fbpx
Interviuri Tech

Manageri în prima linie: Cosmin Moldovan, Sales Director, Huawei Consumer Business Group5 min

31/07/2020 3 min read

Manageri în prima linie: Cosmin Moldovan, Sales Director, Huawei Consumer Business Group5 min

Reading Time: 3 minute

Care a fost evoluția vânzărilor de produse și servicii HUAWEI în această perioadă dificilă pentru orice business?

Ultimul an a fost unul extrem de interesant pentru noi. Contextul din 2019 ne-a împins să regândim atât modul în care comunicăm la nivel local, cât și evoluția noastră pe piață. Anul acesta, în martie, spre exemplu, când au apărut restricțiile de siguranță, noi eram deja în plin proces de schimbare. Astfel, ne-a fost mai ușor să ne adaptăm rapid la dinamica pieței. În plus, și atenția sporită pe care o aveam în plan pentru mediul online a contribuit puternic pozitiv la păstrarea și creșterea vânzărilor pentru anumite produse.

Ce poziție ocupă HUAWEI pe piața smartphone-urilor și cum a evoluat cota sa de piață?

Poziția noastră pe piață nu s-a schimbat, însă trebuie menționat că în acest moment cota noastră de piață a ajuns la un nivel maxim pentru istoricul local, un indicator perfect al încrederii în brandul HUAWEI în România. Azi, unul din trei smartphone-uri vândute în Romania este brandul HUAWEI. Bineînțeles, mai trebuie să avem în vedere și explozia pieței de tablete în această perioadă, segment unde suntem lideri de piață de ceva vreme.

Cum colaborați cu operatorii din România?

Avem de mulți ani parteneriate puternice cu marii jucători din piața locală, parteneriate pe care ne bazăm întotdeanua. În perioada aceasta am lucrat mai aproape ca oricând, deși activitatea noastră s-a desfășurat mai mult de acasă, însă rezultate bune, menționate și mai sus sunt o dovadă clară că perioada aceasta ne-a apropiat și consolidat parteneriatele.

Ce caracteristici are piața locală de smartphone-uri? Diferă față de alte piețe?

Piața din România are câteva particularități. Dacă în Europa vedem o mare fragmentare a vânzărilor, aici doi producători reprezintă aproape 80% din vânzările locale. De asemenea, vedem un apetit al consumatorului român pentru segmentul premium, acesta alegând să facă un efort financiar suplimentar pentru o experiență mobilă rapidă și de calitate. O experiență alimentată și de calitatea rețelelor mobile din România, unde știm cu toții cât de bine stăm.

Ce noutăți ați avut în această perioadă? Ce pregătiți în următoarea perioadă pentru consumatori?

HUAWEI a fost un standard al inovației în zona de tehnologie dintotdeauna. Ne-am obișnuit consumatorii de produse HUAWEI să aducem ceva nou cu fiecare telefon lansat. Am adus prima cameră foto duală, primul sistem periscopic de zoom sau prima amprentă în ecran. Iar exemplele pot continua. Anul acesta am adus deja în România Huawei P40 Series cu al său vârf de gamă Huawei P40 Pro, însă, deși nu putem să împărtășim prea multe informații, planul nostru de lansări va fi mai bogat ca oricând, cu noutăți atât pe zona de smartphone-uri, cât și pe tablete, dispozitive purtabile, marcând totodată și o extindere substanțială la nivel de ecosistem.

Care este strategia de business HUAWEI adoptată în această perioadă dificilă pentru a-și menține relevanța și stabilitatea pe piața locală și internațională?

La nivel globa, începând cu luna aprilie, am devenit liderii pieței de smartphone-uri, poziție ce ne asigură de faptul că ritmul inovației noastre pe zona de produse și servicii nu va încetini. La nivel local, ca și comuncare, suntem mai prezenți ca niciodată și vom continua să investim atât în comunicarea pe produse (lansările de de vârfuri de gamă), cât și în comunicarea ce ține de ecosistem, acolo unde App Gallery, magazinul nostru de aplicații, începe să-și facă simțit prezența din ce în ce mai mult. În plus, în perioada aceasta ne concentrăm pe mediul online, iar asta pentru că segmentul a crescut exponențial. Ca și până acum, ne punem baza și în parteneriatele locale, în care avem mare încredere, cât și în dorința consumatorului de a avea la îndemână produse performante, pentru care pregătim oferte speciale periodic. Suntem încrezători că vom ieși poate chiar mai bine decât am intrat în această perioadă dificilă pentru toată lumea.

Personal, care sunt produsele HUAWEI pe care le folosiți constant în afara biroului?

Telefonul mobil este indispensabil, iar Huawei P40 Pro este perfect pentru nevoile mele. De asemenea, am avut norocul să testez ceasuri inteligente de mai bine de 14 ani, dar până acum ecranul insuficient de mare și încărcarea mult prea frecventă nu m-au convins să port unul dintre ele zilnic. Însă, de când am încercat Huawei Watch GT2, cu al său ecran Amoled și dimensiune perfectă (46mm), mă bucur de faptul în fiecare zi că bateria ține atât de mult încât uit să-l încarc (până la două săptămâni între încărcări). A devenit primul smartwatch pe care nu-l dau jos niciodată.

Ce campanie HUAWEI implementată la nivel local v-a plăcut cel mai mult?

Colegii mei sunt foarte de creativi, iar proiectele au fost multe, de-a lungul timpului. Este tare greu să aleg ce mi-a plăcut cel mai mult. Dacă trebuie să aleg unul, mi-a rămas o amintire puternică legată de #UnseenRomania. Un proiect ce a implicat o echipă de exploratori, cu obiectivul să redescopere România având la dispoziție doar un Huawei P30 Pro și patru motociclete. Pe lângă aventuri și amintiri noi, cu ce s-au întors a fost un video 4k ce pune într-o lumină nouă frumusețile meleagurilor noastre. Vă invit să-l descoperiți pe paginile noastre de social media.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *