Interviuri Management

Natalie Thompson, Mercedes-Benz România: Inovația care modelează viitorul

15 mart. 2025 3 min

Natalie Thompson, Mercedes-Benz România: Inovația care modelează viitorul

Reading Time: 3 minute

Natalie Thompson, CEO Mercedes-Benz România: Este important ca femeile să își recunoască avantajele și să înțeleagă că succesul nu presupune să imite bărbații. Adoptarea calităților noastre unice și echilibrarea sacrificiilor personale sunt cheia pentru a evolua în roluri de conducere superioare.

Ce înseamnă să fii femeie în top management în 2025?

Cred că am înlăturat demult orice îndoială cu privire la abilitățile și capacitățile mentale ale femeilor în roluri de conducere. Provocarea rămasă este să ne asigurăm că circumstanțele lor le permit libertatea de a se dedica pe deplin acestor poziții solicitante. Drumul meu a fost susținut de o educație progresistă cu un model puternic în mama mea, care a fost medic, un soț care mi-a susținut pasiunea și deplasările internaționale, alături de un mediu de lucru non-discriminatoriu. Pentru multe femei norocoase, așa cum sunt și eu, genul nu mai dictează abilitatea de a excela în funcții de conducere de top.

Ce îți place cel mai mult la ceea ce faci?

Mă dezvolt pe baza naturii dinamice a rolului meu, care îmi permite să conduc inovația și să modelez viitorul industriei noastre. Anul acesta sunt deosebit de încântată de lansarea noului CLA electric în România și de înființarea unui centru de Marketing Experience pentru regiunea europeană, chiar aici în București. Aceste inițiative sunt esențiale în procesul nostru de transformare către un viitor mai sustenabil și mai centrat pe client.

Cum vezi rolul femeilor în business? Mai putem vorbi de diferențe de gen în această privință?

Femeile joacă un rol crucial în afaceri, aducând perspective diverse care îmbunătățesc procesul de luare a deciziilor și performanța. Există multiple studii care demonstrează că, în companiile care au femei în funcții de conducere, performanțele sunt mai bune. La Mercedes-Benz România, avem o pondere mare de femei în funcții de top. Am oameni extraordinari în roluri cheie de leadership, care sunt inteligenți, experimentați, motivați și vizionari – atât femei, cât și bărbați. Deși circumstanțele individuale contează încă, angajamentul nostru față de incluziune asigură că talentul, nu genul, este cel care determină succesul.

Crezi că este extraordinar să fii femeie? De ce?

Da, este extraordinar să fii femeie. Atât bărbații, cât și femeile aduc puncte forte unice, îmbogățind leadershipul cu perspectivele lor. Este important ca femeile să își recunoască avantajele și să înțeleagă că succesul nu presupune să imite bărbații. Adoptarea calităților noastre unice și echilibrarea sacrificiilor personale sunt cheia pentru a evolua în roluri de conducere superioare.

Ce sfaturi ai pentru femeile care aspiră la o carieră de succes în business?

Stabiliți-vă obiective clare și fiți adaptabile. Construirea unei rețele puternice de susținători este esențială, la fel ca găsirea de mentori și modele. O provocare comună este sindromul impostorului, unde femeile adesea își pun la îndoială abilitățile, în ciuda realizărilor lor. Concentrați-vă pe realizările și punctele voastre forte, nu pe defectele percepute. Înțelegeți că nimeni nu este perfect și realitatea este că probabil sunteți mai capabile decât credeți.

Îndoiala poate duce, de asemenea, la ezitare în a urmări oportunitățile. Sfatul meu este să nu lăsați asta să vă oprească. Aplicați pentru poziții chiar dacă nu îndepliniți toate cerințele. Cineva mi-a spus odată că atunci când bărbații văd descrierea unui job, își vor trimite CV-ul chiar dacă îndeplinesc doar una dintre cerințe. Între timp, o femeie va privi cele 10 cerințe, va îndeplini nouă dintre ele, dar se va concentra pe cea pe care nu o îndeplinește și va decide să nu încerce. Desigur, acesta este un stereotip și o simplificare exagerată, dar amintiți-vă că a fi respinsă este mai bine decât să nu încercați niciodată. Succesul vine din asumarea riscurilor, învățarea din eșecuri și căutarea continuă a dezvoltării.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 391 (15 martie – 15 aprilie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Articole pe aceeași temă: