Digital Interviuri Interviuri & Opinii MarComm Tech

KUBIS META, prima divizie din regiune dedicată experiențelor de brand imersive

12 iul. 2022 6 min

KUBIS META, prima divizie din regiune dedicată experiențelor de brand imersive

Reading Time: 6 minute

KUBIS, una din cele mai importante agenții integrate independente din regiune, marchează împlinirea a 14 ani de existență înființând o nouă divizie – KUBIS META, dedicată proiectelor de tip Metaverse. Divizia se va specializa în consultanță, strategie și implementare pentru experiențe virtuale imersive în platforme gazdă cum sunt Horizon Worlds, Decentraland, Roblox, în dezvoltarea unor spații virtuale proprietary, în consolidarea de parteneriate cu artiști NFT locali și internaționali, dar și în crearea de astfel de asset-uri, de filtre AR, experiențe gamified și parteneriate cu dezvoltatorii din industria e-games.

Biz a vorbit și aflat informații în premieră de la Vlad Popovici, Managing Partner KUBIS și Marius Goleanu, Head of Innovation KUBIS.

Cum a evoluat KUBIS în acești ultimi ani?

Vlad Popovici: KUBIS a inovat constant, pivotând cel puțin o dată la câțiva ani prin prisma trendurilor, dar si a oportunităților de business. Credem mult în agilitatea ca mindset general.

Servicii noi: de la digital only la end-to-end campaigns, am crescut în interiorul agenției o divizie de B2B care lucrează eminamente cu unele dintre cele mai tari companii din US, ne dorim să ne specializăm și mai mult în zona de marketing automation, unde vedem un huge demand, chiar și pe plan local.

Specialiști: am continuat să aducem, alături de echipa noastră core, cei mai buni oameni din industrie specializați în zona de comunicare integrată, B2B și tech. Oamenii sunt cel mai important asset al KUBIS, și o zicem de 14 ani, nu doar din timpul pandemiei, cum poate o fac alții.

Procese de lucru: deși suntem o agenție mare, procesele de lucru ne ghidează să fim mai eficienți, iar mindsetul antreprenorial ne ține tot timpul agili și în mișcare. În plus, certificările din zona de managagement, securitate IT și parteneriatele cu diverși provideri de servicii globale (ex: Hubspot) ne fac competitivi mai ales pentru proiectele internaționale.

CommUnity International: invitația de a ne alătura celei mai puternice rețele de agenții independente din UE a fost confirmarea ca agenția noastră este una dintre cele mai relevante agenții locale. CommUnity are peste 33 de agenții din aproape tot atâtea țări, iar acoperirea întregii Uniuni Europene, know-how-ul, cât și potențialul de business intra-agenții ne aduce numai beneficii.

De ce KUBIS META și de ce acum? Nu credeți că este un pic prea devreme pentru o piață emergentă?

Vlad: KUBIS a fost dintotdeauna o agenție poziționată și percepută în sondajele despre industrie în acel loc special aflat la intersecția dintre creativitate și tehnologie. Ne-am construit bunul obicei de a walk the talk în privința inovației prin proiecte landmark, de la experimente cu vizualizarea emoțiilor prin neuroheadsets pentru Grolsch, la prima copertă NFT pentru Imperiul Leilor în Biz.

Am fost dintotdeauna early adopters în privința noilor tehnologii și credem cu tărie că metaverse este o progresie firească de brand experience care va transforma piața pe o curbă de creștere exponențială, estimată să atingă o valoare de 800 de miliarde de dolari în următorii 2 ani, cu jucători de top precum Meta, Microsoft, Apple și Google într-o cursă aprinsă.

Am decis că vrem să investim în viitor și să îl sprijinim încât să devină prezent cât mai rapid și în România. În plus, este o cale de manifestare a poziționării noastre la KUBIS – All angles. All in. Nu putem vorbim de „all angles” în 2022 fără servicii integrate din sfera Metaverse. Așa că mergem all in și în această sferă.

Marius Goleanu: Există companii care ne inspiră și care au făcut proiecte de referință în acest domeniu. Fie că vorbim de Journee din Berlin, Rumfoords din New York, sau Metavision Studios din Londra. Am deschis deja discuții cu unele dintre ele, învățăm constat și îmi doresc să ajungem un jucător de referință în Estul Europei, în această ligă. Este un domeniu de inovare care va avea o dezvoltare accelerată și este important pentru noi să fim în joc chiar de la început și să ne construim expertiza în mod solid.

Kubis a lansat KUBIS META

Cum veți demara acest proiect? Care sunt planurile generale?

Marius: În primul rând, ne consolidăm echipa cu oamenii potriviți care au skilluri relevante pentru Web3. Fie că vorbim de 3D designers si character designers, riggers, animatori sau developeri cu experiență în Unreal Engine 5 și Unity.

Vlad: După cum spunea și Marius, ambiția noastră este de a deveni un deschizător de drumuri care să creeze familiaritate pentru all things metaverse în România și în regiune. Ne propunem să ajungem la nivelul de oferi consultanță în toate componentele esențiale: experiențe  virtuale imersive în platformă gazdă cum sunt Horizon Worlds, Decentraland, Roblox sau poate chiar dezvoltarea unor spații virtuale proprietary, parteneriate cu artiști NFT locali și internaționali și crearea de astfel de asset-uri, filtre AR, experiențe gamified și parteneriate cu dezvoltatorii din industria e-games.

Care au fost criteriile de alegere a noilor echipe?

Vlad: Deși suntem încă în faza exploratorie, o echipă core care să poată duce cap coadă un astfel de proiect are o componență destul de bine definită: 3D Environement artist, Character Designer, Rigger, Animator si Devops. Avem o parte din aceste resurse intern, și pentru restul vom porni o campanie de recrutare, care va pune accent pe competență și creativitate.

În plus, ne dorim sa extindem echipa pe măsură ce vin proiecte cu oameni în zona de blockchain, dar să aducem lângă noi și specialiști sau studiouri de producție si să coalizăm toate aceste forțe într-un HUB regional care să poată implementa proiecte de anvergură internațională.

Ce înseamnă acest nou departament din punct de vedere investiții în tehnologie? Când sperați să ajungeți la breakeven?

Vlad: Investiția în tehnologie, echipamente, dar mai ales echipa core, pentru șase luni, se ridică undeva la 150.000 euro. Breakeven-ul este estimat în șase-nouă luni de la începerea efectivă a funcționării echipei si sperăm ca primele proiecte, preponderent internaționale, deja să fie contractate în primele trei-șase luni.

Ce fel de clienți aveți în vedere pentru astfel de proiecte?

Marius: Vizăm în primul rând clienții actuali din portofoliu care au deja un apetit mai pronunțat pentru inovație, pentru că am crescut relația cu ei în acest spirit. Ne interesează, de asemenea, clienții din piață care au o orientare future-facing si vor să își demonstreze leadership-ul prin pionierat în acest domeniu.

Vlad: Există și oportunități regionale prin prisma parteneriatului pe care îl avem cu agențiile independente din CommUnity International Network. Un pilon important de business va fi din calculele noastre și piața din Statele Unite, unde KUBIS are deja mai mulți clienți din sfera B2B. În SUA fenomenul Metaverse este, evident, mult mai cunoscut, mai ales după ce branduri precum Miller Lite au oferit experiențe imersive chiar în momente dedicate publicității tradiționale, cum este Super Bowl.

Cum se va transforma storytelling-ul de brand în noua paradigmă?

Vlad: Sunt sigur că Metaverse-ul va aduce abordări noi si în privința storytelling-ului brandurilor si advertising-ului în general. Oamenii au iubit dintotdeauna poveștile și acest lucru a dus în Web2 la explozia tuturor formelor de conținut de brand de diverse formate mai lungi sau mai scurte adaptate diverselor platforme.

Marius: Gradual, vom asista în Web3 la transformarea storytelling-ului în storyexperiencing. Consumatorii nu vor mai asista pasiv la evenimentele și personajele dintr-un conținut de brand, ci îl vor putea co-crea în timp real, ei vor putea face propriile alegeri în legătură cu evoluția firului narativ.

Poate deveni acest spațiu o unealtă practică pentru vânzări?

Vlad: Există branduri care deja folosesc realitatea augmentată pentru a le permite consumatorilor să încerce accesorii vestimentare sau să vadă cum va arăta un mobilier într-un anumit spațiu sau pentru a proba un anumit stil de machiaj. Metaverse-ul va duce aceste experiențe de showcasing a produselor la nivelul următor: reprezentanțe virtuale imersive, produse virtuale dorite chiar mai mult decât cele reale. E suficient să ne uităm la colecțiile NFT de la Coca-Cola si Adidas care au fost licitate pentru sume cu adevărat impresionante.

Cum vedeți voi pașii pentru prezența unui brand în Metaverse?

Vlad: Primul ar fi identificarea publicului țintă și a obiceiurilor de lifestyle si de consum în mediul virtual. Trebuie să știm care sunt platformele cu care sunt mai familiari și care sunt nevoile lor digitale. Cel de al doilea este monitorizarea atentă a concurenței. Pe măsură ce acest spațiu va deveni tot mai aglomerat, trebui să fii sigur că poți oferi o experiență mai bună pentru consumatorii tăi, prin creativitate și inovație.

Marius: Următorul pas ar fi alegerea platformei și a activării potrivită brandului respectiv. Sunt importante atât flexibilitatea, cât și accesibilitatea pentru clienți, cât de ușor le va fi să exploreze lumea nouă pe care o construiești pentru ei. Ultimul pas și probabil cel mai important este planificarea lansării în Metaverse atât din punct de vedere al strategiei de engagement, cât și a celei de promovare si amplificare.

Care sunt implicațiile acestor tehnologii pentru cultura organizației și munca de echipă?

Marius: Este limpede că lumea nu va mai reveni vreodată la lucrul integral de la birou, cel puțin în timpul vieții noastre. Libertatea de a lucra de oriunde câștigată în pandemie, nu va putea fi înlocuită de niciun pachet de beneficii.

Vlad: Toate formele actuale de muncă la distanță au însă limitări de interacțiune despre care sunt sigur că vor fi eliminate în Metaverse. Vom putea lucra remote în timp ce simțim cu adevărat că împărțim aceeași cameră, crescând astfel coeziunea echipei care rezultă de aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: