Tech

Mobile World Congress, Barcelona 2014 – Ziua 4

28 feb. 2014 4 min

Mobile World Congress, Barcelona 2014 – Ziua 4

Reading Time: 4 minute

In cea de-a patra zi, si ultima, petrecuta la Mobile World Congress, am fost in cautarea elementelor care construiesc ideea de conectivitate si mobilitate in toate aspectele vietii urbane, idee sub umbrela careia s-a aflat, de altfel, editia din acest an a show-ului de la Barcelona.

Astfel, masinile conectate prin tehnologia mobila de la Ford (foto 1, 2 si 3), precum si Mercedes care a dezvaluit o masina echipata cu setul Qualcomm – un sistem ultraperfomant de operare al computerului autoturismului si infotainment, stau drept dovada ca lucrurile evolueaza rapid la nivel de concept… ramane de vazut cat de repede vor fi preluate si folosite pe scara larga de utilizatori.

Conectivitatea in industria auto ar putea insemna, pe scurt, mai putine blocaje in trafic, economisirea de energie, timp si resurse si chiar imbunatatirea fluxului comercial. Specialistii considera cooperarea dintre industria auto si cea a telecomunicatiilor drept esentiala si apreciaza ca aceasta relatie se va dezvolta tot mai mult in perioada urmatoare.

Cei de la Ford sunt atat de increzatori bazandu-se pe cifre: pana in 2030, 60% din populatia globala va trai in zone urbane, iar pe drumuri vor rula nu mai putin de 2 miliarde de masini. Tocmai in aceasta directie, marii producatori de masini urmaresc sa dezvolte o tehnologie performanta pe baza careia sa fabrice vehicule conectate, utilizand GPS, wireless si radar pentru a simplifica transportul, pentru a evita aglomeratiile, a spori siguranta si a economisi timp. Intr-una din conferintele sustinute la Barcelona anul acesta, reprezentantul Ford Motor, Steven Odell, afirma ca “masinile reprezinta smartphone-urile viitorului”, apreciind ca utilizatorii se asteapta, in zilele noastre, sa aiba experienta conectivitatii in masinile lor, asa cum este si cea oferita de telefoanele lor mobile. Totodata, Odell crede ca foarte curand conectivitatea va fi un factor principal de decizie in achizitionarea unei masini, iar 80% dintre vehicule vor fi conectate pana in 2020.

La finalul zilei, ne-am propus sa mai trecem inca o data pe la standuri, dar de data aceasta cautand aspectele neconventionale si iata ce ne-a atras atentia:

Fitbit, lider in categoria Connected Health & Fitness, a oferit vizitatorilor sansa de a experimenta efectele tehnologiei purtabile (foto 4 si 5). Astfel, in timpul evenimentului, fiecare participant care a acceptat provocarea Fitbit, si-a putut monitoriza activitatea, distribui statistici, invitandu-si totodata si prietenii sa participe – totul prin intermediul device-urilor lor mobile. Accesoriile din gama Fitbit monitorizeaza, in timpul zilei, numarul de pasi efectuati, distanta parcursa, minutele de activitate, precum si caloriile arse, in timpul noptii calitatea somnului, iar dimineata vor asigura o trezire silentioasa. Gadgeturile sunt compatibile cu sistemele de operare Android si iOS, fara conectare prin cablu. Gama Fitbit cuprinde gadgeturi inovative precum bratara Fitbit Flex si dispozitivele discrete pentru curea Fitbit One si Fitbit Zip.

Promovarea neconventionala a operatorului telecom Tektronix in standul caruia a fost amplasata o masina cu inghetata (foto 6), totul desfasurandu-se sub sloganul “a happy network delivers happy customers”. Un stand al carui design deschis denota valorile companiei: puternic, dar in acelasi timp, cald si primitor.

La standul celor de la ZTE (foto 7), atmosfera destinsa si cosmopolita lasa sa se intrezareasca strategia de marketing a companiei: cum problema lor actuala este legata de faptul ca cele mai multe vanzari de telefoane ZTE au loc in China, reprezentantii companiei vor sa-si extinda cat mai mult business-ul si in Europa. La MWC, producatorul chinez a lansat, printre altele, si doua telefoane cu sistem de operare Mozilla Firefox. Facand parte din seria ZTE Open, cele doua telefoane sunt Open C si Open II.

Ce-am retinut din editia 2014 a MWC?

Indiferent cum evolueaza tehnologia (device-urile devin tot mai “friendly” pentru utilizatori – mai subtiri, mai usoare, comenzile sunt mai rapide, dar in acelasi timp complexe), indiferent cate feature-uri noi sunt implementate, creativitatea nu are limite, asa ca mereu vom fi surprinsi de un nou design original sau de inca o functie la care nu ne-am fi asteptat. Tehnologia a facut deja un pas inainte fata de ecranele full HD, aducand display-uri 2K cu o rezolutie si mai mare (2,560 x 1,440 pixeli). Noile smartphone-uri-tablete, de unde si denumirea de “phablets” (tr. RO: fablete), sunt situate, la randul lor, pe o treapta mai sus peste deja clasicul smartphone. Ecranele curbate cu forma anatomica se lauda cu o calitate crescuta a convorbirilor, iar gadget-urile purtabile (ochelari si ceasuri inteligente) devin tot mai populare, cu toate ca tehnologia din spatele lor este inca destul de costisitoare.

Incotro se indreapta industria mobila? Timp de 20 de ani, continua transformare tehnologica a determinat cresteri masive pe piata telecom. Dezvoltarea rapida a comunicarii mobile si accesul tot mai extins la Internetul mobil faciliteaza dezvoltarea asa-numitului “sat global” din care facem parte. In tarile dezvoltate, rata de penetrare a comunicarii mobile a atins, si uneori chiar a depasit, 100%, asa cum este si cazul Romaniei. In urmatorii doi ani, se estimeaza ca numarul de abonamente mobile la nivel mondial va ajunge la 5 miliarde, iar retelele de telefonie vor acoperi 80% din populatia globala.

Toate aceste date nu fac decat sa impacteze pozitiv si industriile conexe, cum este si cea de advertising si marketing mobil. De la personalizarea ridicata a mesajelor si content in timp real, la geo-targetare si pana la mesagerie multimedia si rich media, comunicarea prin intermediul platformelor mobile capata an de an noi dimensiuni, ramanand in responsabilitatea noastra, a specialistilor in marketing mobil, sa exploatam in beneficiul clientilor, cat mai creativ si eficient toate aceste tool-uri si tehnologii mobile de comunicare.

Ce ne rezerva viitorul, vom vedea la MWC in 2015.

Silvia Popescu este specialist relatii publice la Syscom Digital.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: