fbpx
Interviuri Marketing

Marketingul la puterea baschetului5 min

22/07/2014 4 min read

Marketingul la puterea baschetului5 min

Reading Time: 4 minute

Federatia Romana de Baschet organizeaza, sub egida FIBA Europe, Campionatul European U18, feminin, la Timisoara si Oradea, in perioada 17-27 iulie 2014, Campionatul European de Baschet 3×3, in perioada 5-7 septembrie 2014, in Piata Universitatii, iar in vara anului viitor, va organiza, in premiera, si Eurobasket Feminin 2015, la Timisoara si Oradea, in parteneriat cu Federatia de Baschet din Ungaria. Horia Paun, Presedintele Federatiei Romane de Baschet, explica cum functioneaza, la 80 de ani de la infiintare, organizatia pe care o conduce si principiile pe baza carora marketingul sportiv ar putea fi impulsionat in Romania.

ZEN_0679_pp
Horia Paun, Presedintele Federatiei Romane de Baschet

Cum este organizata Federatia Romana de Baschet?

Federatia Romana de Baschet are ca obiectiv reglementarea acestui sport si totodata dezvoltarea lui la nivel national. Managementul Federatiei este format dintr-o Adunare Generala, cu minim o intrunire anuala, precum si urmatoarele structuri – Biroul Federal, Biroul Executiv si, de asemenea, Comisii si Colegii Centrale.

Care este la ora actuala starea marketingului sportiv in Romania?

Sportul este un domeniu care atrage un public foarte larg, lucru care starneste in mod direct interesul brandurilor. Daca ne raportam la baschet, faptul ca salile sunt mereu arhipline, ca tot mai multe meciuri sunt televizate si au o audienta buna, dar mai ales faptul ca in jurul acestui sport exista o comunitate extrem de activa, au determinat de fiecare data implicarea brandurilor. Acestea isi doresc atat promovare si o vizibilitate extinsa, cat si asocierea cu activitati care sustin un stil de viata sanatos. Tipurile de asociere sunt extrem de diversificate, de la sustinerea financiara a echipelor de club si a celor nationale, pana la competitii sportive si dezvoltarea unor campanii punctuale. Ceea ce ne dorim este ca brandurile sa se asocieze nu numai cu performanta in mod punctual, ci si cu dezvoltarea pe termen lung a unor noi generatii de sportivi, dar si cu promovarea in general a sportului practicat de publicul larg, fara scopul unei performante.

Care sunt provocarile marketingului sportiv, domeniu aflat inca la inceput in Romania?

Una dintre provocarile actuale in marketingul sportiv ramane obtinerea sponsorizarilor, mai ales daca ne raportam la sustinerea pe termen lung. Aici trebuie subliniat si faptul ca in momentul de fata Legea Sponsorizarii nu este una avantajoasa, care sa incurajeze cu adevarat companiile sa sustina sportul prin beneficii fiscale. O astfel de schimbare, precum si existenta a cat mai multor companii cu viziune pe termen lung in ceea ce priveste implicarea in sport ar putea duce la dezvoltarea marketingului sportiv.

Cum sprijina Federatia Romana de Baschet dezvoltarea relatiilor comerciale dintre sportivi si branduri?

Cea mai buna modalitate prin care putem sustine apropierea brandurilor de acest sport este prin dezvoltarea unei comunitati bine definite in jurul lui – este vorba despre un public diferit de cel al altor sporturi, caracterizat prin educatie si venituri peste medie, un stil de viata extrem de activ. Accesul la aceasta comunitate, fie ca vorbim despre juniori, fie despre seniori, reprezinta un beneficiu important pentru branduri. In plus, numeroasele evenimente pe care le organizam anual vin in sprijinul dezvoltarii acestui tip de relatii cu companiile locale. De asemenea, incercam sa oferim acces catre categorii foarte diversitificate, prin existenta unor grupuri de varsta pentru competitii foarte bine definite – babybaschet, minibaschet, Juniori – U13, U14, U15, U16, U17, U18, U20, precum si seniori, atat masculin, cat si feminin. Evenimentele internationale, de amploare, atrag insa in continuare cel mai mult atentia partenerilor. De exemplu, in toamna acestui an are loc pentru prima data in Europa, dar si in Romania, Campionatul European de Baschet 3×3, o competitie extrem de spectaculoasa, care a atras deja atentia unui numar mare de branduri care doresc sa se implice nu numai financiar, ci si activ in desfasurarea acestuia.

Cum sustineti baschetul astfel incat sa devina un sport si mai atractiv in randul copiilor si adolescentilor romani?

Baschetul este un sport care se bucura deja de un succes mare in randul copiilor si pentru ca la nivelul amator este extrem de accesibil – ai nevoie doar de un cos si o minge. Totusi, dincolo de asta, ne dorim sa descoperim copii talentati, pasionati de baschet, care isi doresc sa faca performanta. De aceea, organizam anual evenimente dedicate copiilor, cel mai important fiind Liga Nationala de Baby si Mini Baschet, un eveniment desfasurat la nivel national, unde echipe de copii cu varste cuprinse intre 8 si 12 ani se intrec pentru castigarea marilor titluri. Anual la eveniment participa peste 3.000 de copii, iar pasiunea, competitivitatea si ambitia celor mici ne motiveaza de fiecare data sa venim cu noi proiecte pentru ei. Evenimentul se desfasoara in fiecare an intr-un oras diferit pentru ca in final scopul lui este de a reabilita sau crea noi terenuri, mai ales in cadrul unitatilor scolare, care sa ramana pentru copii si dupa incheierea competitiei. De altfel, echipa Federatiei este in permenenta in legatura cu autoritatile locale, mai ales cu institutiile scolare, cu scopul de a creste interesul copiilor din fiecare oras pentru acest sport. Baschetul ajuta foarte mult copiii pentru o dezvoltare armonioasa atat fizic, cat si din punct de vedere al caracterului. Vorbim aici despre spiritul de echipa, despre responsabilizare, beneficii care ajuta copiii pe termen lung. De aceea, avem in plan pentru perioada urmatoare crearea unor campanii majore de educare, inclusiv in scoli, in privinta beneficiilor sportului, in care suntem siguri ca vom avea si sprijinul autoritatilor.

Extra info

Federatia Romana de Baschet a fost infiintata in anul 1931 si este membru fondator al Federatiei Internationale de Baschet (FIBA) din anul 1932. De-a lungul timpului, echipele nationale aflate sub egida Federatiei au obtinut rezultate importante in cadrul competitiilor sportive internationale. In plus, in momentul de fata, Liga Nationala, atat cea de baschet feminin dar si cea de baschet masculin, este puternica si competitiva, inclusiv datorita jucatorilor straini care au ales sa joace in Romania in ultimii ani..

Federatia Romana de Baschet este constituita in acest moment din cluburile si asociatiile judetene de baschet si cele ale Municipiului Bucuresti. La inceputul anului 2013, avea inregistrate 248 de cluburi cu echipe de baschet, iar in prezent are aproximativ 40.000 de practicanti, dintre care peste 18.000 sunt sportivi legitimati. In Romani, baschetul este al doilea sport ca numar de fani si de cluburi.

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *