Interviuri Tech

Manageri în prima linie: Ciprian Mirea, Director of Ecosystem și Head of Trade Marketing, Huawei Consumer Business Group

31 iul. 2020 7 min

Manageri în prima linie: Ciprian Mirea, Director of Ecosystem și Head of Trade Marketing, Huawei Consumer Business Group

Reading Time: 7 minute

Care a fost impactul restricțiilor impuse de pandemie asupra ecosistemului Huawei? Cum ați ajutat partenerii?

Contextul actual este unul provocator, atât la nivel local, cât și la nivel global. Dacă la începutul primăverii a necesitat adaptarea planului de business și orientarea stategiei către mediul digital, în acest moment, odată cu relaxarea actuală, focusul nostru este să identificăm mixul corect de offline și online în abordarea noastră pe piață. Situația deosebită în care ne aflăm a pus și pune o presiune mai mare pe tot ceea ce planificăm și vrem să punem în aplicare. Avem însă know-how-ul necesar pentru a ne adapta situației, pentru a depăși barierele pe care le întâlnim în această perioadă și pentru a continua să le livrăm utilizatorilor tehnologie de ultimă oră.

În ceea ce privește dezvoltarea ecosistemului HUAWEI, lucrurile nu au fost afectate și am reușit să ne adaptăm rapid situației și să lucrăm în continuare la fel de eficient. Desigur, a trebuit să găsim noi soluții pentru perioada actuală și astfel ne-am mutat de la întâlniri face to face cu partenerii noștri către conferințe video în mediul online, prin WeLink (platforma internă) sau Zoom. Am fost și suntem în permanentă legătură cu aceștia și ne întâlnim constant în mediul virtual pentru a stabili cum putem avansa cu proiectele pe care le avem în plan, astfel încât să continuăm să venim în sprijinul utilizatorilor cu tehnologii HUAWEI de top. Pentru ei, pot spune că a fost relativ ușor să se adapteze contextului, dat fiind că erau mai obișnuiți decât noi cu modul acesta de lucru de la distanță. Echipele noastre de suport și R&D sunt mereu active și la dispoziția dezvoltatorilor, fie că vorbim despre centrele regionale din Polonia și Turcia sau despre colegii din China.

Cum s-a adaptat echipa pe care o conduceți la noua realitate?

Atât echipa de Ecosistem/Mobile Services, cât și cea de Trade Marketing, s-au adaptat rapid la modelele de lucru la distanță impuse de noua realitate în care ne aflăm. Așa cum am punctat și anterior, organizăm periodic întâlniri video în mediul online, atat interne, cât și cu partenerii noștri externi. Analizăm constant dinamica pieței și încercăm să găsim cele mai bune soluții alături de partenerii HUAWEI cu care lucrăm îndeaproape, astfel încât să ne continuăm activitatea, respectând toate angajamentele și planurile pe care le-am setat.

Cum a evoluat Huawei AppGallery la nivel de aplicații (locale și internaționale) și cum stimulați folosirea sa de către tot mai mulți utilizatori?

Evoluția Huawei AppGallery este extraordinară, numărul aplicațiilor locale depășind deja pragul de 600, în condițiile în care, acum aproximativ 6 luni, numărul total de aplicații românești era egal cu 0. Avem aplicații importante și utile din toate categoriile, atât pe plan local, cât și internațional. În plus, organizăm permanent concursuri și lansăm oferte speciale, prin care utilizatorii pot obține extra beneficii în magazinul Huawei AppGallery, iar acest lucru se vede direct în creșterea utilizatorilor și în faptul că aceștia rămân fideli platformei.

Traficul a crescut de aproximativ 6 ori în comparație cu acum câteva luni, iar curba de creștere rămâne exponențială. Printre activitățile pe care le demarăm pentru a aduce extra beneficii utilizatorilor Huawei AppGallery se numără concursurile speciale, prin intermediul cărora aceștia câștigă puncte HUAWEI pentru fiecare aplicație instalată, fiecare punct fiind echivalentul unui leu. Aceștia pot utiliza punctele pentru a-și activa diferite servicii suplimentare, precum spațiu suplimentar de stocare în Cloud, teme, fonturi sau extra beneficii în jocurile preferate. Mai mult decât atât, colaborăm constant cu partenerii locali pentru a oferi beneficii speciale utilizatorilor care descarcă aplicațiile lor direct din Huawei AppGallery, cum ar fi: pizza gratuită de la Jerry’s Pizza, bilete la film prin aplicația Cinemagia, bugete de promovare ale anunțurilor și tombole prin LaJumate.ro, iar exemplele de acest fel pot continua. Și pentru această vară pregătim ceva special pentru cei care descarcă aplicații, astfel încât aceștia să poată câștiga și premii fizice: telefoane, tablete sau căști, dar și diferite vouchere puse la dispoziție de către parteneri.

Ce planuri de extindere a ecosistemului Huawei aveți pentru perioada următoare? Ce noi aplicații mobile vor fi lansate în viitorul apropiat în AppGallery?

Planul nostru este să continuăm în același ritm alert și să punem mare accent pe parteneriatele locale. Așadar, ne dorim să fim diferiți, să avem o abordare originală și să aducem aplicațiile locale mai aproape de utilizatori și de nevoile lor. De altfel, am observat un ritm mult mai bun la nivel de descărcări pentru multe aplicații, în comparație cu perioada lor de lansare din alte magazine de aplicații. Partenerii noștri de la Olx, Biziday, VirtualCards, Cinemagia, Pago, MyEnel, dar și alții, ne-au confirmat evoluția foarte bună, atât din punctul de vedere al numărului de descărcări, cât și al numărului de utilizatori noi.

Continuăm, așadar, să analizăm toate canalele de comunicare cu publicul nostru pentru a vedea care sunt nevoile acestora din punctul de vedere al aplicațiilor care încă nu sunt disponibile în Huawei AppGallery, pentru a ne ajusta prioritățile, astfel încât să creăm pentru ei cea mai bună experiență de utilizare. Suntem foarte activi și în Social Media și discutăm constant cu utilizatorii prin intermediul paginilor noastre dedicate: HuaweiMobileRo sau AppGalleryRo.

Printre aplicațiile noi din AppGallery se numără: Star Taxi, MyEnel, Card Sodexo România, E.ON România, MyEdenred, Știri din RomÂnia, Digi Online, MobilePay, Saloanele Magic, Underline, Orange Games, Yoxo by Orange.

Star Taxi este chiar una dintre primele aplicații de taxi & ride sharing din regiune integrată 100% cu serviciile HMS. Compania ne-a transmis faptul că este foarte important să fie alături de toți utilizatorii de taxi, deci și de utilizatorii HUAWEI, a căror cotă de piață este de aproximativ 30% în România. Ne așteptăm ca în viitorul apropiat să ni se alăture în această călătorie și alte aplicații importante la nivel regional.

Ce ne puteți spune despre investiția în R&D? Ce oportunități și ce provocări a adus această perioadă în domeniul R&D?

Există investiții masive pentru întregul ecosistem HUAWEI, care se aplică nu doar la nivel de dezvoltatori, ci și în dezvoltarea soluțiilor HUAWEI, atât software, cât și hardware, dar și în materie de comunicare pentru aceste servicii și platforme. De asemenea, avem planuri de a susține comunitatea locală de dezvoltatori și ne dorim să fim prezenți la evenimentele viitoare dedicate lor: conferințe, hackaton-uri, training-uri sau webinarii. Pe lângă investițiile în R&D, venim în întâmpinarea dezvoltatorilor locali și cu pachete de promovare pentru aplicațiile lor, astfel încât acestea să fie vizibile rapid în ecosistemul HUAWEI, generând noi utilizatori și noi descărcări.

Cum a evoluat echipa responsabilă de ecosistemul HUAWEI în România în această perioadă?

În România, am pornit această nouă divizie anul trecut în luna octombrie. În acel moment, aveam 0 aplicații locale și 0 dezvoltatori în Huawei AppGallery. Inițial, echipa a fost alcătuită din 2 persoane care au pus bazele strategiei la nivel local. Acum, într-un timp relativ scurt, echipa a crescut la 7 persoane, acoperind categoriile business development, strategie, marketing sau suport tehnic, dedicate comunității de dezvoltatori. Rezultatele nu au întârziat să apară și, în acest moment, avem peste 600 de aplicații locale și peste 100 de dezvoltatori care lucrează cu serviciile HUAWEI.

Care sunt principalele beneficii pentru care un utilizator ar migra la ecosistemul HUAWEI?

Modelele noi de telefoane au fost foarte bine primite pe piața locală. Acestea oferă utilizatorilor cele mai noi tehnologii hardware și software dezvoltate de HUAWEI. În momentul în care alegi un smartphone HUAWEI, te bucuri de cele mai noi tehnologii, la prețuri accesibile. De exemplu, cu Huawei P40 lite, poți avea acces la camere foto quad, 6GB memorie RAM, 128 GB stocare și Supercharge 40W, pentru un preț actual între 1000-1100 lei. Pe de altă parte, cu Huawei P40 lite E te poți bucura de un display generos de 6.4’’, de un procesor octa-core cu 4GB RAM și de o cameră triplă de 48MP, la un preț accesibil, cuprins între 729-800 lei. Un alt exemplu elocvent este Huawei Y6p, un dispozitiv performant și accesibil, echipat cu o baterie de 5000 Mah, procesor octa-core și 64GB spațiu de stocare, disponibil la aproximativ 599 lei. Astfel, cu telefoanele HUAWEI, ai acces la o experiență de utilizare foarte bună, la specificații de top și la transferul tuturor aplicațiilor preferate din vechiul telefon pe cel nou, folosind soluții dedicate HUAWEI, precum Phone Clone. În plus, pe lângă pachetul hardware foarte puternic pentru segmentul de preț în care se află, telefoanele îți oferă acces și la întregul ecosistem HUAWEI, dar și la ofertele speciale ale partenerilor din magazinul de aplicații Huawei AppGallery – pizza gratuită, bilete la film sau puncte HUAWEI pentru diverse extra servicii.

Care este strategia HUAWEI adoptată în România și cum diferă aceasta de strategia la nivel internațional?

Așa este, avem o strategie axată în jurul smartphone-ului de tipul 1+8+n, unde 8 reprezintă celelalte categorii de produse și „n” numărul nemărginit de interacțiuni pe care acestea le au cu dispozitive externe din zona de IoT. În România, atenția cade asupra unei strategii de tipul 1+4+n, unde 4 reprezintă principalele categorii de produse pe care le avem în prim plan, pe lângă smartphone-uri: laptop-uri, tablete, dispozitive purtabile și smart audio. Toate cele 4 categorii prezintă creșteri de peste 2 cifre sau chiar 3 în cazul segmentului de laptop-uri, dispozitive purtabile și smart audio. Din punctul de vedere al volumului de vânzări, imediat după smartphone-uri se poziționează tabletele, categorie în care suntem lideri de piață, în timp ce, în cazul dispozitivelor purtabile, HUAWEI ocupă poziția a doua din punctul de vedere al cotei de piață. Toate aceste categorii sunt susținute de ecosistemul software HUAWEI, de serviciile mobile și de Huawei AppGallery, al 3-lea cel mai mare magazin global de aplicații.

Care a fost strategia HUAWEI pentru a se menține în topul preferințelor consumatorilor, în ciuda restricțiilor impuse la nivel internațional?

Noi avem o strategie bine pusă la punct, care are în centrul său clientul HUAWEI, utilizatorul de smartphone-uri. În toate deciziile pe care le luăm, punem la baza eforturilor desfășurate satisfacția acestuia. Conform ultimelor date, cota de piață HUAWEI în România a ajuns la aproximativ 30% la nivel general, iar în zona de Open Market, la aproximativ 33%. Mai mult decât atât, aproximativ 1 din 3 români alege să cumpere un smartphone HUAWEI. Am urmărit îndeaproape toate solicitările, sfaturile și nemulțumirile clienților noștri și am reacționat rapid pentru îmbunătățirea experienței lor. Ne bazăm pe transparență și dezvoltăm în continuare relația brand – cumpărător, îndreptându-ne viziunea și mai departe de interacțiunea acestuia cu produsul în magazin sau în mediul online. Suntem alături de clienții noștri și după ce își cumpără un produs HUAWEI, prin liniile dedicate de suport VIP și pe rețelele de socializare oficiale. Le răspundem rapid tuturor întrebărilor sau sugestiilor prin intermediul comunităților online, dar și cu ajutorul consultanților dedicați HUAWEI din magazine.

Cum s-a resimțit anul 2020 în comparație cu 2019?

Plin de provocări, mai dinamic, mai activ. Ne-a forțat să gândim out of the box și să ne adaptăm rapid tuturor schimbărilor. În același timp, acum, după această jumătate a anului, putem spune că deciziile și strategia pe care le-am adoptat s-au dovedit a fi de succes. Rezultatele se văd atât în vânzări și în cota de piață, cât și în nivelul de satisfacție al utilizatorilor.

Personal, care sunt produsele HUAWEI pe care le folosiți constant în afara biroului?

Printre produsele pe care le folosesc la birou, dar și în afara lui, se numără Huawei P40 Pro, MateBook X Pro, tableta Huawei MediaPad M6, pe care o folosește mai ales cel mic, atunci când se conectează pe Zoom cu grădinița, căștile FreeBuds 3 și smartwatch-ul Watch GT 2. Pe lângă acestea, la mine în casă există și alte produse HUAWEI pe care familia le folosește cu drag. De exemplu, soția are și ea câteva dispozitive HUAWEI pe care le folosește zilnic și de care este foarte mulțumită: Huawei P30 Pro, căștile Huawei FreeLace și ceasul Watch GT2, varianta feminină.

Ce campanie HUAWEI implementată la nivel local v-a plăcut cel mai mult?

Ne dorim ca toate campaniile să fie livrate la cel mai înalt standard de fiecare dată și lucrul acesta se vede și în vânzări, dar și în market share. Dintre campaniile preferate, voi aminti: Unseen Romania by HUAWEI, lansarea Huawei Watch GT2 în parteneriat cu Racing Academy și am convingerea că următoarea campanie de vară pentru Huawei AppGallery va intra, de asemenea, în lista favoritelor.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: