Tech Stiri

Managementul datelor prin expansiune externă

17 ian. 2020 3 min

Managementul datelor prin expansiune externă

Reading Time: 3 minute

La Star Storage, cea mai mare companie din România specializată în soluții de arhivare, stocare și management al datelor, ponderea veniturilor din servicii de pe piețe externe a ajuns la 20%. Cătălin Păunescu, CEO și Fondator Star Storage, mizează pe expansiunea internațională a business-ului și deschiderea de birouri regionale.

Cum a arătat business-ul Star Storage anul trecut  și ce planuri aveți pentru 2020?

Pentru 2019 estimăm venituri de 15 milioane de euro, o creștere modestă, însă ceea ce este cu adevărat important este structura veniturilor: pentru acest an, focusul nostru a constat în dezvoltarea produselor software proprii și serviciilor recurente/serviciilor cu valoare adăugată (servicii cloud). Astfel, din punct de vedere al distribuției veniturilor, la sfârșitul acestui an vom înregistra aproximativ 40% din venituri din furnizarea de produse software și servicii asociate. În ceea ce privește expansiunea internațională, pentru 2019 estimăm că ponderea veniturilor provenite din zona internațională în total venituri va fi de 20%. Astfel, ca rezultat, pentru acest an estimăm o creștere a profitabilității operaționale (Gross Margin) de +13% față de 2018 și un nivel al EBITDA de peste 2 milioane de euro. În 2018 am înregistrat venituri de 14,5 milioane de euro, cu precizarea că am avut o creștere a veniturilor provenită din zona internațională de +228% (3,2x versus 2017) ajungând la o pondere de 10% a veniturilor provenite din internațional în total venituri. Dacă ne raportăm la așteptările privind 2020, estimăm o dublare a veniturilor obținute din dezvoltarea și furnizarea produselor software proprii (în special din internațional) și o creștere de 20% pentru serviciile cloud și serviciile externalizate de procesare a documentelor.

Cum arată, în momentul de față, expansiunea internațională?

În prezent, Star Storage dezvoltă și furnizează soluții IT pentru peste 500 de clienți – companii de top (IMM-uri și corporații) din banking, sectorul financiar, telecom, industria energetică și administrația publică, prezente în 20 țări de pe 4 continente: Europa, America de Nord, Africa de Sud și Asia prin intermediul celor peste 100 de parteneri globali (alianțe strategice, integratori de sisteme, companii de consultanță și parteneri locali, regionali, globali). În acest moment, ne concentrăm pe Europa, în special pe piețele din Marea Britanie, Olanda, Franța, Germania și Elveția, unde avem clienți de top din diverse industrii: asigurări, bănci, industria aerospațială, transporturi, administrație publică. De altfel, avem clienți de top și în Statele Unite și Asia- Pacific (bănci, auto, retail). Printre cei mai cunoscuți clienți, la nivel global, se numără una dintre cele mai mari companii de asigurări și reasigurări din lume – cu sediul în Elveția, cel mai mare retailer american, o importantă instituție de apărare din Europa, cea mai mare companie de servicii financiare din SUA, una dintre cele mai mari instituții de învățământ din SUA, cea mai importantă bancă din Hong Kong și China, una dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume.

Care a fost impactul preluării diviziei OMO de către Lykos asupra business-ului Star Storage? Intenționați să faceți preluări de companii din România sau din afara României, în perioada următoare?

Vânzarea diviziei OMO, în cadrul căreia activau 32 de angajați, a permis simplificarea operațiunilor Star Storage și concentrarea pe direcțiile strategice ale companiei, cu potențial mare de creștere, atât la nivel național, cât și internațional. În prezent, Star Storage are, în total, 260 de angajați. Din punct de vedere al cercetării și dezvoltării de produse și soluții IT, în ultimii ani am investit masiv pentru a genera soluții smart, iar pe termen scurt aceasta este direcția – să investim și să creștem propria echipă. Pe termen mediu nu excludem achiziții, dar ne concentrăm pe creșterea vânzărilor și pe expansiunea internațională prin deschiderea unor birouri regionale.

Care sunt liniile de business ale companiei?

La ora actuală, după vânzarea diviziei de producție documente (OMO), Star Storage este cel mai mare furnizor de servicii IT din România care dezvoltă soluții de stocare, arhivare, protecție și management al datelor (40% din venituri), servicii de externalizare (20% din venituri) și servicii cloud (40% din venituri). Aceste trei linii de business includ portofolii de produse și servicii cu multiple sinergii. De exemplu, putem instala produsele noastre software la sediul clientului sau putem livra un serviciu la cheie, de tip SaaS (Software as a Service), dacă împachetam produsele noastre software cu portofoliul de servicii cloud livrate din centrul nostru de date. De asemenea, de cele mai multe ori furnizăm soluțiile noastre software împreună cu serviciile externalizate de procesare documente oferind clienților, în acest mod, o soluție la cheie.

Pe plan intern, care au fost cele mai importante proiecte din ultimul an? Ce zone de creștere a business-ului mai sunt pe piața din Romania?

Sectorul public a dispărut aproape în totalitate în business-ul nostru. Estimăm că, la sfarșitul acestui an, doar 3% din venituri vor proveni din sectorul public. Principalele noastre zone de focus, în Romania (cu proiecte în 2019), au fost cele derulate pentru segmentul enterprise din banking, asigurări și energie (utilități). Suplimentar, un segment în care noi am investit mult, iar rezultatele au început să apară, este cel al clienților mici și mijlocii, unde oferim aceleași soluții din punct de vedere al calității precum pe segmentul enterprise, însă la un preț mai accesibil pentru nivelul de dezvoltare al companiilor adresate. Sprijinim, astfel, eficientizarea clienților din segmentul companiilor mici și mijlocii prin digitalizarea operațiunilor și prin migrarea către soluții livrate din cloud.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: