Mall-urile bat comertul stradal

Peste 45 % dintre bucuresteni isi fac cumparaturile la mall, de altfel Bucurestiul fiind orasul din Romania cu cele mai multe astfel de centre comerciale, arata un studiu GfK Romania, realizat pe un esantion de 1000 de respondenti din toata tara, cu varsta de peste 15 ani si care a investigat obiceiurile de cumparare a hainelor la romani.

Marcile cunoscute sunt prima optiune cand este vorba de improspatarea garderobei, atat pentru cei foarte tineri, dar si pentru cei de varsta medie, peste 50% spunand ca prefera sa isi cumpere produse ale marilor lanturi de branduri.

H&M conduce in topul celor mai frecventate magazine de brand, la nivel national, dar si in capitala. Celelalte magazine de profil care conduc in topul preferintelor (cel mai frecvent vizitate) in orasele mari si in Bucuresti sunt: Kenvelo, Zara, C&A, Bershka, Pull&Bear, New Yorker, Stradivarius, Mango si Koton.

Potrivit aceluiasi studiu, mall-urile exceleaza si la capitolul frecventa de cumparare. Peste 70% dintre cei care isi iau haine minim o data la 3 luni fac achizitia la mall, in timp ce din magazinele stradale de profil doar 50% dintre respondenti cumpara atat de des.

Imaginea difera fata de orasele mari, unde mai putin de 30% dintre cumparatori viziteaza frecvent mall-urile pentru achizitii de haine, dar si fata de orasele sub 200.000 de locuitori, unde locurile dedicate unor astfel de cumparaturi sunt fie magazinele de profil situate la strada, fie pietele/ tarabele cu imbracaminte.

“Cumparatori frecventi sunt si cei care fac achizitia obiectelor de vestimentatie online, insa vanzarile online de articole de imbracaminte sunt mult mai bine reprezentate in Bucuresti fata de restul tarii – 11% din bucuresteni afirma ca isi cumpara des haine din online, fata de doar 5% in restul tarii”, afirma Iulia Pencea, Group Account Manager GfK Romania.

Outlet-urile se numara si ele printre canalele foarte des accesate de catre bucuresteni – un sfert dintre ei spun ca isi cumpara frecvent haine de la outlet-urile care comercializeaza branduri faimoase.

O treime dintre cei intervievati declara ca asteapta perioada promotiilor pentru a-si cumpara articole vestimentare.

Cat investesc romanii in haine?

Intrebati despre suma pe care au cheltuit-o pe imbracaminte sau incaltaminte in ultima luna, peste 15% dintre romanii din urban au declarat ca au cheltuit peste 200 RON, media fiind ridicata de catre bucuresteni – 22% dintre ei au facut achizitii care depasesc aceasta valoare in luna precedenta.

Pentru un sfert dintre romani cumparaturile de haine au loc o data la 2-3 luni, grupele de varsta care cumpara cel mai des, uneori chiar mai des de o data pe luna, fiind cei intre 18 si 34 de ani.