Companii Business Interviuri Tech

Mari-Noëlle Jégo-Laveissière, Orange Group: O viziune pentru convergență în Europa

21 feb. 2023 5 min

Mari-Noëlle Jégo-Laveissière, Orange Group: O viziune pentru convergență în Europa

Reading Time: 5 minute

Orange a fost mereu cunoscut drept cel mai bun operator de servicii mobile, iar în ultimii ani a evoluat spre servicii de telecomunicații mai complexe, printr-o strategie convergentă și accelerarea extinderii rețelei de fibră în toată Europa.
Am stat față în față cu Mari-Noëlle Jégo-Laveissière, CEO adjunct al Orange Group responsabil pentru Europa, inclusiv România. La noul sediu Orange, ultraelegantul Bridge din Issy-les-Moulineaux, o clădire primitoare și impunătoare în același timp, am vorbit despre cum se schimbă piața telecomunicațiilor într-o lume digitală tot mai complexă.

Foto: Vali Mirea

Agenda unui lider

Tehnologia, evoluția telecomunicațiilor și inovația prin 5G nu sunt singurele puncte importante pe agenda unui lider precum Mari-Noëlle. Impactul schimbărilor climatice, sustenabilitatea și noile practici de lucru hibride sunt toate chestiuni pe care trebuie să le gestioneze în timp ce răspunde unor provocări neașteptate, precum războiul din Ucraina ori creșterea prețurilor la nivel global. „Războiul din Ucraina a avut cea mai mare influență asupra anului 2022 și a fost un eveniment care a generat un extraordinar sentiment de solidaritate la nivelul Grupului Orange. Ca răspuns imediat, am distribuit peste 1,2 milioane de cartele SIM și am implementat Wi-Fi în zonele din jurul granițelor Ucrainei. Această criză a venit cu provocări de business majore, inclusiv creșterea globală a prețurilor la energie, care a afectat toți operatorii de telecomunicații. În acest context, accesul la surse de ­energie verzi a devenit și mai urgent. În ciuda acestor provocări, am reușit să ne atin­gem toate obiectivele de afaceri în ­Europa și chiar să le depășim, iar acesta este un rezultat excelent„, a spus Mari-Noëlle, un lider foarte concis, hotărât și încrezător în punctele forte ale companiei și ale echipei sale.

Fibră, 5G, B2B

După cum spuneam, Orange Group își bazează strategia pe convergență, care se traduce prin pachete de conectivitate mobilă, internet fix, TV și alte servicii pentru clienți.Avem o viziune pentru convergență, mai exact să fim operatorul convergent sustenabil numărul 1 din Europa. În România, facem pașii necesari pentru a ne extinde acoperirea cu fibră. Desigur, 5G rămâne punctul nostru forte. În ceea ce privește zona de business, soluțiile B2B sunt un mare atu și putem vedea o creștere și rezultate foarte bune aici„, a declarat liderul ­Orange. Viziunea pentru convergență a devenit mai clară și în România, când am asistat, în 2021, la una dintre cele mai mari tranzacții de pe piață, între Orange și operatorul de servicii fixe Orange Romania Communications (pe atunci TKR).

Investiții de peste 460 de milioane de euro

În noiembrie 2022, piața telecom din România a trecut printr-una dintre cele mai mari licitații de spectru din ­ultimele decenii, iar Orange a investit 264 de milioane de euro în taxe de licență. Pentru Orange, spectrul nou achiziționat înseamnă o acoperire ­viitoare mai bună, dar și dezvoltarea rețelelor de mare viteză mai puternice și mai inovatoare, cum ar fi 5G. Ope­ratorul a anunțat și investiții mai mari în dezvoltarea rețelei, în valoare de 200 de mili­oane de euro, după încheierea tranzacției cu Orange Romania Communications. În urma acestor investiții, am vrut să aflu ce ar trebui să aștepte clienții și piața de la Orange în acest an?

Când ne-am întâlnit în martie anul trecut, vorbeam deja despre investiții în fibră și extinderea 5G. În 2022, am adăugat noi orașe, precum Bacău, Arad ori Sibiu pe harta Orange 5G, și am ajuns la 25 de orașe în total până la sfârșitul anului. Trebuie să ne creștem amprenta rețelei, iar acesta este unul dintre obiectivele principale pentru 2023, astfel clienții se pot aștepta la o acoperire mai bună și la cea mai bună calitate în conectivitate pentru serviciile fixe și mobile„, spune Mari-Noëlle.

Ecosistemul de startup-uri

Orange colaborează de mai mulți ani cu startup-urile atât local, cât și la nivelul grupului. De altfel, ecosistemul Orange din România reprezintă peste 40 de startup-uri care fac astăzi parte din acceleratorul Orange Fab. În 2022, compania a anunțat că a investit peste 2 milioane de euro în achiziții de soluții de la ­startup-uri. Dar cum convertesc companii precum Orange produsele startup-urilor în soluții de business viabile?Am lucrat mereu îndeaproape cu startup-uri ca parte a rețelei Orange Fab și le oferim expunere pe piețe din Europa și Africa, prin cele 17 acceleratoare pe care le desfășurăm la nivel de grup. Mai mult, includem produsele sau algoritmii lor în ofertele și procesele noastre interne și, astfel, generăm business pentru ei. Ne concentrăm foarte mult pe schimbul de know-how și experiență, iar ei pot accesa, cu ajutorul Orange, orice expert de care au nevoie, de la un inginer 5G la profesioniști în compresia imaginii. Vom găsi persoana potrivită care să-i ajute să-și dezvolte produsul„, a precizat Mari-Noëlle.

Un alt mod de a lucra cu ­startup-urile este prin 5G Labs, care aduce împreună companii mari, echipe Orange, cerce­tă­tori și startup-uri într-un spațiu de laborator în care există o rețea 5G standalone nativă completă, cu toate capabilitățile IT. Astfel se dezvoltă noi use-case-uri și noi procese, în domenii precum orașe inteligente, auto, sănătate și multe altele. Un exemplu concret, în 5G Lab-ul din România, este ­colaboarea cu startup-ul ­SecurifAI pentru dezvoltarea unei soluții de securitate pentru orașe ­bazate pe inteligență artificială. De asemenea, soluția de telemedicină Telios Care este utilizată de angajații Orange România„, completează Mari-Noëlle.

Sustenabilitate și The Bridge

Responsabilitatea socială și sustenabi­litatea au devenit subiecte importante pe agenda încărcată a ­liderilor ­C-level. Orange are un istoric de inițiative în domeniu, însă schimbările climatice și criza energetică au dus la accele­rarea acțiunilor în zona de sustenabilitate. Mari-Noëlle a vorbit ­despre o stra­tegie în trei puncte: „Primul punct, să consumăm mai puțin, iar aici ne refe­rim în mod special la energie, incluzând, desigur, rețeaua noastră. Lucrăm mult la virtualizarea rețelei, partajarea RAN și la alte măsuri care ne ajută să reducem consumul. În 2022 față de 2021, în Europa, am ­redus consumul de energie, în ciuda faptului că utilizarea datelor a crescut cu 31%. Ne propunem, de asemenea, să creștem utilizarea surselor de energie verde. Al doilea punct, ne concentrăm asupra economiei circulare. Avem programul RE, lansat recent și în România. Trebuie să ne asigurăm că reutilizăm și reciclăm componentele pe care le folosim pentru a construi dispozitive, accesorii și rețele. Al treilea punct – ne implicăm în zona de educație digitală – ­
construim o rețea de Centre Digitale Orange, spații în care puteți găsi un mix de formare pentru competențe digitale, ce vizează mai ales categoriile vulnerabile de persoane care de obicei nu au acces la acest nivel de educație. Vom deschide un Centru Digital ­Orange în România în 2023
.”

Niciuna dintre realizările menționate nu ar fi posibilă fără echipele ­Orange. Așa cum s-a întâmplat cu multe companii de pe tot globul, pandemia a schimbat modul de muncă pentru mulți angajați. Întâlnirea noastră a avut loc la noul sediu al ­Orange – supranumit Bridge – și am întrebat-o pe Mari-Noëlle care este filosofia din spatele acestei clădiri noi și ce schimbări a adus munca hibrid în birouri? Putem vorbi și despre o schimbare a mentalității?

Am vrut să reinventăm modul în care lucrăm la birou – cum lucrăm cu oamenii care vin fizic la serviciu și cu cei de la distanță. Orice angajat al Orange poate lucra la Bridge; indife­rent dacă se află între întâlniri sau vine din altă țară. Este un spațiu universal, deschis și pentru clienți. Suntem într-o paradigmă ­flex-office, valabilă și pentru mine, iar asta înseamnă că nu avem propriul nostru spațiu. Încă încerc să mă obișnuiesc cu asta, trebuie să recunosc. De asemenea, încercăm să facem un mix în spațiile de lucru – de la foarte calm și liniștit până la spații deschise sau încăperi creative. Acest lucru cu siguranță nu este perfect, pentru că locurile liniștite tind să fie foarte aglomerate uneori, dar învățăm. ­Vedem Bridge ca pe un instrument de lucru și depinde de noi să-l folosim la întregul său potențial„, a spus Mari-Noëlle punctând provocările modului de lucru hibrid.

După această incursiune în lumea ­telecom, am plecat din noul Bridge spre vechea și emblematica Notre Dame. Acolo, în inima orașului și a istoriei Parisului, urma să vedem tehnologia Orange „la treabă”. 

#BizFranta este un proiect marca Biz, unic în lume. Partenerii ediției sunt GroupamaOrange și Air France.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 370 (16 februarie – 15 martie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: