Marketing Tech

Oamenii din spatele ideilor

28 dec. 2015 4 min

Oamenii din spatele ideilor

Reading Time: 4 minute

Cum reuseste o agentie de digital independenta sa lupte de la egal la egal cu jucatori afiliati la retele nationale si internationale? Cu ajutorul creativitatii, dar si al unui spirit de echipa unic.

Adrian Ichim, Head of Strategy and Creation si Managing Partner la Advanced Ideas, stie ca nu e usor sa fii in ring cu agentii de digital care fie se asociaza, fie sunt afiliate unui grup national sau chiar international. Dar Advanced Ideas este una dintre putinele agentii independente din tara care lupta cot la cot cu cele mai importante nume din industrie si poate face acest lucru datorita echipei de „luptatori”, formata din oameni cu idei mereu cu un pas inainte. „Colegii mei de la Advanced Ideas sunt oamenii din spatele campaniilor digitale ce aduc pe aceeasi lungime de unda clientul si consumatorul si reusesc sa inchida usor-usor bucla digitalizarii”, spune Adrian Ichim.

De altfel, una dintre directiile importante pentru Advanced Ideas este cea de suport in digitalizarea companiilor. Daca in urma cu cinci ani se vorbea inca despre incercari de digitalizare a relatiei dintre companii si consumatori, acum apar actiuni concrete, inchegate in jurul unei povesti de succes. „Am inceput sa vedem in ultimul an incercari de digitalizare a companiilor chiar in interiorul lor – nu poti comunica digital «din carti», trebuie sa fii in mijlocul fenomenului pentru a-l intelege”, arata Adrian Ichim. Acesta este motivul pentru care a creat, langa Advanced Ideas, o companie care dezvolta software de tip SaaS, adresat digitalizarii companiilor. Scopul este crearea unei punti intre digitalizarea organizatiei si digitalizarea consumatorului, astfel incat sa fie adusi toti „la aceeasi masa”.

Nevoia de parteneriat agentie – client o simte si Andra Cenusa, Account Director la Advanced Ideas. Andra lupta, alaturi de colegii ei, sa sparga bariera in care clientul este considerat „stapanul nostru” si sa dezvolte alaturi de acesta o relatie de incredere reciproca. Provocarile vin in egala masura din interior, cat si din exterior. „Sa fii Account Director inseamna sa stii ce face fiecare om din agentie, in orice moment, sa anticipezi si sa estimezi ce si cat inseamna fiecare task in parte, sa ai si cunostinte de performance si de development si de media. Pe scurt, trebuie sa te pricepi bine la gatit, caci trebuie sa amesteci din fiecare exact cat trebuie, iar la finalul zilei sa-ti iasa proiectul pe care clientul l-a dorit, asa cum l-a dorit”, subliniaza Andra Cenusa.

„Nu ne-am setat drept scop principal castigarea a milioane de euro, ci castigarea increderii si devotamentului angajatilor nostri.” – Adrian Apostol, Client Service Director si Managing Partner al Advanced Ideas

O imagine face cat o mie de cuvinte, dar important este ca procesul de creatie a acesteia sa fie in ton cu viteza ceruta de era digitala. Mihai Voinescu, care conduce Departamentul de Art & Graphics al Advanced Ideas, crede intr-un proces rapid, cu deadline-uri scurte, pentru nasterea ideilor creative.

„A dezvolta concepte grafice digitale intr-o agentie de profil are doua laturi: una de diversitate – proiectele abunda si sunt foarte diferite intre ele – si una care se incadreaza perfect in secolul vitezei, de rapiditate – toate lucrurile trebuie livrate «acum», corelate fiind, in majoritatea cazurilor, cu miscarile din offline”, spune Mihai.

Increderea si respectul clientului sunt castigate in primul rand prin produse cu un nivel inalt de calitate si utilitate in business pentru clienti. Remus Munteanu, Chief

Technician Officer, crede ca, prin crearea unui departament complet pentru dezvoltare ce genereaza solutiile tehnice complete, Advanced Ideas a raspuns nevoilor clientilor si a ajutat agentia sa se diferentieze de altele din piata. „Principala noastra provocare este aceea de a crea produse tehnice care sa fie pure instrumente de marketing pentru client, tinand in acelasi timp cont de scalabilitatea solutiei, dar si de nevoile specifice ale fiecarui client”, a explicat Remus.

Cum serviciile si produsele pe care le ofera un brand in ziua de azi pe un site sau printr-o aplicatie mobila nu conving in totalitate cumparatorul, intregul proces de cumparare poate fi mult mai usor de gestionat prin actiunile SEO, dupa cum spune Bianca Rus, Digital Performance Manager. „SEO si PPC ar trebui sa fie percepute ca doua canale interdependente, intrucat ambele graviteaza in jurul modului in care oamenii folosesc motoarele de cautare. In plus, cunoas­terea potentialului client, a obiceiurilor de achizitie tine cel mai mult de experienta pe care acesta o are cu interfata oferita de catre companie, care trebuie sa-l ajute si sa-i faca munca cat mai usoara”, adauga Bianca.

Vizibilitatea brandului reprezinta un factor foarte important pentru SEO, iar o campanie PPC (pay-per-click), fie ca vorbim de cautari platite sau de reteaua de display, garanteaza faptul ca brandul va beneficia de aceasta si, chiar daca pentru moment nu vor accesa site-ul, utilizatorii vor memora brandul si isi vor aminti ulterior, dupa cum arata Corina Otrocol, Performance Unit Manager. „O buna integrare a celor doua strategii in cadrul mixului de marketing ofera rezultate imediate (prin intermediul PPC), beneficii pe termen lung (SEO) si o prezenta dominanta in cadrul motoarelor de cautare”, completeaza Corina.

Cristian Mezei, Head of Media, a revenit in cadrul Advanced Ideas dupa o pauza de aproximativ doi ani, cu planuri mari pentru departamentul pe care il conduce: „Voi dezvolta departamentul de media impreuna cu echipa noastra, astfel incat in 2016 sa aduca un plus de valoare tuturor conturilor din agentie, dar si o crestere a cifrei de afaceri a agentiei”.

Meciuri castigate si provocari

Anul 2015 a adus cele mai multe realizari pentru agentie, in primul rand prin prisma noilor clienti castigati. „Este vorba de tipul de clienti doriti de agentie, cei cu care se poate dezvolta o relatie de parteneriat in adevaratul sens al cuvantului”, spune Adrian Apostol, Client Service Director si Managing Partner al Advanced Ideas. Printre clientii agentiei se numara Porsche Inter Auto, Brico Depot, Jidvei, Agricola si RIO Bucovina.

Pe de alta parte, agentia si-a marit echipa, ajungand la 30 de oameni si se pozitioneaza drept locul unde oamenii vin pentru ca fac ceea ce le place. „Nu ne-am setat drept scop principal castigarea a milioane de euro, ci castigarea increderii si devotamentului angajatilor nostri.

Totodata, facem tot posibilul sa demontam mitul conform caruia in agentiile de digital trebuie sa lucrezi dupa program sau in weekend. La noi, firma se inchide cel tarziu la ora 19:00, tocmai pentru ca stim cat de important este echilibrul intre viata personala si cea profesionala”, spune Adrian Apostol.

Pentru anul 2016, Advanced Ideas si-a propus sa caute cat mai multe directii de dezvoltare si a inceput deja construirea unui grup de comunicare format din agentii independente, alaturi de agentia de creatie WOPA si de agentia de PR The Public Advisors. „In plus, ne ocupam de dezvoltarea unor sateliti specializati pe anumite limbaje de programare sau accent pe partea de SaaS. Pe viitor ne propunem o extindere prin birouri locale si regionale, iar in intern focusul va fi pe recrutarea de cat mai multi seniori”, completeaza Adrian Apostol.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: