Companii Interviuri OPEN FOR BUSINESS

Hotel Cișmigiu: #Workfromhotel în siguranță

20 oct. 2020 3 min

Hotel Cișmigiu: #Workfromhotel în siguranță

Reading Time: 3 minute

Capitala a intrat în scenariul roșu, ceea ce înseamnă că activitatea restaurantelor este închisă, iar hotelurile trebuie să aplice măsuri mai stricte, dată fiind gravitatea situației. București a trecut de pragul de trei cazuri la mia de locuitori. Mirela Cojocaru, Director General Hotel Cișmigiu, a explicat pentru Biz care sunt efectele aceste măsuri și cu este afectată întreaga industrie.

 

Trăim un an cu totul special. Cum a fost pentru hotel Cișmigiu activitatea în acest an până acum?

Anul 2020 este de departe un an excepțional pentru toată lumea, dar pentru industria hotelieră pot spune că este cea mai grea încercare de până acum. Poate fi numit un an al supraviețuirii.

Ce măsuri ați adoptat până acum?

Am fost nevoiți să închidem hotelul la sfârșitul lunii martie. L-am redeschis pe 2 iunie și, între timp, am schimbat toate procedurile interne de lucru, am implementat un ghid operațional pentru managementul COVID-19 și am instruit personalul pentru a ne asigura că oferim oaspeților noștri un mediu sigur din punct de vedere sanitar.

Autoritățile au luat niște măsuri dure care vă afectează activitatea. Care este părerea legată de aceste măsuri?

Într-adevăr, măsurile luate de autorități au fost destul de dure, ne-au afectat și ne vor mai afecta activitatea. Sunt convinsă ca acum prioritatea națională o reprezintă sănătatea cetățenilor, iar noi, cei din industria HORECA, înțelegem acest aspect și dorim să sprijinim întru totul acțiunile Guvernului.

În același timp, este nevoie de măsuri de sprijin pentru această industrie, care a pierdut anul acesta aproape 80% din cifra de afaceri. Ne vom afla în imposibilitatea de a susține businessul funcțional pe termen lung, dacă Guvernul nu va introduce, cât mai repede, măsuri de sprijin.

Ce soluții propuneți pentru ca sectorul HORECA să poată funcționa fără pauze și fără probleme sanitare în acest perioadă?

Dacă fiecare operator din segmentul HORECA ar implementa proceduri de lucru și se va ocupa cu rigurozitate de respectarea acestor proceduri de siguranță pentru oaspeți, sunt convinsă că atât hotelurile cât și restaurantele pot funcționa, și că putem gestiona această situație, fără a fi nevoiți să închidem unitățile. Soluția este respectarea, cu strictețe și fără excepții, a regulilor transmise de specialiști și de Organizația Mondială a Sănătății. La Hotel Cișmigiu am implementat peste 60 de măsuri de siguranță și protecție împotriva riscului de infectare cu noul coronavirus, iar prioritatea noastră zilnică este respectarea acestor proceduri.

Cum credeți că putem traversa această criză?

Din punctul meu de vedere, această criză poate fi traversată printr-o cât mai rapidă adaptabilitate. Acum, mai mult ca niciodată, flexibilitatea și capacitatea fiecăruia de a se adapta la o situație nouă, excepțională, face diferența între cei care vor rezista pe piață și cei care vor dispărea. În acest context, cred că singura soluție este să adoptăm măsurile necesare pentru siguranța oaspeților noștri și apoi să analizăm foarte bine piața, pentru a oferi oaspeților ce au nevoie în această perioadă.

Cum veți face față provocărilor în următoarele luni?

În următoarele luni, vom încerca sa echilibrăm foarte bine balanța între cheltuielile operaționale și să identificăm noi surse de creștere a veniturile. Am regândit spațiul hotelului dincolo de funcția sa primară de cazare, și am venit cu oferte noi adaptate la context. Una dintre acestea este  #Workfromhotel, o ofertă cu Day Pass-uri prin care punem la dispoziție spații din hotel – foyer, săli de conferință și apartamente – pentru lucrul remote. Clienții pot închiria apartamentele pe timpul zilei și le pot folosi ca spațiu de lucru, acestea fiind dotate cu birou și cu living pentru discuții și întâlniri.

Cum credeți că se va schimba industria hotelieră din România?

Această experiență dureroasă va duce cu siguranță la schimbări majore în industria hotelieră. Atât oaspeții cât și hotelierii vor acorda o importanță mult mai mare curățeniei și siguranței sanitare, va crește gradul de digitalizare a hotelurilor și se va lărgi aria de servicii pe care acest sector o va oferi călătorilor.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: