, saloane de înfrumusețare sau alte spații care impun un grad ridicat de igienă. Pentru noua gamă, compania clujeană a anunțat că are o capacitate de producție de aproximativ 700.000 de unități pe lună.

Și Gerocossen și-a adaptat o parte procesului de producție, pentru a putea fa­brica produse de igienizare, dezinfectante și produse biocide. A lansat gama Ultra Sept, ce include produse cu efect biocid avizate de Institutul Cantacuzino, disponibile în cantități de 1 l și 5 l, urmând să fie dezvoltate și alte versiuni de ambalaje. De asemenea, gama de produse igienizante din portofoliul Gerocossen este completată de Ultra Clean (geluri și loțiuni cu 70% alcool și o cremă pentru mâini intens regenerantă, realizată pe bază de uleiuri naturale bogate în vitamine și nutrienți: ulei de cătină, ulei de morcov și Aloe Vera).

Brandurile românești mai tinere nu se dau bătute, ținând și ele pasul cu condițiile din piață. Techir, de pildă, primul și singurul brand de produse cosmetice și terapeutice îmbogățite cu apă salină și nămol sapropelic din lacul Techirghiol, și-a adaptat linia de producție și a început să fabrice dezinfectanți pe bază de alcool. Pentru dezvoltarea noii game, compania a investit 80.000 de euro și estimează că 20% din vânzările din acest an vor fi reprezentate de noile produse.

Noii dezinfectanți Techir completează gama de săpunuri naturale dedicate igienizării mâinilor, iar reprezentanții companiei estimează o capacitate de încărcare în recipiente de o tonă de produs finit pe zi, în condițiile în care, la finalul lunii iunie, fa­brica nu funcționa la capacitate maximă pe fondul măsurilor de siguranță luate odată cu declanșarea crizei COVID-19.

Dermatocosmeticele, în creștere

Ivatherm a înregistrat o creștere a vân­zărilor cu 46% în primele cinci luni ale anului 2020 în raport cu aceeași perioadă a anului trecut și estimează că la finalul acestui an va ajunge la vânzări de 20 de milioane de lei, în creștere cu 50% față de 2019, în ciuda efectelor pandemiei de COVID-19.

În contextul actual, există două ten­dințe noi în ceea ce privește obiceiurile consumatorilor. Anxietatea și preocuparea crescută față de sănătate schimbă felul în care alegem produsele pe care le consumăm. Preferințele consumatorilor se îndreaptă tot mai mult spre produse si­gure de farmacie, testate pentru eficiență și siguranță. Pe de altă parte, există o tendință nouă de întoarcere la produse care utilizează resursele locale, așa cum este și cazul nostru”, explică actuala tendință de creștere Rucsandra Hurezeanu, fondatoare și CEO al companiei Ivatherm.

În noul context, Ivatherm a lansat pe piață de la sfârșitul lunii aprilie primele geluri pentru dezinfectarea mâinilor și soluții biocide. De asemenea, compania a donat cadrelor medicale din spitale dezinfectanți, dar și produse hidratante pentru protejarea și îngrijirea mâinilor afectate de soluțiile pe bază de alcool.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 345 (15 iulie – 15 septembrie 2020). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *