Interviuri Biz World Interviuri & Opinii MarComm Publicitate

Olivier Lefebvre, FRED & FARID Paris: Independență și creativitate, pe o piață foarte competitivă

23 feb. 2023 5 min

Olivier Lefebvre, FRED & FARID Paris: Independență și creativitate, pe o piață foarte competitivă

Reading Time: 5 minute

Cu birouri în Los Angeles, New York, Paris, Shanghai, FRED & FARID este o agenție de publicitate purpose driven care își dorește să aducă în fața clienților idei de valoare, să crească brandurile aproape de cultură, având în același timp o pasiune mare pentru craft. Am vorbit cu Olivier Lefebvre, President and Executive Creative Director FRED & FARID Paris, despre marcomm-ul francez, precum și despre leadership și premii.

Cum vezi industria franceză de ­publicitate marcomm în 2023?

Industria publicității din 2023 devine din ce în ce mai puțin creativă, prinsă în provocări de afaceri. Cu toate acestea, la FRED & FARID Paris, vedem aceasta ca o oportunitate de a conduce conducerea și de a ne deosebi de concurență, acordând prioritate creativității și ideilor inovatoare. Echipa noastră se menține în fruntea curbei prin explorarea continuă a noilor tehnologii, tendințe.

Care este amprenta publicității franceze în lumea marcomm?

Industria franceză de publicitate continuă să fie una dintre primele cinci cele mai premiate la Cannes, chiar dacă au fost câțiva ani mai puțin creativi. Campaniile franceze, atât pentru brandurile naționale, cât și pentru cele internaționale, încă servesc drept repere pentru industrie la nivel global (cum ar fi Lacoste și BackMarket). În ciuda provocărilor, Franța rămâne un semn distinctiv în lumea marcomm.

Care sunt principalele diferențe față de celelalte birouri ale agenției din lume?

La FRED & FARID suntem mândri să facem parte dintr-o rețea globală de birouri, fiecare cu perspectiva și abordarea sa unică față de publicitate. Principalele diferențe dintre birourile agenției noastre din întreaga lume sunt aroma și nuanța locală pe care fiecare piață le aduce la masă. Ne străduim să rămânem fideli rădăcinilor noastre, fiind în același timp capabili să ne adaptăm nevoilor specifice fiecărei piețe.

Cum se poziționează agenția în Franța și ce oferiți diferit față de concurență?

Ne poziționăm ca o agenție de tip boutique, independentă și creativă, lider în industria publicitară franceză extrem de competitivă. Independența noastră ne permite să oferim o perspectivă unică și inovatoare care ne diferențiază de jucătorii mai mari și dominanți de pe piață, cum ar fi Publicis și Havas. Acest factor de diferențiere ne-a permis să oferim în mod constant campanii de impact și memorabile atât pentru mărcile naționale, cât și internaționale.

Crezi că mai poate exista inovație în creativitate în 2023 și dacă da, cum?

Absolut! Cu toate acestea, sunt convins că trăim într-o perioadă incredibilă, în special în comunicare. Avem din ce în ce mai multe oportunități, media și tehnologice, care ne sunt disponibile. Și deschid câmpul posibilului și realizabilului, din punctul de vedere al ideilor.

Ce s-a schimbat în ultimii ani și cât de mult a fost afectată situația de pandemie?

Ultimii ani au adus cu siguranță schimbări în modul în care lucrăm, inclusiv nevoia de a crea de la distanță. Cu toate acestea, agenția noastră, Fred & Farid Paris, a fost întotdeauna cunoscută pentru agilitatea sa și asta ne-a permis să facem aceste schimbări cu ușurință și flexibilitate. Abordarea noastră independentă și creativă ne-a permis să continuăm să oferim lucrări de top, chiar și în aceste vremuri dificile.

Cum ai depășit acea perioadă?

În timpul pandemiei, ne-am concentrat să rămânem conectați cu clienții noștri și cu echipa noastră din cele 4 birouri și, de asemenea, am pus un accent puternic pe creativitate și inovație. Rămânând fideli rădăcinilor noastre și rămânând concentrați asupra misiunii noastre, cred că am reușit să facem față furtunii și să ieșim și mai puternici.

Olivier Lefebvre, FRED & FARID Paris

Care sunt dorințele și așteptările tale pentru Fred & Farid în 2023 și de ce?

Dorința mea pentru 2023 este să continui să creez și să livrez campanii inovatoare, de impact, care să facă diferența în viața clienților și consumatorilor noștri. De asemenea, aștept cu nerăbdare să explorez noi oportunități și să ne extind acoperirea în Europa.

Cât de importante sunt premiile pentru agenția ta și de ce?

Premiile joacă un rol vital în stabilirea prezenței și credibilității noastre în industria de publicitate. Competițiile și festivalurile sunt oportunități excelente pentru noi de a ne prezenta munca, de a fi recunoscuți de mărci de top și de a atrage cei mai buni talente pentru a se alătura echipei noastre. Câștigarea premiilor este o dovadă a calității și creativității muncii noastre și ne permite să ieșim în evidență în rândul concurenței.

Cât de mult ajută sau nu în new business? Te rog explică.

Premiile ajută cu siguranță la a fi remarcați de potențialii clienți noi, dar să facem fericiți clienții noștri actuali este la fel de important. Campaniile trebuie să aibă rezultate bune și în ceea ce privește rezultatele afacerii.

Care sunt principalele tendințe în publicitate astăzi?

Creativitate cu eficiență! Campanii care au rezultate bune atât din punct de vedere creativ, cât și din punct de vedere al rezultatelor de afaceri. Premiile Effie și categoriile Creative Effectiveness sunt printre cele mai prestigioase premii de astăzi.

Olivier Lefebvre, FRED & FARID Paris

Care este secretul tău în publicitate și ce consideri a fi o campanie grozavă astăzi?

Am adesea două fraze în minte: „Simplitatea este sofisticarea supremă”. Simplitatea, atunci când este executată perfect, este incredibil de puternică. A doua frază este: „Dacă nimeni nu îți spune că este imposibil, nu ești suficient de ambițios”. Pentru mine confortul este inamicul creativității. Asta ne face munca atât de frumoasă.

Cât de important este pentru tine să-ți asumi riscuri în munca de zi cu zi? Crezi că marile realizări vin atunci când cineva iese din zona de confort?

A doua frază este: „Dacă nimeni nu îți spune că este imposibil, nu ești suficient de ambițios”. Pentru mine confortul este inamicul creativității. Asta ne face munca atât de frumoasă.

Ai declarat că ești obsedat să faci publicitatea satisfăcătoare și eficientă, iar munca ta a fost întotdeauna centrată în jurul unor idei grozave care fac diferența. Te rugăm să ne spui mai multe despre această filozofie.

Pentru mine, publicitatea înseamnă mai mult decât vânzarea unui produs. Este o oportunitate de a avea un impact real, de a vă conecta cu oamenii la un nivel mai profund și de a conduce o schimbare reală. De aceea sunt pasionat să mă asigur că fiecare campanie pe care o creăm nu este doar eficientă, ci și satisfăcătoare. Aceasta înseamnă a avea o înțelegere clară a publicului, a spune o poveste convingătoare și a transmite un mesaj care rezonează la nivel emoțional

Cum definești leadershipul?

Cred în crearea unei culturi a încrederii, în care toată lumea să se simtă auzită și apreciată și în care sunt încurajate asumarea riscurilor și încercarea de lucruri noi. De asemenea, cred în stabilirea unei viziuni clare și în ghidarea echipei către aceasta, fiind în același timp deschis către colaborare și idei noi. Mai presus de toate, mă străduiesc să creez un mediu în care toată lumea este inspirată și motivată să facă cea mai bună muncă și în care toți lucrăm împreună pentru un obiectiv comun.  

foto: Vali Mirea

#BizFranta este un proiect marca Biz, unic în lume. Partenerii ediției sunt Groupama, Orange și Air France.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 370 (16 februarie – 15 martie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: