Companii Interviuri

Perfectiune in fiecare ceasca

28 apr. 2015 5 min

Perfectiune in fiecare ceasca

Reading Time: 5 minute

Celebrul brand de cafea deschide in vara primul Nespresso Boutique din Romania si intentioneaza sa preia si o parte dintre localurile in care cafeaua este prezenta deja prin distribuitor. De la sfarsitul anului trecut, Sonia Nastase Country Manager al Nespresso Romania, pregateste, alaturi de echipa sa, intrarea oficiala a brandului pe piata din Romania si si-au propus sa ofere iubitorilor de cafea o noua experienta. Sonia Nastase a dezvaluit pentru Biz o parte dintre surprizele care ii asteapta pe cei care apreciaza o cafea excelenta si solutiile pe care le propune Nespresso pentru piata locala.

Care sunt principalele provocari cu care va confruntati la intrarea in Romania?

Nespresso este un brand de lux, recunoscut la nivel international pentru calitate si serviciile de inalta clasa. Nespresso nu este doar o cafea inegalabila, businessul consta in vanzarea de aparate de cafea de ultima generatie, o selectie de 10 sortimente de cafea Grand Cru pentru segmentul B2B si 23 de sortimente de cafea Grand Cru pentru segmentul B2C si servicii personalizate. Calitatea timpului si a experientei petrecute alaturi de brand sunt aspectele cele mai importante ale acestei “trilogii”. Evident, un astfel de business implica oameni pasionati de ceea ce fac. Asa este si echipa mea iar calitatea de Country Manager in cadrul ei imi deschide drumul catre mari satisfactii, insotite de provocari pe masura: oferirea unei viziuni la nivelul intregului business Nespresso Romania, transferul permanent de valoare in practica zilnica de leadership, inspiratia si motivarea oferite echipei. Mai mult, cele doua segmente de business pe care vom activa si dubla relatie brand-HoReCa, respectiv brand-consumator, necesita o foarte buna coordonare. Conversatia in categorie devine mai complexa si implica mai multa promptitudine, cunoastere, atentie, forta.

Ce solutii propune Nespresso pentru piata din Romania?

In privinta ofertei destinate clientilor profesionali, Nespresso pune la dispozitie zece sortimente de cafea Grand Cru, cu gusturi, note aromatice, niveluri de intensitate si optiuni de servire diferite. Expertii nostri in cafea verde selecteaza numai boabe de cea mai inalta calitate din cele mai bune regiuni de cultivare a cafelei din lume. In urma acestui proces riguros de selectie, doar 1-2% din cafeaua cultivata la nivel mondial indeplineste profilurile noastre specifice de gust si aroma si standardele noastre inalte de calitate si sustenabilitate. De asemenea, Nespresso ofera o gama larga de aparate de cafea profesionale, usor adaptabile tuturor configuratiilor de spatiu si specificului afacerilor. Fie ca vorbim despre cafele gourmet sau retete elaborate pe baza de lapte, prepararea acestora se poate realiza rapid si simplu. Din vara vom lansa si platforma de comert online, destinata atat clientilor B2B cat si consumatorilor finali, propunandu-le o experienta de utilizare intuitiva si completa.

La sfarsitul acestei veri deschideti primul Nespresso Boutique. Care este conceptul?

Lansarea Nespresso Boutique, pe Calea Dorobantilor 210, marcheaza un moment important in relatia directa a brandului cu publicurile sale. Este primul pas in crearea unei experiente desavarsite prin produs, serviciu, ambianta, conversatie. Ne dorim sa devenim locul preferat al bautorilor rafinati de cafea, sa ii cunoastem indeaproape, sa le “simtim” preferintele si sa fim acolo pentru a le oferi continut personalizat. Usurinta viralizarii ideilor in 2015 intareste calitatea Nespresso Boutique de vector esential in comunicarea de brand. Spatiul social media permite clientilor impartasirea locurilor preferate si a impresiilor despre acestea; scoate la suprafata simpatia fata de brand, fidelitatea, dar si exigenta asteptarilor. Un simplu check-in devine marca a unui status, scoate la lumina gusturi si idei, chiar si cultura din care face parte individul. Astfel, lansarea Nespresso Boutique faciliteaza manifestarea, in plan practic, a culturii Nespresso: momente de calitate petrecute intr-un ambient rafinat, alaturi de o cafea exceptionala.

Care sunt planurile de dezvoltare pentru Romania?

In acest moment, consideram prioritara crearea unei experiente autentice de brand pentru segmentul de clienti office si HoReCa, iar ulterior si pentru consumul pentru acasa. Respectand strategia de business care a consacrat brandul la nivel international, Nespresso isi propune sa devina si in Romania alegerea restaurantelor de gastronomie fina si a hotelurilor de lux. Ca volum al parteneriatelor HoReCa, vom prelua o parte dintre localurile in care eram prezenti prin distribuitor, criteriile de selectie a acestora fiind legate preponderent de adresabilitatea Nespresso. Mizam mai degraba pe identificarea partenerilor potriviti, in acord deplin cu ADN-ul brandului nostru, si nu pe o dezvoltare agresiva cantitativa. In ceea ce priveste segmentul B2C, Nespresso functioneaza pe baza unui model de afaceri care presupune contact direct cu consumatorul, prin cele trei canale de distributie proprii: magazinul exclusiv, platforma de e-commerce si Centrul de Relatii cu Clientii. Brandul este foarte aproape de clientul final si se asigura constant de calitatea serviciului pe care clientul il primeste. Avantajul acestui model consta in intelegerea intregului proces astfel incat sa putem asigura servicii de o calitate exceptionala. Mai mult, avem sansa de a construi relatii durabile si semnificative cu clientii nostri, bazate pe feedback, ascultare si intelegere. Astfel, valorificam oportunitatea de a le iesi in intampinare, discret, dar punctual, prin anticiparea nevoilor lor.

Ce inseamna brandul Nespresso in industria producatoare de cafea?

Nespresso este un produs de lux, care se pozitioneaza ca Louis Vuitton-ul cafelei, se promoveaza cu George Clooney si este asezat foarte sus in piata internationala. Ca pozitionare in cadrul industriei producatoare de cafea, Nespresso este pionier si nume de referinta la nivel global in categoria cafelei portionate premium. Este cel care a creat cele mai inalte standarde nu doar la nivelul calitatii cafelei (provenienta, selectie, prajire si macinare), ci si la nivelul livrarii si prezentarii acesteia (accesorii, modalitate de prezentare & servire). Mai mult, Nespresso a introdus cultura coffee boutique-ului aliniat unui concept de brand, asimiland nevoile consumatorului atat din perspectiva lui de shopper, cat si din cea de leisure explorer, de cautator permanent al experientelor exclusiviste. Astfel, Nespresso si-a construit in cadrul industriei producatoare de cafea un ecosistem propriu, consecvent unor standarde foarte ridicate de calitate si unor practici de brand extrem de riguroase.

Cum se diferentiaza o cafea de lux de cele obisnuite?

Nespresso a ales denumirea de Grands Crus pentru sortimentele sale de cafea, intrucat acestea sunt atent selectionate din cele mai bune culturi de cafea din lume. Incepand cu momentul recoltarii cireselor de cafea, pana in momentul final al degustarii, Nespresso se mandreste cu implicarea sa riguroasa in fiecare etapa a procesului de productie. Aceasta ne permite sa garantam consumatorilor o cafea de o calitate inegalabila in fiecare ceasca de cafea. Compania foloseste doar “boabe de cafea Gourmet”, soiuri exceptionale de cafea riguros selectionate din cele mai bune regiuni producatoare de cafea din lume si testate pentru a satisface cele mai rafinate gusturi. Dupa selectie, expertii de la Nespresso amesteca soiuri de cafea de origini diferite, aidoma marilor maestri parfumieri, asigurandu-se ca profilurile lor aromatice se completeaza si se intensifica reciproc. Expertiza, creativitatea si inspiratia confera o personalitate unica fiecarui sortiment Grand Cru, astfel incat consumatorii ajung sa savureze un gust exceptional in fiecare ceasca.

De ce sunt importante prajirea si macinarea?

Cafeaua isi dezvolta pe deplin potentialul aromatic in timpul procesului de prajire. Pentru fiecare soi de cafea stabilim procese de prajire specifice, concepute special pentru a scoate in evidenta caracteristicile intrinseci ale fiecarui loc de origine. Finetea gradului de macinare influenteaza felul in care cafeaua curge in ceasca. Pentru procesul de macinare stabilim profiluri distincte, pentru a ne asigura ca obtinem de fiecare data rezultatul dorit, in fiecare ceasca. Cafeaua proaspat macinata este ambalata in capsule de aluminiu laminat care o protejeaza de contactul cu aerul, lumina si umezeala. Forma acestora asigura curgerea optima a apei sub presiune prin capsula de cafea in ceasca. Inchise ermetic, capsulele garanteaza calitatea constanta a cafelei, pastrandu-i prospetimea si izoland cele aproape 900 de arome diferite timp de 12 luni. Prin aceasta modalitate de ambalare se asigura controlul optim al costurilor, se reduce cantitatea de deseuri si se simplifica procesul de curatare al aparatelor. Nu in ultimul rand, sistemul unic Nespresso (interactiunea dintre capsula de aluminiu Nespresso si aparatul de cafea Nespresso, cu extractia sub inalta presiune caracteristica aparatelor profesionale) ne permite sa controlam fiecare variabila pentru a produce cafeaua perfecta, ceasca dupa ceasca.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: