Tech Interviuri

OPPO: Tehnologia ridicată la rang de artă

16 oct. 2020 4 min

OPPO: Tehnologia ridicată la rang de artă

Reading Time: 4 minute

Pentru Shaohua Yang, General Manager Green Leaves Technical, distribuitor unic autorizat OPPO în România, ultimele luni au fost foarte aglomerate. A coordonat intrarea OPPO pe piața locală și acum pregătește creșterea brandului de tehnologie în rândul consumatorilor români.

Shaohua Yang OPPO Vali Mirea 2 e1602863250521
Shaohua Yang, General Manager Green Leaves Technical, distribuitor unic autorizat OPPO în România

Care este strategia OPPO pentru piața din România?

România este o piață cheie pentru dezvoltarea OPPO în regiunea noastră, iar acum, după aproape jumătate de an de la lansarea noastră comercială, putem spune că planurile sunt și mai ambițioase. OPPO își propune să ofere utilizatorilor instrumentele perfecte ce îmbină tehnologiile inovatoare cu designul impresionant. Tocmai de aceea ne dorim să extindem portofoliul de produse și să punem la dispoziția utilizatorilor români cele mai noi smartphone- uri și ecosistemul adiacent care integrează tehnologiile de top având un design contemporan elegant. În același timp, credem că prezența noastră este susținută de expunerea tot mai mare pe care o avem la nivel național, atât prin produse, cât și prin campanii de marketing care cresc curiozitatea românilor în ceea ce privește produsele OPPO și testarea acestora.

Cum colaborați cu operatorii telecom și cu ceilalți parteneri de pe piața locală?

Partenerii noștri sunt foarte importanți pentru noi și facem eforturi ca toate proiectele noastre comune să fie de succes. Cu ajutorul partenerilor am oferit utilizatorilor posibilitatea de a cumpăra la precomandă în pachete avantajoase produsele, oferte speciale și am creat zone de testare și interacțiune cu produsele.

Cum se diferențiază OPPO de alte branduri de smartphone-uri de pe piața locală?

Piața locală de smartphone-uri este extrem de competitivă, iar acest lucru ne impulsionează mereu să fim și mai inovatori. Filosofia OPPO prevede ca fiecare smartphone să răspundă nevoilor utilizatorilor și să scurteze fiecare operațiune, pentru a utiliza timpul economisit pentru activități cu adevărat valoroase. Dedicarea pentru această filosofie se poate observa și prin investițiile foarte mari făcute în dezvoltarea realității virtuale, realității augmentate, a tehnologiei 5G și a serviciilor big data. Datorită acestor investiții, OPPO a putut dezvolta și lansa primul smartphone 5G comercial și a devenit lider global în tehnologiile de încărcare rapidă, iar acestea sunt doar câteva exemple. Un alt diferențiator este poziționarea brandului nostru ca o companie care transformă tehnologia într-o formă de artă. Acesta este motivul pentru care comunicăm și ne expunem într-un mod diferit, încercând să surprindem publicul nostru cu o anumită viziune asupra lumii, rămânând, în același timp, relevanți.

Există diferențe între strategia europeană și cea globală pentru OPPO?

OPPO este un brand global, astfel că strategia de dezvoltare este unificată și ulterior adaptată pentru specificul fiecărei piețe. Suntem prezenți în peste 40 de țări și regiuni și în fiecare avem o strategie locală adaptată nevoilor și solicitărilor din respectiva zonă. La nivel european, utilizatorii au criterii diferite de achiziție în fiecare țară, dar analizăm cu atenție piețele, astfel încât să venim cu un portofoliu relevant. De exemplu, colegii din Italia au pus foarte mult accentul pe design, astfel că au performanțe importante pe piață. Desigur că ne dorim același rezultat și pe piața din România, unde de regulă utilizatorii se informează extrem de bine înainte de a trece de la un producător la altul. Cred că aceasta este o calitate care contribuie la un mediu favorabil consumatorului, oferind mereu cele mai bune produse.

Care este publicul țintă pentru echipamentele OPPO în România și cum arată portofoliul de produse în România?

Pentru că avem un portofoliu variat, atunci și publicul nostru țintă variază în funcție de categorie. Caracteristicile comune sunt întruchiparea spiritului tânăr, atenția la detalii, curiozitatea față de lucrurile noi și interesul pentru tehnologiile high-end. La nivel local, portofoliul nostru de produse cuprinde seriile Find, Reno și A, care au prețuri variate și vin ca o completare a oamenilor de afaceri, a spiritelor artistice sau a adolescenților creativi. Chiar dacă activitatea și personalitatea acestora diferă mult, cu toții își doresc să devină versiunile lor mai bune, să învețe lucruri noi și să-și dezvolte propriile personalități și interese.

Ce noutăți pregătiți pentru piața din România?

OPPO are, la nivel global, patru centre R&D care dezvoltă multiple tehnologii, cu precădere în zona de inteligență artificială, realitate augmentată, tehnologie 5G și big data, având în vedere că le considerăm pilonii de bază ai societății digitale în care ne aflăm. După cum vă puteți imagina, ne dorim să introducem produse și servicii noi pe piața locală cât mai repede și tocmai de aceea deja ne pregătim de lansarea seriei Reno4, care va fi în centrul atenției în această toamnă, având în vedere că oferă utilizatorilor oportunitatea de a surprinde fiecare moment în imagini și înregistrări, totul foarte rapid datorită procesorului performant. Vom introduce întreaga gamă a seriei Reno4 pentru a oferi utilizatorilor oportunitatea de a alege cel mai potrivit terminal pentru nevoile și bugetul lor. În același timp, ne dorim extinderea portofoliului de produse adiacente, având deja căștile wireless Enco și recent lansatul OPPO Watch, smartwatch-ul care vine ca răspuns tuturor utilizatorilor, fie că aceștia sunt în căutarea unui partener de sport sau a unui accesoriu potrivit diverselor ținute.

Acestea sunt doar câteva dintre planurile noastre din următoare perioadă având în vedere dorința noastră de a deveni unul dintre brandurile preferate la nivel local. Considerăm călătoria noastră către succes abia la început și suntem „înarmați” cu răbdare, o echipă excelentă de profesioniști și, desigur, unele dintre cele mai performante produse disponibile și, deși suntem siguri că urmează să întâmpinăm dificultăți, cred că avem tot ceea ce este necesar pentru a trece cu bine de acestea!

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 347 (15 octombrie – 15 noiembrie 2020). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: